het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 18-09-07, 02:15   #31
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Simpele vraag, die camping, is dat bij een huis rechts van de weg, vanaf de 14 gezien, in Dolni Lanov? (na 2km vanaf de grote kruising). Ik ga volgende week even naar ons huis in Cervena Hora, maar omdat wij zomers kamperen, zou ik graag even willen kijken bij Jan en Akkelien. Is er dan iemand?
Carlo.
char is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-09-07, 06:57   #32
Super Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:
´s Winters maai ik niet, maar als het gras ´s winters groeit, dan moet je wel.
Carlo, zoals jij het beschrijft, klopt het wel, maar het is iets verder. Vlak voor de kabelbaan voor de stenen. Aan de rechterkant. Wij zitten nu in Nederland, want er moet gewerkt worden. In de herfstvakantie zijn we er wel.
jan nijdam is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-09-07, 23:20   #33
Actief Lid

doniati's avatar

Nationaliteit:
Jos, ik beloof dat ik morgen verder zal gaan met mijn vakantieverslag. Je wilt zeker graag genoemd worden als de mooie man die ik ontmoet heb in Dolni Lanov.
Groetjes Geda
Oud 19-09-07, 16:55   #34
Actief Lid

doni's avatar

Nationaliteit:
Ja die "mooie man" met zijn sixpack(bierspier) en zijn rollator???

Groet Doni
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg Jos en Jan.jpg (64,6 KB, 11x bekeken)
Oud 19-09-07, 21:03   #35
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Doniati, mooi verslag.
Ben benieuwd naar de rest.
benthe 62 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-09-07, 22:02   #36
Actief Lid

doniati's avatar

Nationaliteit:
laatste deel

Eindelijk weer eens even tijd gevonden om verder te gaan met mijn verslag.
De mooie man met zijn sixpak heb ik ontmoet. Het is een leuke vent en ik verheug me er al op om hem op 10 november a.s. in Apeldoorn weer te zien.

Zaterdag 4 augustus 2007. PAULA IS JARIG HOERA !!
We hebben haar om 9.30 uur gebeld maar ze is helaas niet thuis. Voor onze doen is het ook vroeg. Wij zijn niet van de vlotte starters, alleen als het nodig is. We hebben haar later nog een keer gebeld en samen voor haar gezongen door de telefoon en natuurlijk hopen wij dat ze een prettig dag zal hebben.
Wij zijn vandaag naar Hostiné geweest. Het is schitterend weer. In Hostiné is vandaag jaarmarkt en ook een kleine kermis. Voor het eerst sinds jaren ben ik in de zweefmolen geweest. In één woord grandioos. Wat heb ik een plezier gehad. Voelde me weer een kind.
Er zijn een heleboel attracties waarbij wij onze bedenkingen hebben. Dick heeft mij er ook op gewezen dat de bakjes van de zweefmolen maar met één draad vast zitten. Als er één bakje losschiet gaan ze allemaal los. Er is ook een houten achtbaan (niet zo hoog hoor). De bakjes daarvan blijven op een moment boven stil staan. Dan gaat er een man naar boven met een stok en slaat tegen een bout aan en het hele spul loopt weer. Volgens ons levensgevaarlijk. Wij mogen van de eigenaar van het spul ook niet te dicht bij het hek staan. Kan ik me achteraf voorstellen. Stel je voor dat die bakjes uit de bocht vliegen en naar beneden komen. Moet er niet aan denken.
De jaarmarkt was erg druk en gezellig. De honden hebben we thuis gelaten want we hebben al een vermoeden dat het druk zal zijn. Ik heb op de jaarmarkt drie bh gekocht voor de prijs van omgerekend 1 euro 75 per stuk. Nou voor dat geld kan ik ze niet laten liggen en voor dat geld kan Dick ze ook niet de hele dag vasthouden !!!
Er staan ook Vietnamezen met stalletjes met etenswaar. Hebben daar lekkere noedels gegeten en wat te drinken genomen.
En ja, ik heb vanavond weer eens eten gekookt. Ik heb gehakt, uien en wat paparika's en het spagette gemaakt. Heb nog een pakje mix van thuis en is goed te eten. Avonds naar Cold case gekeken (ja blijven hollanders en willen toch tv kijken).

Zondag 5 augustus 2007 alweer een stralende dag. Weinig gedaan, lekker gelezen en van de zon genoten. Ze moeten thuis toch kunnen zien dat ik op vakantie ben geweest, dus bruin en uitgerust.
Onze buren hebben aan ons gevraagd of wij uit Tsjechië kussens mee kunnen nemen. Zij zijn in de winter bij Jan en Akkelien in pension geweest en vinden dat zij heerlijke kussens hebben. Ik heb maar even gebeld en gevraagd hoeveel kussens zij willen hebben. Nou 5 stuks. Is nogal wat, maar dat houdt wel in dat we nog een keer naar Trutnov moeten om daar de kussens te kopen. Ik heb in diverse winkels gekeken maar ben nergens losse slopen tegengekomen dus die zullen ze zelf moeten maken.
Tegen 18.00 uur zijn de naar de binnenplaats gegaan voor de bbq die Jan en Akkelien georganiseerd hebben. Voor een kleine bijdrage kunnen we daar eten. Drinken gewoon opschrijven en later afrekenen (toppie hoor). Ons hele veld zit samen om één tafel en het is beregezellig. Lekkere hamburgers en saté gegeten. Na afloop krijgt iedereen een ijsje en daarna nog koffie met een borrel.
De moeder van Akkelien is ook aanwezig en heeft ons nog even toegesproken. Wat een schat van een mens is dat.

