![]() |
|
|
#51 |
|
Volwaardig Lid
|
Dank je wel
![]() |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Super Lid
|
wat een leuk verhaal weer
|
|
|
|
#54 |
|
Volwaardig Lid
|
Hluboka nad Vltavou.
De weersverwachting voor vandaag is nog erger dan gisteren en toen was het al boven de 30 graden. Het is nu 19:30 en ik kan met zekerheid zeggen dat de weersverwachting correct is gebleken. Het kwik heeft vandaag de 33 graden gehaald. Omdat we vergeten hadden om een wekker te zetten vanmorgen vertrokken we “ietsje” later dan gepland. We zijn vandaag bij een kasteel in Hluboka nad Vltavou geweest. Aangezien we nog niet veel kastelen hebben gezien, vonden we het allebei het mooiste kasteel wat we ooit hebben gezien. ![]() We zijn allebei begonnen aan het beklimmen van de grote toren omdat je vanuit de toren een verschrikkelijk mooi uitzicht kreeg. Helaas ben ik een groot watje en heb ik bijna halverwege de 245 treden opgeven en ben weer naar beneden gegaan. Lianne (de bikkel) is gewoon door blijven lopen en is, tegen alle verwachting in, helemaal omhoog gelopen. Ondanks haar hoogtevrees heeft ze toch vreselijk mooie foto’s gemaakt. Natuurlijk ben ik niet vergeten om een foto te maken van hoe ze eruit zag toen ze weer beneden was. Zelfs een donkerrode tomaat was lichtrood in vergelijking met het gezicht van Lianne. Maar…ze heeft het wel geflikt! ![]() Nadat ze een half uurtje op een bankje weer tot leven was gekomen, zijn we nog even wezen kijken in de kasteeltuin. Hierna zijn we weer begonnen aan de afdaling naar de auto. Ik snap dat uit strategisch oogpunt een kasteel hoog moest worden gebouwd maar een roltrap zou wel fijn zijn. In het dorp hebben we wat gegeten bij een klein restaurant. Hierna hebben we de toeristische route terug genomen. Morgen gaan we de boel hier inpakken en schoonmaken. We gaan namelijk vrijdag al weg. Dan zijn we vrijdagavond weer terug in Nederland. Waarom een dag eerder weg? Ik kan nu wel zeggen dat we de drukte voor willen zijn en meer van dat soort onzin. Maar eerlijk gezegd ben ik het wel beu. Ik ben nog nooit zolang op vakantie geweest en het is wel genoeg zo. Eigenlijk is 2 weken in dit park teveel. Na de eerste week had ik het gevoel alles wel gezien te hebben. Natuurlijk is dat niet het geval en we hebben nu nog steeds niet alles gezien. Morgen ga ik in ieder geval mijn ritten bij slideland opmaken aangezien er nog 3 ritjes op mijn pasje staan. ![]() De foto’s van vandaag staan in het fotoboek. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Lid
|
Hluboka IS mijns inziens ook het allermooiste kasteel. De schilderijen die daar hangen zijn werkelijk TOPniveau. Ga daar zeker nog terug heen.
Leuke verhalen van jullie ! Bedankt! |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Super Lid
|
ik vond hluboka ook erg mooi, en vooral al die oude meubels enzo die daar staan. alleen we moesten met tsjecische gids mee want een andere taal die ging niet meer die dag. maar er waren meer buitenlanders dan tsjechen.
|
|
|
|
#58 | |
|
Moderator
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Super Lid
|
Chris en Lianne, hartstikke leuk verslag.
Ik heb de fotos nog niet allemaal bekeken maar ga dit nog wel doen.
|
|