Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Hoe was jouw vakantie in Tsjechië?
Reisverslag van Chris en Lianne

Reisverslag van Chris en Lianne

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 07-08-07, 11:33   #31
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
De globus, die gaan we ook een keer bezoeken. Dan hebben we straks alle grotere supermarkten gehad
Oud 07-08-07, 11:47   #32
VIP Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
de kaufland is ook het proberen waard
Oud 07-08-07, 22:36   #33
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
Cesky Krumlov

Vanmorgen werden we asociaal laat wakker. Rond 11 uur kwam er pas leven in ons appartement. Het is vandaag weer heerlijk weer. Gelukkig niet zo warm als gisteren maar we redden het toch nog tot 28 graden. We hebben nog tijd genoeg aangezien we pas om 15:00 in een taxibusje hoeven te stappen. Lianne heeft een spel zitten spelen op de Xbox360 en ik heb zitten spelen met Photoshop Elements. Tegen 15:00 zijn we naar de parkeerplaats bij het zwembad gegaan. De eerste stop was bij een kleine glasblazerij. Hier kon ik mijn glasblaaskunsten vertonen. Ik noem mijn creatie “spermacel”.

Hierna zijn we naar Cesky Krumlov. Een stadje in een lus van de rivier Moldau. Cesky Kromlov is beroemd om zijn oude binnenstad en het kasteel. De stadkern staat op de werelderfgoedlijst van UNESCO. Op het Tsjechische forum las ik overal dat we Cesky Krumlov echt moesten bezoeken. Ik kan alleen maar reageren met: “ze hebben gelijk” We begonnen met een tocht met een vlot over de Moldau. Gelukkig deed het vlot zijn naam geen eer aan. Hij heette Titanic. De vlottocht was een hele ervaring. Er zitten enkele leuke stroomversnellingen die met een kano goed te doen zijn. Met een vlot is het een ander verhaal. Gelukkig konden we steeds op tijd onze voeten omhoog doen zodat we perfect droog bleven. Het martelmuseum vonden we allebei een beetje tegenvallen (nogal klein, na 15 minuten stonden we weer buiten) We hebben wel weer heerlijk gegeten bij een Tsjechisch restaurant in de binnenstad. We hadden zelf nog tijd om een uurtje bij een fontein te zitten om leuk aapjes te kijken. We werden netjes rond 22:00 weer afgezet bij ons tijdelijk huis. Morgen hebben we een verlofdag en doen we nog minder dan niks. Morgenavond kan ik melden hoe weinig we echt hebben gedaan.
Vandaag zijn er weer asociaal veel foto’s in het fotoboek bij gekomen. Ik ga niet zeggen hoeveel ik er ook nog verwijderd heb. Voor de duidelijkheid, er staan opvallend vaak dezelfde vreemde mensen op de foto’s. Er was een gezin in onze groep waar de batterijen van hun camera kennelijk ook vakantie hadden. Ik heb dus ook voor hun “enkele” foto’s gemaakt.

Foto’s zijn weer te vinden in het fotoboek.
Oud 09-08-07, 21:29   #34
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
Dag 10 in Tsjechië

Excuses voor het feit dat er gisteren geen verslag was. Ik zou nog vertellen wat we allemaal hebben gedaan. Dat zal ik hieronder dus even doen:

Foto’s van dag 10 staan in het fotoboek.

Zo nu kan ik verder gaan met dag 11. Aangezien de diesel die nog in tank van de wagen zat bijna over de houdbaarheidsdatum was moesten we vandaag veel kilometers maken. Zo gezegd zo gedaan. Ik wilde sinds ik de serie Band of Brothers had gezien eens keer naar de plek waar het zomerhuis (adelaarsnest) van Adolf Hitler had gestaan. Niet omdat ik een grote fan van Dolf ben, maar als het uitzicht ook maar de helft is van wat ik op tv had gezien zou het fantastisch zijn. Alleen dat lag wel in Berchtesgarden in Duitsland. Heen en terug zo’n 425 km. Dit zou op de Tsjechische wegen een hel zijn, maar gelukkig moesten we door Oostenrijk naar Zuid-Duitsland. We zijn nu wel de trotse bezitters van een tweede vignet op onze voorruit. De eerste hebben we vorige week voor de snelwegen in Tsjechië moeten kopen en vandaag dan de tweede om in Oostenrijk op de snelweg te mogen rijden. Onderweg begon ik al te twijfelen aangezien het best wel bewolkt weer was. Toen we eenmaal in Berchtesgaden was en we de berg moesten beklimmen met de wagen. Ik noem het inderdaad beklimmen aangezien ik nog nooit borden had gezien met waarop een helling van 24% staat. Tot vandaag dus. Op de helft van de klim konden we een grote bunker bezichtigen. Op weg naar deze bunker reden we helaas al in de wolken.

