|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#31 |
|
Forum Freak
|
Volgens mij zijn het gewoon mieren!!
|
|
|
#34 |
|
Actief Lid
|
Het valt nogal tegen met mijn voet. Bij gebrek aan soda, de toevlucht tot zout genomen. Dat werkt wel, maar minder snel dan ik had gehoopt. Ik liep al jaren enigszins mank met mijn linkerbeen – nu dus ook rechts.
We passen nu erg bij de huidige bevolking op de camping ‘de staanplaatsmensen’, we zitten voor of onder de luifel en lezen, lezen, lezen. Toen gisteren (12 mei) de auto’s met zilveren ‘boerka’s’ werden getooid begrepen wij dat het erg warm zou worden. Dat bleek vorig jaar ook al een prima graadmeter. De buurman schuin tegenover hebben wij vandaag van wit naar felrood zien kleuren. In het hotel is gisteren een nieuwe groep kinderen gearriveerd. Er zijn drie begeleidsters bij. Ze maken een strenge indruk. Als ze niet binnen of buiten worden onderwezen dan is er een soort bijeenkomst achter het hotel waar wij op uitkijken. Iedere keer moeten de kinderen een kring vormen. Daar gaat veel tijd mee heen omdat de ruimte tussen de kinderen precies moet zijn zoals de begeleidsters dat willen… Ondertussen worden de kinderen met zeer luide stem toegesproken. De, op dat moment, actieve begeleidster wordt altijd door een van de anderen uitvoerig gefotografeerd. Is de kring uiteindelijk naar genoegen gevormd dan volgt er een instructie waar geen eind aan lijkt te komen. Helaas kunnen wij dit niet verstaan. Wij verbazen ons over het geduld van de kinderen. Uiteindelijk doet een begeleidster een paar bewegingen voor, ondersteund met tekst hetgeen dan even later door de kinderen wordt nagedaan. Nou, dat was het dan weer – nu mogen ze gaan spelen. Na een uurtje klinkt er een schrille fluittoon over het terrein en spoeden de kinderen zich naar de begeleidsters. Vandaag papier gekocht voor mijn vakantiekaartjes. Ik wilde natuurlijk ‘zwaar papier’, de verkoopster haalde een pak papier met daarin papier van 220 mgr. Wauw! De prijs was 1 kroon per stuk. Hebberig kocht ik het hele pak en heb gisteravond gelijk mijn eerste kaartjes geprint. Wij komen hier al jaren en hebben zo’n beetje elk kaartje verstuurd wat hier te koop is/was. Dus ja, dan wil je wel wat anders. Sinds een paar jaar maak ik daarom mijn kaartjes zelf, gewoon in de caravan terwijl mijn valkparkiet zijn vrije vlieguurtjes heeft. Vandaag (16 mei) naar de berg Vel’ky Javornik gereden, die ligt net over de grens in Slowakije. In het voorbijgaan gelijk even naar de camping in Velké Karlovice gekeken. Daar hebben wij jaren geleden een keer gestaan. Alleen in een paar hutten waren gasten. Het weggetje naar Vel’ky Javornik is zeer de moeite waard. Het Slowaakse deel is onverhard en bijzonder smal. Dat geeft dan net weer even dat avontuurlijke tintje. Heel jammer dat je onderweg geen foto’s kunt maken. Hier in de omgeving zie je veel houtzagerijen. De bergen hout die je ziet zijn immens. Je vraagt je af of er zo nog wel bos overblijft. Terug op de camping viel er tegen zessen plotseling een enorme plens water uit de hemel. Dat duurde slechts een minuut of tien. Opmerkelijk vond ik dat de vogels gewoon bleven fluiten. Nu hangt er in de bergen zo’n sprookjesachtige nevel. Dat was gisteren, vandaag is/ was het weer erg warm. Wordt vervolgd. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Actief Lid
|
Wat een heerlijk verhaal, Loura.
Dat de kinderen nog zo goed luisteren en gehoorzamen. Echt uniek. Hoef je hier niet te proberen. Ze schreeuwen door elkaar heen en gaan gewoon ergens zitten (als ze dat al willen). Ik spreek uit ervaring. Een kampeerweekend met de kinderen van de buurtvereniging is slopend, maar wel erg leuk. Groetjes Gerda
|
|
|
|
#36 |
|
Super Lid
|
Loura, heeeeeeeerlijk om zo je vakantie 'n beetje mee te maken.
Ik hoop dat het toch snel weer beter gaat met je voet. Nog veel plezier.
|
|
|
|
#37 |
|
VIP Lid
|
Inderdaad, dat het maar gauw beter mag gaan met je voet Loura!
Krijgen we dan weer mooie foto's erbij?? ![]() |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Nieuw Lid
|
ik heb eens op een mierenbult gestaan bij het onkruid wieden... Ik had het pas door toen ze al in mijn nek zaten te kriebelen... ben nog nooit zo snel onder de douche gekomen.... Geef mij maar een paar kevers en torren....Wel leuk dat het kerkje gelijk herkend wordt enzo, grappig hoor. Hoop dat je voet snel opknapt Loura ondanks het gebrek aan soda! Gr. Lydia |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Forum Freak
|
In een kevernest stappen is ook een stuk moeilijker dan in een mierennest!!!
![]()
|
|
|
#40 | ||
|
Super Lid
|
Citaat:
Citaat:
Bericht 19-05-08 om 20:03 aangepast door PuNkEnStEiN. Reden: Een korte quote uit het krantenartikel is wel voldoende. Vandaar e.e.a. verwijderd. ;) |
||
|
|
|
|
|