![]() |
|
|
#11 | |
|
Legende
|
Citaat:
Verder is op het forum ook nog dit te vinden Napoleon en de slag ... en Austerlitz Was het dit muzeum Elly of is er nog een ander ?
|
|
|
|
#12 | |
|
Legende
|
Citaat:
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
Hé Elly, wat leuk, wij zijn ook bij het kasteel in Holesov geweest en hadden dezelfde ervaring als jij. In de verte ziet het er nog redelijk uit totdat je dichterbij komt. Ik vond het echt zonde dat het nu in deze slechte staat verkeert, ook de tuin erachter was niet echt bijzonder meer maar ik kon me er wel een beeld bij maken hoe het ooit geweest moet zijn.
Ik hoop dat er iemand of een organisatie is die dit kasteel weer helemaal gaat opknappen, dat lijkt me echt fantastisch. Ben je in Holesov ook nog bij de oude joodse begraafplaats geweest? Wij hebben toen enorm gezocht maar konden het niet vinden. Zaten jullie in een hotel of pension? Hadden jullie deze van te voren geboekt? Ik wil niet al te nieuwsgierig overkomen maar misschien heb je nog een tip voor ons ![]() |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Legende
|
Citaat:
|
|
|
|
#16 |
|
VIP Lid
|
Nee Freddy, het is een vrij nieuw museum. Ik heb het een en ander opgezocht en het staat op www.muzeumbrnenska.cz denk ik.
en het heet Pamatnik Mohyla Miru, (maar dan met alle bijbehorende leestekens) ![]() |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Legende
|
Dan is dit het juiste webadres muzeumbrenska.cz/mohyla
|
|
|
#19 |
|
Volwaardig Lid
|
Inderdaad een prachtig vakantiegebied en een schitterende natuur.
Een verrassing om een mooie dierentuin te bezoeken. Wij belanden in onze eigen dierentuin midden in Opatov. We liepen het dorp in en richting plein. Net een mooie wandeling om het meer achter de rug en met onze nordic-walking stokken. Het was een geroezemoes bij de plaatselijke kroeg maar plotseling verstomde het en werd het heel stil. Er volgde een daverend gelach. Tja, wij waren uiteraard degenen die werden bekeken en uitgelachen. We hebben ons even omgekeerd en maar vriendelijk met de stokken gezwaaid. We voelden ons net de dieren in die dierentuin. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Actief Lid
|
Ohh Algera,
ik begrijp uit je verhaal dat ze daar het nordic walking niet kennen.Ja, als ik eerlijk ben en een paar jaar geleden hier de eerste mensen zag lopen met die "skistokken" dan werden er natuurlijk ook grapjes over gemaakt. Nu is het dan de normaalste zaak van de wereld en ben je er aan gewend maar ik kan me er wel een voorstelling bij maken hoe het jullie daar is vergaan...... Waar zijn jullie allemaal geweest in Moravië? |
|
|
|