![]() |
|
|
#21 |
|
Forum Freak
|
Echt heel erg leuk om te lezen, ik word er helemaal enthousiast van !
![]()
|
|
|
|
#22 |
|
Lid
|
Hallo Hilde en Kees, wat een prachtig verhaal en hele mooie foto's! Het roept meteen ook bij ons herinneringen op van de mooie plaatsjes en het ongelooflijke warme weer van vorige zomer, met de bijbehorende noodbuien inderdaad. Kannie wachten tot we zelf weer aan de beurt zijn. Groeten, Brenda
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
VIP Lid
|
We hebben in Olomouc onze ogen uitgekeken.
Wat een mooie fonteinen en prachtige gevels. DSC04597olomouch2.jpg Bij aankomst maar op goed geluk richting torens gelopen. Dus de trappen op vanaf de parkeergarage. En ergens op een heel klein terrasje met handen en voeten en wat en hoe onze lunch besteld. We walmden van de knoflook. Maar het was lekker. Toen geveltjes DSC04602k olomouch3.jpg gekeken en de winkels nog even uit het hoofd proberen te praten van onze puber. En mooie panden waren er genoeg en niet te vergeten DSC04598olomouch uurwerk.jpg het uurwerk. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Pivonist
|
Jammer, Tsjechische wijn staat bekend om zijn goede kwaliteit, de hoeveelheden zijn niet groot bij mijn weten wordt er bijna niets geexporteerd.
|
|
|
|
#25 |
|
VIP Lid
|
Nog even voor de duidelijkheid Macek.
We hebben tijdens ons bezoekje aan Praag in februari enkel Tsjechische wijn gedronken. En zowel de witte de als de rode waren heerlijk. Vandaar dat we het komend jaar waarschijnlijk wel met een paar doosjes thuis zullen komen. Hilde ![]() |
|
|
|
|
|
#26 |
|
VIP Lid
|
Is er iemand nog opgevallen dat de laatste foto`s te vergroten zijn.
Ik dacht dat het Freddie was die er naar vroeg, maar inmiddels is de off-topic discussie hierover verdwenen. Maar na een snelcursus van het vriendeje van mijn dochter heb ik inderdaad weer wat bijgeleerd op fotoshop gebied. Hilde |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Forum Freak
|
Ja, het was me wel opgevallen, maar niet zo erg dat ik er wat van heb gezegd!!
![]() |
|
|
|
|
|
#28 |
|
VIP Lid
|
DSC04603k uitzicht vanuiy een van de kerktorens.jpg
En wanneer je de torens als baken gebruikt om je te orienteren, moet je er natuurlijk minstens een beklimmen. Aan het eind van ons dagje Olomouch kon de warmte ons niet van de torenbezichtiging af houden. Ik weet niet meer de naam van de kerk. DSC04605k inposant olomouch.jpg En voordat we de auto in gingen, hebben we met dit uitzicht nog een lekker ijsje gegeten en heeft onze oudste dochter nog even het internet onveilig gemaakt. Voordat we daadwerkelijk in de auto zaten, waren we nog wel flink wat kronen lichter. Want dochterlief zag leuke winkels en had van alles nodig. En wij als ouders met plichtsbesef, kwamen haar natuurlijk voor een groot deel tegemoet. Ook hebben we voor ons zelf de marionetten meegenomen. Wij hadden lekker vakantie en hoefden ons nergens druk over te maken. Maar......hadden we een camping gehad dan........ Het lijkt altijd zo makkelijk. Je maakt gezellig praatjes met je gasten, je rijdt wat rond op een grasmaaier en `s avond houdt je een oogje op de kampvuren. Wat een leven!!! Maar dan. Je hebt drie putten waarvan er twee een goede kwaliteit drinkwater leveren. En in een superwarme periode houdt een er mee op. Dan heb je wat te regelen. Er was nog water te halen op het veld. Douchen en afwassen werd even onmogelijk. Maar ,na hoeveel zweetdruppels van Jur en Lillian weet ik niet, dan komt er een tankwagen. DSC04608k waternoodvoorziening.jpg En er worden douchetijden aangegeven. Daarna is wel het weer omgeslagen. Waarschijnlijk heeft Jur de klompendans aangepast en er een regendans van gemaakt. Uiteindelijk bleek er een riem oid te zijn gebroken. Veel te technisch voor mij. Dat zijn de momenten waarop ik nog meer waardering heb voor de campinghouders |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Moderator
|
Citaat:
Hartstikke goed, joh! Ik vroeg het alleen maar omdat ik het zo jammer vond dat we die mooie foto's alleen maar op "postzegelformaat" konden bewonderen. Nu kunnen we er echt van genieten! ![]()
|
|
|
|
#30 |
|
Legende
|
Ik heb inderdaad niets gevraagd, enkel de links van de western "stadjes" toegevoegd.
|