|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#12 |
|
Legende
|
Vertel verder mayca, ik lees ook graag jouw verhalen. Ze zijn zo "echt", je weet wel.
|
|
|
#13 |
|
Forum Freak
|
O.K. Freddy, ik ga weer door...
Vrijdag 20 juli Rik is vandaag jarig, hij wordt acht jaar. Gisterenavond hebben we de luifel versierd met balonnen en slingers. 's nachts hoor ik een aantal balonnen knallen. Ondanks zijn verjaardag komt hij pas om half tien zijn bed uit, wel met een feestelijk gezicht. Rens is net terug met zijn cadeautjes, maar hij moet ze nog even inpakken. Geweldig, echt prachtig om te zien hoe de pakjes eruit zagen. Rik is even een tijdje bezig om zijn cadeau's te openen. Hij is met alles even blij en gaat lekker aan de gang met Lego en de soldaatjes van Rens. Als iedereen er is gaan we enorme grote wafels eten met slagroom, zo ontzettend groot en lekker. Rik mag bepalen wat we gaan doen. Hij kiest voor een groot bos dat hier in de buurt moet zijn. Maar eerst moet er gezwommen worden. Wij gaan weer op het "hondenstrandje" zitten, de kinderen, met z'n allen bij elkaar, zo ver mogelijk bij ons vandaan. Ineens zie ik een bekend luchtbed, net nieuw, over het water drijven met ongeveer 10 jongeren erop en evenveel eraanvast. Ik wil er iets van zeggen, maar weet meteen dat ze het absoluut niet zullen horen wat ik te melden heb en houd m'n mond. Ik zak weer terug in m'n stoel en bekijk alles van een afstandje. Ze hebben allemaal reuze plezier met elkaar. We genieten er alle drie van. Rens zegt nog even tussen neus en lippen door dat hij nog wel een aantal matjes extra heeft. Twee jongens op het luchtbed zijn Tsjechisch en ze leren onze kinderen een aantal Tsjechische woorden en zinnen. Ik merk dat dat allemaal veel sneller blijft hangen dan wanneer ik het ze probeer te leren. Vooral Jaimy pikt het snel op en ik zie haar vaker met het hoe&wat boekje. Als ik de jongens 's avonds bij de tent zie, begrijp ik heel goed waarom. Heerlijk om zo jong te zijn! Rik heeft ook een vriendje gevonden en ze maken dammen in een klein slootje wat in het meer uitkomt. Hij wil niet meer naar het bos, spelen is belangrijker. Ook goed, we maken er nog een gezellige en feestelijke dag van met nog meer wafels, patat, bier en 's avonds natuurlijk Becherovka. Rens probeert nog een fernetje (met dank aan Tabe) en een Absinth(30%). Toch kiest hij voor de Becherovka. Hij haalt een enorme fles uit zijn tent en we nemen met z'n drieën een slaapmutsje of 2, 3....... Rik heeft een lekkere verjaardag gehad. Zondag 22 juli We staan vroeg op, want we moeten inpakken. Vandaag willen we gaan verplaatsen. Uitgerekend nu regent het. Gisterenavond was het al begonnen. We hadden net de luifel weggehaald en het begon te plenzen. Omdat we nog niet naar bed wilden, gingen we lekker op het terras zitten onder het dakje. We namen onze eigen stoelen mee en een kaars. Het was gezellig. Rens kletste honderduit over hunnebedden, pyramide's, dolmen en sterren. Ondertussen liepen we heen en weer om bier en Becherovka te halen. Het werd steeds gezelliger buiten, een aantal jongeren waren tegen de muur gaan zitten op de grond. Een Tsjechisch meisje, dat achter de bar stond, kwam eens even kijken wat er aan de hand was. Normaal is het niet de bedoeling dat hier 's avonds iemand met zijn kampeerstoelen gaat zitten. Maar het was prima toen ze ons zag. Dus bleven we nog even lekker kletsen en genieten. Jammer dat alle tenten nat waren, maar dan maar nat in de auto. Vanavond zouden we ze toch weer opzetten. Rond 12 uur rijden we weg van camping Drenice, uitgezwaaid door de halve camping. De grote vinden het moeilijk om afscheid te nemen. Er kon niets meer gebeuren wat de vakantie zou verknallen, zo hadden ze het naar hun zin gehad. Overigens lagen Jaimy en Roy, de laatste nacht, op de extra matjes van Rens. Het luchtbed was stuk...niet zo vreemd toch? Onderweg schijnt de zon weer. We rijden richting Praag en ik wil graag boven Praag een plekje zoeken zodat we vele mogelijkheden hebben om op onderzoek uit te gaan. Ik wil zeker naar Terezín en Pravèicka brána, de natuurlijke stenen brug bij Mezni Louka. Om half vier rijden we camping Brozany op, in het plaatsje Brozany nad Ohøi. Een hele andere camping dan Drenice. De camping ligt in een bosrijke omgeving en we vinden een plekje onder de bomen bij een kampvuurplek. Helemaal mijn plekje. Er is een vismeertje bij, waar ook