Tijdens ons bezoek aan de bunker hoorde ik iemand Nederlands spreken. Ik vroeg aan deze man hoe het zicht boven was, dus of het de moeite was om tot de top te rijden. Nou ja, bijna tot de top. Het laatste stuk word afgelegd met een bus. We zijn dus maar niet verder omhoog gegaan, aangezien we toch niks zouden zien. (jammer genoeg). Als alternatief hebben we een bezoek gebracht aan Salzburg. Uiteindelijk hebben we toch een leuke dag gehad. We hebben zelfs een romantische tocht met een koets door het centrum van de oude stad gemaakt. Wel grappig om een keer mee te maken, maar wel vervelend dat ik verplicht de hele tijd een arm om Lianne moest slaan . Hierdoor heeft Lianne alle foto’s moeten maken tijdens de rit. De weg terug ging net zo vlotjes als de heenreis Rond 18:30 hebben we wederom gegeten bij restaurant Inge in Vyssi Brod aangezien het de vorige keer ook lekker was. Het is nu 21:30 en al met al is het best wel een vermoeiende dag geweest. Het weer is hier wel omgeslagen. Tijdens het eten begon het te regenen en nu is het ook aan het onweren.
Wat we morgen gaan doen is mij nog onbekend. Morgen meer dus

Foto’s van deze dag staan natuurlijk weer in het fotoboek.
Oud 10-08-07, 18:50   #35
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Ik lees het nog steeds hoor allemaal, de foto's kijk ik later wel een keertje, want dat zijn er zoveel, en het is hier lekker druk, dus geen tijd. Maar veel plezier maar weer morgen.
Oud 10-08-07, 21:09   #36
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
Lianne werd vandaag wakker en voelde zich als een 2 jaar oud vaatdoekje dat dagelijks is gebruikt maar nooit schoongemaakt. Nu zat ze gisterenavond al te rillen als een kameel op de Noordpool. In het kort, Lianne heeft vandaag de zo goed als de hele dag op bed gelegen. Ik was van plan om boodschappen te gaan doen in Cesky Krumlov maar het is uiteindelijk de Tesco in Ceske Budejovice geworden. Onderweg heb ik ook nog enkele foto’s gemaakt en zoals jullie kunnen zien is het over met het goede weer. Gelukkig voorspellen ze na zondag beter weer. Helaas sta ik op het punt om Lianne te beschuldigen van het feit dat ik me ook beroerd begin te voelen. Ik heb het alleen een dagje later. Ik hoop wel dat we morgen allebei met een glimlach uit bed springen en keifit zijn maar in de praktijk zal het ietsje anders zijn ben ik bang. Ziek zijn is niet fijn, maar ziek zijn op vakantie is gewoon zwaar $%$@%.
Vandaag is dus een weinig productieve dag geweest.

De paar foto’s die ik heb gemaakt staan in het fotoboek.
Oud 10-08-07, 21:37   #37
VIP Lid

Hallo Christiaan en Lianne,heel veel sterkte wij zijn van de winter ook zo ziek geweest op vakantie in cerny dul,is echt ni leuk maar ziek lekker uit en neem een drankje van de apotheek becharovka noemt het ,dat doet wonderen
Wij genieten echt mee van jullie vakantie en de mooie fotos,zodus morgen terug op je post he
Slaap lekker en morgen gezond weer op
spookycat is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-08-07, 22:56   #38
Gast

Direct naast landal ligt een kleine zeer schuin aflopende camping.
Op deze camping staat een restaurant.
Ik heb er vorig jaar prima gegeten!
Misschien een tip voor jullie?
Campertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-08-07, 10:03   #39
VIP Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
nog beterschap van mij gewenst( ook al zijn jullie misschien al beter)
Oud 11-08-07, 15:39   #40
Lid

Nationaliteit:
Beterschap en inderdaad volgens zoover overmorgrn weer 26 graden daar bij jullie
hejapa is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed