![]() |
|
|
#11 |
|
Actief Lid
|
Bekend beeld op Papillon......
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
VIP Lid
|
Wie weet nog een leuke zitmaaier??
Met opvangbak.. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
Deel 2
Maandag 23 juli 2007 eerst naar Vrchlabi geweest om boodschappen te doen. Sigaretten gekocht bij de Lidl. Een stuk goedkoper dan in Nederland. Terug op de camping heeft Dick eerst de voortent wat strakker gezet want dat was er gisteren niet van gekomen en de schotel aangesloten, dus tv hebben we nu ook. Ik ontspan me heerlijk met een mooi boek.
Mehrdad en Sara zijn samen een dag weggeweest en zijn om ongeveer 16.00 terug op de camping. We besluiten om te gaan bbq-en. Mehrdad en Sara gaan nog naar Vrchlabi om vlees, olijven, tomaten en meer van dat soort spul te halen. Heerlijk buiten gegeten. Iets later op de avond in de voortent gaan zitten want het werd een beetje fris. Op een gegeven moment komt Sten onze buurman naar ons toe om te zeggen dat de bbq in brand staat. Snel naar buiten en de deksel op de bbq gedaan. Het is Mehrdad zijn idee geweest om folie op het rooster te leggen en daar het vlees op te doen. Nou deze folie is dus in de fik gevlogen. Schade viel gelukkig wel mee. Mehrdad krijgt natuurlijk de schuld van dit alles. Dinsdag 24 juli 2007 met z'n allen (dus vier volwassene en 2 honden) naar Janské Lázné en de berg op. Gelukkig zijn het gondels want ik ben niet zo'n held met hoogtes. Tijdens de rit naar boven kreeg Misty (kleine hond) de bibbers. Volgens mij heeft zij net als het vrouwtje hoogtevrees. Doni (Ries) heeft nergens last van. Hij vindt alles prachtig en wil op de banken staan om alles goed te kunnen zien. Eenmaal boven aangekomen was het stervenskoud. Dick en ik hebben geen jas of iets dergelijks meegenomen dus veel lopen om het kippenvel weg te krijgen. Op de berg (Cesna Hora) is een restaurantje waar we lekkere soljanka gegeten hebben. Wij kennen dat gerecht van vrienden van ons (voormalige oost-duitsers) van wie wij dit regelmatig krijgen en waar ik ook een uitstekend recept van heb. Op de Cesna Hora staat ook nog een vervallen hotel. Erg jammer hoor want het is een pracht plek voor een hotel. De mannen hebben in het restaurant een biertje gedronken en moet ik dus terug rijden. Geen probleem hoor. Alleen ben ik eigenwijs en ben een andere richting opgereden. Na een half uur rijden zijn we weer terug in Janské Lázné en nu luister ik toch maar naar de mannen achterin en ga dus de goede kant op terug naar Dolni Lanov. Hebben geen zin meer om ergens heen te gaan om te eten en steken de bbq maar weer aan.
Alles van waarde is weerloos Laatst aangepast door doniati; 29-08-07 om 20:15. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Forum Freak
|
Cerna Hora Doniati
leuk hoor je verslag, ga zo verder, ik hang aan je lippen, nou jij bij wijze van dan.
|
|
|
|
#15 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
Heb je toevallig voor mij (via een PM) het recept van Soljanka? Want dat vinden wij ook altijd erg lekker. groetjes Jeanne |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Actief Lid
|
Deel 3
Woensdag 25 juli 2007 willen een rustdag inlassen. Even op adem komen. Wel zijn we met de honden naar het centrum van Vrchlabi geweest. In het centrum wandelen en daar staat midden op het wandelpad op twee schragen de meest prachtige schapenvachten. Nu willen we altijd al zo'n vacht hebben. Onze Ries (Doni) moet er niets van hebben. Hij is doodsbenauwd en wil er niet langs. Wat dat is geen idee. Ik de honden maar vastgehouden en Dick heeft een vacht uitgezocht. Hij heeft hem betaald en komt ermee naar buiten in een grote plastic zak. Nou Doni wil helemaal niets van hem weten en begint te grommen en te blaffen. Dick heeft de vacht maar in de auto gedaan en ik heb op het plein in Vrchlabi gewacht tot hij terugkwam. Wij zijn bang dat hij straks de auto niet ingaat. Lekker nog even op een terrasje gezeten en wat gedronken.
Bij de auto aangekomen viel het alles mee. Doni gaat gewoon de auto in en doet net of hij gek is (is hij ook een beetje). De vacht hebben we aan de zijkant bij ons bed neergelegd en vanaf dat moment heeft Misty de vacht in beslag genomen. Het is nu haar bedje. Donderdag 26 juli 2007 zijn we met Mehrdad en Sara en de honden naar Trutnov gegaan. Dit is een erg mooie stad. We hebben lekker lopen kuieren en buiten op een terras heerlijk gegeten. Onze grote schrik kwam toen we bij de auto terugkwamen. Dick was met Doni vooruit gelopen en schreeuwde iets naar ons. Wij begrijpen niet wat er aan de hand is. "WIELKLEM" . Oh hoe kan dat nou?? Waarom een wielklem ?? Ons parkeerkaartje is nog zeker één uur geldig dus dat kan het niet zijn. Aan Dick zijn kant was een papiertje op het raam geplakt. Er staat dat je 156 moet bellen. Ik dat maar gedaan. Met wat Duits en wat heen en weer gepraat begrijpen ze waar wij staan en met 10 minuten zou de politie er zijn. Dick loopt nog eens om de auto heen en ziet dat aan de achterzijde bij de benzinedop zand op de grond gestrooid is. Wij hebben gisteren getankt en de tank best erg vol gedaan. Waarschijnlijk door de warmte en doordat de auto wat scheef staat is er benzine gaan lekken. Nou ik zag mijn geest al dwalen. Dat wordt een vette bekeuring, verontreiniging van de grond en het weer opruimen van die zooi. De politie komt en vraagt om het identiteitsbewijs van Dick en de autopapieren. Ik zeg tegen de agent dat we die dag ervoor getankt hebben en dat de benzine door de warmte waarschijnlijk is gaan uitzetten. De agent heeft van alles genoteerd en daarna de wielklem eraf gehaald. Dick kreeg zijn papieren weer terug en wij vragen wat wij moeten betalen. Nou wat ik nu ga schrijven geloof je niet: Wij hoeven niets te betalen. Het is eigenlijk meer van hun kant uit een waarschuwing van: pas op er lekt benzine. Wat een avontuur en wat een aardige agenten zijn er in Trutnov. Zoiets moet je in Amsterdam gebeuren, nou dan ben je nog niet jarig.
