![]() |
|
|
#71 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Jij snapt m Freddy
![]() |
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
|
|
|
|
#73 |
|
VIP Lid
|
Vrienden van ons gingen in de kerstvakantie voor het eerst naar Tsjechië. Hadden een huis gehuurd 50 KM ten zuiden van Praag. Het viel ze allemaal erg tegen: armoedig, het stonk (houtkachels) en een onvriendelijke huiseigenaar. Zij gaan dus nooit meer naar Tsjechië, ondanks onze enthousiaste verhalen, mooie foto's enz. De eerste indruk bepaald dus heel erg definitief iemands mening over een land.
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Lid
|
Hahahaha...
Met alle respect, maar zoveel moet je niet van Tsjechië verwachten. Alles is oud, krakkemikkig en vies. Maar dat maakt het wel een perfecte vakantie! Ik geniet van deze stijl van leven, als je elkaar maar hebt is alles goed toch? Wij huren nu al jaren een huis in Bozi Dar, de verwarming doet het als hij zin heeft, het warme water is altijd op, ik slaap op een matras die harder dan een plank is en uit 3 delen bestaat en als ik me omdraai wordt het hele huis wakker. In de kast staan 20 verschillende kopjes en borden. Ik geniet hiervan. Je moet al die luxe niet verwachten, en is toch ook nergens nodig op vakantie? |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Nieuw Lid
|
"Ik geniet van deze stijl van leven, als je elkaar maar hebt is alles goed toch?"
Ik kan dit alleen maar beamen...Het heeft an sich niets met het land zelf te maken, maar wel met hoe je tegen alles aankijkt en wat je verwachtingen zijn... Ik zie het zo: Je hebt enerzijds mensen die willen graag dat alles soepeltjes, makkelijk en perfect verloopt (en dan nog 't liefst met een strikje er om) Trouwens, ieder zijn goed recht hoor! (flauwe poging om politiek correct te blijven ), we zijn nu eenmaal het product van een maatschappij van "meer" (*1) en "beter" (*2).En dan heb je "anderzijds" nog... (ik hoop zo ongeveer 99% van deze forum-adepten, of ik moet me enorm vergissen): die nemen alles zoals het komt, zijn eigenlijk best wel te vinden voor de "back to basics"-verademing en hebben bij het woord "perfect" geen hogere maatstaf in gedachten dan op zijn tijd een pivootje (*1) bij de open haard en een prachtig uitzicht over het tsjechisch landschap met mensen die er toe doen....(ok, ok en flink wat sneeuw (*2)... ) Of blink ik nu uit in brutaliteit door in zowat iedereen zijn naam hier te spreken? Bei de wei...ik ben de eerste om toe te geven dat mijn zienswijze niet altijd de goeie is hoor...(maar wel de meest logische... )
|
|
|
#76 |
|
Forum Freak
|
Nou Valerie, volgens mij kom je aardig in de richting hoor met je 99%!!
|
|
|
#78 |
|
Nieuw Lid
|
ik moet nog
nou ik ga 14 jan . naar tsjechie een week dus ben heel erg benieuwd ik hoop dat er wel sneeuw ligt hoor ga speciaal met me hond daar na toe hahahahaa oja ik ga naar west bohemen heb daar een mooie huisje gehuurd .wie heeft er ervaring met west bohemen groetjes esperanza
![]() |
|
|
|
|
|
#79 |
|
VIP Lid
|
Ben ik die 1%?
Een pivo op zijn tijd is natuurlijk niet te versmaden, maar ook in Tsjechie moet er gewerkt worden! |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Forum Freak
|
Volgens mij ging het bij die 99% niet om niet werken, maar dingen nemen zoals ze komen.
|