Maandag 6 augustus 2007 begint onze laatste week. We zijn redelijk op tijd wakker en op het mededelingenbord staat dat de winkel in het dorp gesloten is wegens vakantie. Dus verse broodjes kan je wel vergeten. Gelukkig hebben we nog wat broodjes en beschuiten. Later bleek dat de winkel wel gewoon openbleef. De winkel blijft in ieder geval deze week open, dus gelukkig iedere ochtend weer verse broodjes. Vandaag naar Trutnov om de kussens voor onze buren te kopen. We zijn nog even de stad in geweest en op dezelfde parkeerplaats gestaan waar we een wielklem hebben gehad. Lekker op een terrasje nog wat gedronken en terug naar de camping en zonnen. We zijn echt al lekker bruin geworden. Vandaag hebben we ook nieuwe buren gekregen. Een vrouw met twee zonen met een caravan. Een van vijftien en eeen van dertien jaar. Ik neem me petje voor haar af om zo'n eind te rijden met de caravan.
We hebben avonds de bbq maar weer eens aangestoken en blokjes kip weer op de grondpennen geregen. Ja op de grondpennen want we hadden geen echte bbq pennen meegenomen. Op de grondpennen gaat het ook goed hoor !
We hebben lekker lang buiten kunnen zitten want het weer is prachtig. Ook avonds is het nog lekker.

Dinsdag 7 augustus 2007 besluiten we toch om de voortent eraf te halen en op te ruimen en om woensdag naar huis te rijden. Dan hebben we nog een paar dagen thuis voor we weer aan het werk moeten. Best een dom idee hoor want het is bloedheet. Zweten dat we doen, niet normaal. We maken natuurlijk gelijk de "flappen" van de voortent schoon en hebben er best veel werk aan. Het is zo warm dat we toch maar besluiten om de luifel aan de caravan te zetten. Hebben we nog een beetje schaduw.
We zijn lekker gaan eten in het dorp en hebben de honden meegenomen. Lekker buiten kunnen eten op het terras.
Na het eten naar Akkelien om af te rekenen. Lekker even bij haar gezeten, koffie gedronken (borreltje hoef ik niet) en over onze vakantie gepraat.

Woensdag 8 augustus 2007 zijn we vroeg uit de veren. Eerst ontbijten de honden uitlaten en ontbijten. Jan en Akkelien willen ons uitzwaaien om negen uur, maar daar wil Dick niet op wachten dus om half negen zijn we gaan rijden en om half elf passeren we de grens bij Zittau. Dat stuk hebben we best wel snel gedaan vinden we zelf. Tussen Dresden en Maagdenburg is een stuk weg waar we op de eerste baan rijden. Voor ons rijdt een vrachtwagen die nogal langzaam gaat. Dick besluit om hem in te halen, alhoewel er een doorgetrokken streep op de weg is. Nou niet veel later een politie auto voor ons en het bord "Bitte folgen" brandt voor ons. Wij rijden achter hun aan naar het volgende tankstation en krijgen een bekeuring. Wij hebben ook te hard gereden maar krijgen daarvoor alleen een waarschuwing. Nou de bekeuring dan. Die viel achteraf best mee. We moeten 35 euro betalen. Kom daar maar eens om in Nederland. Volgens mij betaal je hier veel meer.
Dick zit op een gegeven moment bijna te knikkenbollen en ik heb daar het stuur overgenomen. Heb ongeveer 1,5 uur gereden en hij is weer wakker en neemt het weer van mij over.
We zijn om kwart voor tien weer thuis in Coevorden. De dochter van Dick (Paula) is al in ons huis en we hebben koffie gedronken en het één en ander van de vakantie verteld.
Al met al een grandiose vakantie die voor herhaling vatbaar is.

Ik wacht nu af op verslagen van andere mensen die op vakantie in Tsjechië zijn geweest.

Ik hoop dat ik niet te langdradig geweest ben en niet beledigd of zeer gedaan heb met mijn verslag.

Graag iedereen tot 10 november a.s. in Apeldoorn
Oud 20-09-07, 22:11   #37
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
doniati schreef:
Er is ook een houten achtbaan (niet zo hoog hoor). De bakjes daarvan blijven op een moment boven stil staan. Dan gaat er een man naar boven met een stok en slaat tegen een bout aan en het hele spul loopt weer. Volgens ons levensgevaarlijk. Wij mogen van de eigenaar van het spul ook niet te dicht bij het hek staan. Kan ik me achteraf voorstellen. Stel je voor dat die bakjes uit de bocht vliegen en naar beneden komen.
Hebben jullie hier geen foto's van ? Deze achtbaan zou ik graag eens zien.
Oud 20-09-07, 22:16   #38
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
doniati schreef:
Bericht bekijken
Ik hoop dat ik niet te langdradig geweest ben en niet beledigd of zeer gedaan heb met mijn verslag.
Het moet niet gekker worden, dat iemand zich dat al afvraagd bij een reisverslag .. Ik heb je verslag met plezier gelezen hoor
Oud 20-09-07, 22:24   #39
Actief Lid

doniati's avatar

Nationaliteit:
Dank je Esther, maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar

Hoi Freddy, helaas geen foto's van gemaakt.
Oud 20-09-07, 23:31   #40
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Het was een "lekker" verslag om te lezen hoor!!

En jullie ook, tot 10 november!!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels