het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 17-11-06, 15:40   #71
Sas
Super Lid

Nationaliteit:
Jij snapt m Freddy
Sas is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-11-06, 08:35   #72
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Sas schreef:
Daarom gaan wij dus eigenlijk altijd zomers naar redelijk zuid spanje en 's winters naar Tsjechie.
We hadden het ook niet echt getroffen met het weer, heel veel regen in die weken. En onze vrienden hadden een huisje in Marina Lipno , die zaten natuurlijk lekker warm, met kachel aan, haardvuurtje. Die waren dat buiten zitten helemaal niet gewend.
Oud 20-11-06, 12:21   #73
VIP Lid

RoJo's avatar

Nationaliteit:
Vrienden van ons gingen in de kerstvakantie voor het eerst naar Tsjechië. Hadden een huis gehuurd 50 KM ten zuiden van Praag. Het viel ze allemaal erg tegen: armoedig, het stonk (houtkachels) en een onvriendelijke huiseigenaar. Zij gaan dus nooit meer naar Tsjechië, ondanks onze enthousiaste verhalen, mooie foto's enz. De eerste indruk bepaald dus heel erg definitief iemands mening over een land.
Oud 13-12-06, 23:30   #74
Lid

Mads's avatar

Nationaliteit:
Hahahaha...
Met alle respect, maar zoveel moet je niet van Tsjechië verwachten. Alles is oud, krakkemikkig en vies. Maar dat maakt het wel een perfecte vakantie! Ik geniet van deze stijl van leven, als je elkaar maar hebt is alles goed toch?
Wij huren nu al jaren een huis in Bozi Dar, de verwarming doet het als hij zin heeft, het warme water is altijd op, ik slaap op een matras die harder dan een plank is en uit 3 delen bestaat en als ik me omdraai wordt het hele huis wakker. In de kast staan 20 verschillende kopjes en borden.

Ik geniet hiervan. Je moet al die luxe niet verwachten, en is toch ook nergens nodig op vakantie?
Mads is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-12-06, 09:31   #75
Nieuw Lid

valerie's avatar

Nationaliteit:
"Ik geniet van deze stijl van leven, als je elkaar maar hebt is alles goed toch?"

Ik kan dit alleen maar beamen...Het heeft an sich niets met het land zelf te maken, maar wel met hoe je tegen alles aankijkt en wat je verwachtingen zijn...
Ik zie het zo:
Je hebt enerzijds mensen die willen graag dat alles soepeltjes, makkelijk en perfect verloopt (en dan nog 't liefst met een strikje er om) Trouwens, ieder zijn goed recht hoor! (flauwe poging om politiek correct te blijven ), we zijn nu eenmaal het product van een maatschappij van "meer" (*1) en "beter" (*2).

En dan heb je "anderzijds" nog... (ik hoop zo ongeveer 99% van deze forum-adepten, of ik moet me enorm vergissen): die nemen alles zoals het komt, zijn eigenlijk best wel te vinden voor de "back to basics"-verademing en hebben bij het woord "perfect" geen hogere maatstaf in gedachten dan op zijn tijd een pivootje (*1) bij de open haard en een prachtig uitzicht over het tsjechisch landschap met mensen die er toe doen....(ok, ok en flink wat sneeuw (*2)... )

Of blink ik nu uit in brutaliteit door in zowat iedereen zijn naam hier te spreken?

Bei de wei...ik ben de eerste om toe te geven dat mijn zienswijze niet altijd de goeie is hoor...(maar wel de meest logische... )
Oud 14-12-06, 09:34   #76
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Nou Valerie, volgens mij kom je aardig in de richting hoor met je 99%!!
Oud 14-12-06, 09:38   #77
Nieuw Lid

valerie's avatar

Nationaliteit:
Oef....een hele opluchting hoor Corrie (was al bang aan het worden voor een uitzettingsprocedure... )
Oud 14-12-06, 12:54   #78
Nieuw Lid

esperanza's avatar

Nationaliteit:
ik moet nog

nou ik ga 14 jan . naar tsjechie een week dus ben heel erg benieuwd ik hoop dat er wel sneeuw ligt hoor ga speciaal met me hond daar na toe hahahahaa oja ik ga naar west bohemen heb daar een mooie huisje gehuurd .wie heeft er ervaring met west bohemen groetjes esperanza
esperanza is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-12-06, 14:23   #79
VIP Lid

paula's avatar

Nationaliteit:
Ben ik die 1%?
Een pivo op zijn tijd is natuurlijk niet te versmaden, maar ook in Tsjechie moet er gewerkt worden!
paula is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-12-06, 15:26   #80
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Volgens mij ging het bij die 99% niet om niet werken, maar dingen nemen zoals ze komen.

Onderwerp-opties

Berichtregels