![]() |
|
|
#11 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Ik word niet goed van al die collectanten aan de deur. Meestal bedank ik ze en geef niets. Ik blijf aan de gang. Wat MachAŠebe zegt, de kinderen krijgen van alles mee naar huis van school. Sponsorloop voor school, kinderpostzegels en ga zo maar door.
Nu zijn mijn 2e oudste zoons LID van de voetbalvereniging. En inderdaad Grote Club Actie. Ik ga het niet lopen voor ze, moeten ze zelf doen. En dit willen ze niet, dus helaas.Er word tegenwoordig voor alles en nog wat gecollecteerd waardoor mensen er een beetje moe van worden en steeds minder tot niets gaan geven. Zoals ik. |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
Nederlanders zijn meestal lid van een vereniging omdat ze sporten, hobbyen of iets dergelijks, niet om over op te scheppen (die zijn er wel hoor, meer de overgrote meerderheid niet).
|
|
|
|
#13 |
|
Forum Freak
|
Ik had in Nl altijd een glazen potje bij de deur staan, waar ik wat los geld ingooide, als er dan iemand aan de deur kwam, had ik altijd wat voor handen. Dingen zoals loten kopen, of grote clubaktie e.d. vind ik zelf niet veel aan en die krijgen in Nl van de gemeente meestal al genoeg subsidie, maar astmafonds of kankerbestrijding e.d. vind ik toch heel wat anders. Ik heb hier in Tsjechie trouwens nog geen collecte aan de deur gehad, wel een jehova-getuige, maar dat is een heel ander verhaal.
Hier in Trutnov heb je volgens mij toch heel wat verenigingen, zoals IJshockey, maar ook Basketbal. Als ik een club hiermee zou kunnen helpen hier, zal ik dat niet nalaten ![]()
|
|
|
|
#14 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Toch?
|
|
|
|
#15 |
|
Forum Freak
|
Sporten zonder club?? Ja vroeger konden kinderen op straat voetballen of andere spelletjes doen, maar met alle auto's in de straten kunnen kinderen daar niet meer spelen.
Ik kan me dus niet voorstellen hoe je tegenwoordig kan sporten zonder lid te zijn van een club of vereniging.
|
|
|
#16 | |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
allemaal vrijwilligers.En bij een sportschool moet toch ook de huur of aanschaf van t pand en de apparatuur terug verdiend worden, niet te spreken over de electriciteitsrekening en nog veel meer. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Legende
|
en ik zie niet in dat "zij" mij lastig moeten vallen om hún sporten te sponseren.
ik moet ook zelf mijn hobbies bekostigen ...
|
|
|
|
#18 |
|
Forum Freak
|
Ik snap het allemaal niet zo hoor, je hoeft toch niet zo direkt te sponsoren..... je koopt toch loten om iets te winnen, of stroopwafels of oliebollen, dan heb je toch een keus om hier aan mee te doen of niet, en kan je het echt allemaal niet meer aan, verhuis naar Tsjechie. Er zijn zat mensen in Nl, die zelf geen lid zijn van een sportvereniging, maar die het wel leuk vinden een steentje bij te dragen aan een deze club. Bij ons liepen ze bijvoorbeeld van een vereniging, die met koniginnedag altijd heel veel organiseerde, daar had dus iedereen wat aan. Die boekte dan voor dat geld een leuke band ofzo, he gezellig!
![]()
|
|
|
|
#19 |
|
VIP Lid
|
Ik ben een uitzondering, blijkbaar ... fietsen kan ik overal gratis, badminton spelen kan in het park, voor een bezoek aan zwembad moet ik wel betalen maar hoef daarvoor geen lid te zijn, skaten kan ook op straat, hardlopen in het bos ..
|
|
|
#20 |
|
Forum Freak
|
Tuurlijk kun je heel wat doen, zonder lid te zijn van een vereniging, maar dat neemt niet weg dat je er best voor wil kiezen een bepaalde vereniging te steunen tijdens een grote clubaktie ofzo of een andere aktie. Misschien zomaar, of omdat familie van je lid is of omdat je zin in stroopwafels heb
Maar wat ik wel altijd wat vervelend vond, als je s'avonds lekker zit te eten, die mensen iedere keer aan je deur staan, dus rustig effe zitten eten is er in Nl niet meer bij ![]()
|
|