gezwommen kan worden. We zetten de boel weer op, dat wil zeggen, Ronald en ik zetten de luifel eraan en Rens zet zijn tent aan een electrische pomp in de auto en gaat lekker zitten lezen met een biertje. Ondertussen komt de tent netjes omhoog. Als de kinderen terugkomen van eten halen, staan we alweer. Alleen hun eigen tenten moeten nog. Tim en Roy zetten samen een tent op. Dat is al een geweldig gezicht, maar als ze merken dat de ruimte te klein is vanwege een lantaarnpaal, bouwen ze de tent om de paal heen. Ik denk nog, dit is een grapje, maar de tent blijft zo staan. Jaimy bouwt haar tent erachter. Drie tenten, een caravan en de bus, we staan weer. Ik heb het "harskamperdennen"gevoel en dat is goed! Dat weet iedereen in mijn omgeving. De grote kinderen hebben nog niet het "Harskamperdennen" gevoel, maar na een tijdje zijn ze alweer op pad met een stel andere jongeren en ze vermaken zich prima. Jaimy krijgt de schrik van haar leven als ze de douche ziet. Doorschijnende douche gordijnen en doorschijnende tussenschotten. Ze besluit meteen dat we of weg moeten, of dat ze de hele week niet gaat douchen. We kiezen voor het laatste en komen haast niet meer bij als we haar gezicht zien. 's avonds maken we een lekker kampvuurtje en nemen een Becherovka op de komende week. Morgen Mitchel en Fabian halen en dan lekker touren en kijken waar we terecht komen. Alleen Praag, Terezín en de natuurlijke brug staan al vast op het programma. Ik geniet van de gemoedelijke sfeer. We genieten allemaal!
Kijk niet veelbetekenend.....maar beteken veel! Bericht 22-08-07 om 07:59 aangepast door mayca. Reden: typefout |
|
|
|
|
|
#14 |
|
VIP Lid
|
Heel mooi Mayca,wat hadden jullie een fijne tijd voor die droeve gebeurtenis
Goed dat je het zo kan schrijven,zo beleef je de mooie tijd terug en blijft er toch iets of heel veel van hangen,en zo moet je verder hoor meisje Groetjes en hou je taai he ![]() |
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Actief Lid
|
Ook ik geniet van je verhaal. Zit echt ademloos te lezen. Heb zelf wel een dagboek bijgehouden van onze vakantie in Tsjechië, maar dan denk ik: Wie zal dat nu interessant vinden? Misschien moet ik het toch ook maar eens wagen.
Wacht met spanning de rest af.
|
|
|
|
#16 |
|
VIP Lid
|
Doen Doniati,heel veel mensen beleven er veel plezier aan zeker weten,we zijn er hier toch voor mekaar ni waar in droeve en leuke tijden
Ik doe ook nog wel een poging hoor,wegens tijdsgebrek is het er nog niet van gekomen Begin alvast ,ik volg Mayca,je bent supper ![]() |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Forum Freak
|
Ja Spooky, we hadden een prachtige tijd, we hebben genoten, gelachen en heel veel gekletst. Dat is wel heel bijzonder dat wij, Rens, Ronald en ik, zoveel gepraat hebben over belangrijke dingen, de dingen die voor ons belangrijk waren of die ons dwars zaten. Bijvoorbeeld hoeveel hij om Rik, Jaimy en Tim gaf en hoeveel wij om Roy gaven. Dat het goed zat tussen Rens en ons. Dat we van elkaar wisten dat we van elkaar hielden en elkaar altijd zouden helpen. Nog nooit hadden we zulke gesprekken gehad. Maar nu rolde ze zomaar over tafel. Achteraf denk ik dat het zo heeft moeten zijn. Er was niets meer onuitgesproken tussen ons. Het was duidelijk.
|
|
|
#18 |
|
Forum Freak
|
Doniati, alsjeblieft kom met je verhaal! Er zijn vele mensen hier die je verhaal willen lezen. Waag het en je zult het zeker zien. Vorig jaar vond ik het ook eng......zo'n gevoel van, straks krijg ik geen enkele reactie. Maar bijna iedereen leeft mee en geeft je het gevoel dat je een heel bijzonder verhaal schrijft dus.....doen!
|
|
|
#19 |
|
VIP Lid
|
Raar he Mayca,hoe het kan draaien in een mensenleven,maar inderdaad heeft het zo moeten zijn en goed dat het ook zo is gebeurd
Die gesprekken vergeet je nooit meer en hoe ouder je word hoe meer waarde je er aan gaat hechten en daarom ook goed dat je het opschrijft,kan je het steeds terug lezen,het zal soms met een lach en soms een traan zijn,zo is het ook met de fotos,het zal allemaal zen tijd nodig hebben om dit groot verlies een plaatsje te geven ![]() |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Forum Freak
|
Spooky, ik ben zo dankbaar dat we deze gesprekken gehad hebben.
Dat ik geen enkel gevoel van spijt of "Had ik dat nog maar gezegd", heb.
Kijk niet veelbetekenend.....maar beteken veel! Bericht 22-08-07 om 07:48 aangepast door mayca. |
|
|
|