![]() |
|
|
#31 |
|
Legende
|
|
|
|
|
#32 |
|
Actief Lid
|
Dat het geen voorpaginanieuws is klopt inderdaad, ik ken echter zelf voldoende Tsjechen die het zeg maar erg slecht, irritant en dus onaangenaam vinden allemaal. Terecht ook wel.
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Legende
|
Anheuser-Busch gaat weer in beroep
Amerikaanse brouwer Anheuser-Busch gaat in beroep tegen de uitspraak van de Europese rechtbank voor de mensenrechten, die de brouwer heeft verboden zijn merk Budweiser te verkopen in Portugal. De grootste bierbrouwer van de VS is al eeuw in gevecht met de Tsjechische brouwer Budejovicky Budvar om de exclusieve rechten op de naam Budweiser. Anheuser-Busch spande een zaak aan in Straatsburg nadat het hooggerechtshof in Portugal in 2001 bepaalde dat de Tsjechische brouwerij het recht had om de merknaam te gebruiken in Portugal. De twee zijn wereldwijd in zo’n 40 rechtszaken verwikkeld. |
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#35 |
|
Legende
|
Helaas, toch mensenrechten. Het bericht stond in NRC, ik neem aan dat zo'n kwaliteits krant het goed brengt.
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Moderator
|
Dat is normaal gesproken ook zo, maar ik ben toch bang dat het NRC in dit geval een foutje heeft gemaakt. De commissie Mensenrechten van de EU houdt zich echt niet bezig met ruzies tussen bedrijven over merknamen.
![]()
|
|
|
#37 |
|
Moderator
|
Spell-checker de mist in??
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Legende
|
Hoe dan ook, een mens moet RECHT hebben om een echte Budvar te mogen drinken. Misschien is het toch wel iets voor rechtbank voor de mensenrechten?
![]() |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Moderator
|
Da's waar, Vasek!
![]()
|
|
|
#40 |
|
Legende
|
Heineken gaat Budweiser brouwen in Rusland
Heineken en het Amerikaanse Anheuser-Busch gaan samenwerken in Rusland. Heineken gaat het bier Budweiser van Anheuser-Busch brouwen, verkopen en distribueren in Rusland. Zoeken ze weer ruzie? ![]() |
|
|
|