Alles van waarde is weerloos Laatst aangepast door doniati; 31-08-07 om 21:18. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Actief Lid
|
Deel 4
Vrijdag 27 juli 2007 zijn Mehrdad en Sara naar een zwembad gegaan. Wij kunnen niet een hele dag weg in verband met de honden.
Doni heeft weer lekker gezwommen in de Labe. Dick ook steeds het water in. Doni komt weer eens uit het water en ziet op het veld waar wij staan een hele zwerm kippen. Hij gaat er gelijk achteraan en we roepen en smeken, maar hij gaat gewoon door. Dick hoort dat Doni weer de Labe inloopt en Dick gaat eens even kijken en roept Doni. Die komt heel trots met een kip in zijn bek aanlopen. Kip dood natuurlijk. Dick heeft de kip aan de kant gegooid en is met Doni uit het water gekomen. Dick is naar Jan gegaan en gevraagd wat een kip kost. Jan begrijpt gelijk dat onze hond er één te pakken heeft gehad. Jan zegt dat de kippen van de buurman en dat hun nu niet bepaald vrienden van elkaar zijn. Als de buurman komt is het vroeg genoeg om te betalen. Later nog naar Vrchlabi voor boodschappen. Besloten om met Mehrdad en Sara uit eten te gaan. We zijn naar de Spekstube in Vrchlabi geweest. Mehrdad kan niet besluiten wat hij wil hebben op het laatste moment geeft hij aan de serveerster door dat hij het bovenstaande wil hebben van de grill. Blijkt dus een schweinehaxe te zijn. De serveerster brengt het en Mehrdad gaat haast over zijn nek. Je moet weten dat hij moslim is maar niet fanatiek. Af en toe eet hij wel varkensvlees, maar dit is toch wel erg veel. Hij probeert met kleine hapjes te eten maar zegt dat hij steeds een varken voor zich ziet en dan krijgt hij de rillingen van al dat vlees. Wij lachen ons rot en laten hem lekker aanmodderen. We gingen afrekenen en de serveerster vraagt of wij de haxe mee willen hebben er is zo weinig van gegeten. We nemen hem mee maar uiteindelijk gooien we hem toch een paar dagen later weg. ![]() Zaterdag 28 juli 2007 gaan Mehrdad en Sara weg. Ze gaan eerst naar Praag en daarna na Brno. Om ongeveer half elf hebben we afscheid van hun genomen. Met de honden zijn wij naar Splinderuv Mlyn gegaan naar de stuwdam. Daar een prachtige wandeling gemaakt. Wat een schitterende omgeving is het daar. Het is ook mogelijk van de ene kant van de stuw naar de andere kant te abseilen. Geen van beiden hebben wij de moed op dat te doen. Zondag 29 juli 2007 heeft het veel geregend. In de ochtend is het nog redelijk maar naarmate de dag vorderde is het steeds meer gaan regenen. Na het ontbijt naar Trutnov gereden en bij een grote supermakt onze boodschappen gedaan. Er is ook een winkelcentrum bij dat op zondag geopend is. Bij Takko voor Dick een leuke 3/4 spijkerbroek gekocht en in de winkel ernaast slippers. Hij heeft teenslippers maar tussen zijn tenen is alles kapot dus voorlopig geen teenslippers. Terug op de camping ben ik lekker een tukkie gaan doen, omdat het zo triest is buiten. In de avond naar het dorp geweest en daar gegeten bij Drevenka. Dick eerst een lekkere goulash soep en daarna goulash met rijst. Ik heb geen voorgerecht genomen alleen een hoofdgerecht. Rubelzahlfeuer. Echt lekker pittig en natuurlijk weer een ijsje toe. Dick heeft als toetje een kruidenbitter genomen. Op teletekst nagekeken wat het weer morgen doet. Ziet er niet al te best uit. We wachten maar af. Maandag 30 juli 2007 willen we naar de Hypernova in Trutnov maar we weten niet precies waar die is. Akkelien zegt dat we achter haar en Jorik aan kunnen rijden. Dat doen we dus ook en Akkelien weet een mooi tussendoor weggetje waar je een prachtig uitzicht hebt op de omgeving. De Hypernova bleek makkelijk te vinden te zijn. We hebben bij de Hypernova lekker rondgelopen, een groot hoofdkussen gekocht en besluiten daar ook een pizzapunt te eten. Helaas is dat niet te vergelijken met een pizza zoals wij die gewend zijn. Deze was echt niet te eten BAH !!!!
Alles van waarde is weerloos Laatst aangepast door doniati; 02-09-07 om 20:08. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
VIP Lid
|
Wat een wonderlijk voorval, die lekkende benzine. En nog gevaarlijk ook. Geldt dit uitzetten alleen voor benzine of ook voor diesel?
|
|
|
|