![]() |
|
|
#71 |
|
VIP Lid
|
De beelden die we in Nová Buková zagen:
beeld9.jpg beeld9a.jpg Weet iemand door wie deze beelden zijn gemaakt? |
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Legende
|
Citaat:
Wat de kunstwerken betreft uit vorig bericht heb ik geen enkel aanknopingspunt, weet je daar intussen iets meer over ?
|
|
|
|
#73 |
|
VIP Lid
|
Ik heb geen idee hoever ze op de bovenverdieping waren. Wordt dat voor publiek toegankelijk? Er werd in ieder geval niet gewerkt. We zijn er in totaal 3x op drie verschillende dagen geweest.
We hebben er die (transparante) glazen flamingo gekocht. Die stond direct rechts bij binnenkomst, die heb je vast wel gezien. Over die beelden weet ik helaas nog niets. Zelf heb ik het vermoeden dat de maker in Nová Buková woont. Zo'n piepklein dorpje en dan zo heel dicht bij elkaar. Wij gaan dat volgend jaar daar 'gewoon' eens navragen. Bedankt voor de foto, die van mij zitten nog op mijn toestel. Ik ben nog steeds een beetje lui na de vakantie. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Legende
|
In Brtnice wordt in de tuinen van het kasteel de Brtnické Kovadliny gehouden. Een treffen van metaalsmeden kunstenaars.
Er zijn demonstraties van smeedkunst en paardenbeslaan. Ik denk dat tweejaarlijks georganiseerd wordt. vysocina brtnice turistika (hier zie je ook een foto(5°) in de bovenste rij ) Als je de verschillende sites en foto's bekijkt zie je onder meer deze: ![]() Ik zie de beide beelden die jij gefotografeerd hebt. Spijtig genoeg is over de "kunstenaar(s)" niets te vinden.
|
|
|
#75 |
|
Moderator
|
Het beeld op de rechter foto zou wel eens van ene Jaroslav Straka (zie ook deze site) kunnen zijn. Ik baseer dat op de onderste foto op deze website die Freddy noemt. Dat beeld van de duivel doet qua stijl (zie bijv. de vingers) wel wat denken aan het beeld op jouw foto. Maar misschien zit ik er helemaal naast, hoor...
![]() p0281016.JPG
|
|
|
#77 |
|
VIP Lid
|
Een minder leuk voorval in onze vakantie:
Dodelijke botsing.
Dit gebeurde in Zeliv: 's Morgensvroeg na het ontbijt teuten we ontspannen onder de luifel. Plotseling een heel harde klap... Vanuit mijn ooghoek zie ik dat er iets op de borst van mijn man is gevallen, die geschrokken overeind springt. Op zijn stoel ligt een stervende vogel. De vogel is onder de luifel tegen de caravan gevlogen en gleed via het openstaande raam naar beneden. Na hooguit 2 seconden is hij dood. vogel.jpg |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Forum Freak
|
Aan de korte staart te zien is het nog een jonge vogel, net uit het nest gevlogen en aan de snavel te zien (en de witte staart) is het een jonge appelvink.
Wel zielig hoor, net groot geworden en je gelijk dood vliegen!!
|