Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Hoe was jouw vakantie in Tsjechië?
Mijn vakantie de afgelopen 2 weken

Mijn vakantie de afgelopen 2 weken

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 23-07-07, 21:44   #31
Corrie
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Oke, dan is het goed!!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-07-07, 07:48   #32
unita
Actief Lid

unita's avatar

Nationaliteit:
Gelukkig maar , een discussie moet kunnen en een ieder heeft zijn eigen belevingen en inzicht en daar is niets mis mee zolang we maar niet persoonlijk "op de man" gaan worden.
Ik denk dat we allen Tsjechië een warm hart toedragen en dat is toch het belangrijkste denk ik maar.
Zelf hoop ik dat Tsjechië nog lang mag blijven zoals het nu is; voor mij geen horden toeristen en gladde wegen maar ik bedoel natuurlijk niet dat men in Tsjechië een achtergebleven gebied moet zijn, ik gun de Tsjechen het allerbeste.
unita is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-07-07, 11:10   #33
aswnl
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Citaat:
unita schreef:
maar ik bedoel natuurlijk niet dat men in Tsjechië een achtergebleven gebied moet zijn, ik gun de Tsjechen het allerbeste.
Inderdaad, ik ook.
aswnl is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-07-07, 16:13   #34
Freddy2005
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Totaal geen commentaar ! Je moet het zelf meemaken.
Oud 24-07-07, 19:04   #35
wolfenbuttel
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Tsjechië.

Wij komen al 15 jaar in Tsjechië en hebben uiteraard ook het een en ander te melden over het wegen net, Van Brod nad tichou naar praag , een zeer practige weg zonder gaten en bulten.
Van Brod nad Tichou naar cheskebudowitsche en trebon prima weg, in de omgeving van plana en tachov ( in de bergen ) prima wegen echter zonder verlichting en zonder gaten in de weg )
In al die jaren dat wij er komen zie ik alleen maar vooruitgang.
Aan de andere kant zijn er natuurlijk nog steeds huizen en gebouwen die opgeknapt kunnen worden, en dat gebeurt ook wel, maar dat kost tijd en geld en dat zal dus ook even opzich moeten wachten.
De prijzen zijn uitstekend voor wat men krijgt. Voor wat je moet betalen gezien de hoeveelheid eten ,is de prijs zelfs erg laag.
In NL betaal je veel voor weinig, in cz betaal je weinig voor veel.
Verder wil ik alleen maar even kwijt dat je in andere landen waar veel toerisme is ook gaten in de weg hebt, slechte huizen staan, en er armoede is. Dat is dus niet alleen in de CZ.

Neem het land met al zijn voors en na zoals het is, en geniet van de kleine dingen die er zijn ( zoals rust, natuur, cultuur, vriendelijkheid en voor al de Tsjechiëse mentaliteit) Bij mij kunnen de Tsjechen in iedergeval niet stuk.

groet Wolfenbuttel
wolfenbuttel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-07-07, 19:09   #36
Joss
Actief Lid

Joss's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Tieske schreef:
Bericht bekijken
De meeste Tsjechiegangers zien het land door een hele roze bril, maar ook Tsjechie is echt het paradijs niet!
Ik denk niet dat de meeste Tsjechiëgangers Tsjechië door een roze bril zien maar dat zij het land, waar zij vakantie vieren, accepteren zoals het is.
Joss is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-07-07, 19:30   #37
PuNkEnStEiN
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Zo is dat. En maken tekortkomingen dingen vaak niet mooier dan perfecte dingen (ff mezelf indekken vanwege m'n lelijke rotkop)?
Oud 24-07-07, 22:07   #38
love tsjechië
Actief Lid

love tsjechië's avatar

Nationaliteit:
Dat heeft inderdaad juist zijn charme. Ook wij zijn net terug van 3 weken klussen in onze chalupa en ik vond het weer prachtig!! Doordat wij bezig zijn met verbouwen hebben we 3 weken lang gedoucht bij een camping in de buurt, van de 10 keer douchen hadden wij welgeteld 3 keer warm water. Is ook niet zoals in nl, maar het heeft toch ook wel weer wat. Gewoon koud douchen. De tijd dat je onder de douche staat wordt wel veel korter, maar je bent in ieder geval schoon. En je houdt meer tijd over om een pivo extra te drinken, heerlijk.

Door de tekortkomingen en beperkingen in cz, waarderen wij onze "luxe" in nederland des te meer. Door deze dingen zijn wij juist gevallen voor Tsjechië. Gewoon de puurheid van het land en de behoefte aan de elementaire dingen in het leven en niet de luxe.

Maar het is inderdaad wel jammer van al die schitterende panden die zo in verval zijn, maar na zoveel jaar communisme, kan men dit niet allemaal 1,2,3, weer opbouwen. Dit duurt een poos.
Zo zagen wij een schitterend pand in Kokorin. Hotel Harasov, wij stonden ervoor en waren op slag verliefd. We wisten niet dat dit vroeger een hotel was, maar na wat navraag en zoekwerk hebben we prachtige foto's gevonden van begin 1900 toen dit pand gebouwd is. Echt schitterend en nu helemaal vervallen.
We hebben het wel vaker erover gehad om ooit eens een hotelletje te beginnen (maar dan in NL) en om dit pand weer in volle glorie terug te brengen zou schitterend zijn. Maar dat zijn maar dromen (zie www.harasov.tk). Ik heb al wel de eigenaar achterhaald en misschien dat we nog wel eens contact zoeken.

Maar CZ staat vol met prachtige panden en gun het tijd en dan worden ook deze panden weer schitterende kastelen!!

En als laatste nog even de wegen: Je kunt het ook zo stellen: Door de slechte wegen is men gedwongen om rustiger te rijden (als men de schokbrekers heel wilt houden) met als gevolg dat men veel meer van de prachtige natuur kan genieten en ook het overstekend wild een kans gunt en men tijd heeft om te remmen. Zo reden wij in Kokorin en moesten in de remmen voor een paar wilde zwijnen. Ze huppelden rustig ineens de weg over. Een heel gezin van groot naar klein. Toen ze over waren wilden we weer optrekken en toen huppelde er nog een klein zwijntje (de jongste, lijkt me) over, die de rest van de stoet niet bij kon houden. Een schitterend gezicht en vooral een mooie herinnering. We hebben er enorm om gelachen (was echt leuk om te zien).

Kortom: Tsjechië is al mooi zoals het nu is, alle verbeteringen zijn meegenomen, maar er is nu al genoeg om van te houden. Het land, de mensen, het eten, de bieren, de prijzen enz.
love tsjechië is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-07-07, 22:11   #39
pepo
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:
Mijnheer Aswnl,

verder mijheer A., heeft een leuke vakantie in Tsjechie gehad, geloof ik ook wel. Zijn verslag is zonder meer goed leesbaar.
Maar mijnheer A. kon het niet laten een sterk adviserend element in zijn verslag in te bouwen. Opmerkelijk, na een korte vakantie in een vreemd land.
Deze elementen bedoel ik dan:

Er moet nog wel héél wat opgeknapt worden, zelfs pal bij de Praagse burcht vindt je gebouwen die een ernstig tekort aan onderhoud hebben gehad..

Zeker als het land zich toeristisch ontwikkelt, zou een duidelijker onderscheid erg wenselijk zijn.

- de verplichting van licht overdag is volslagen waanzin.

- het ontbreken van persoonlijke omkleedcabines in het moderne aquapark van Kladno vind ik echt niet van deze tijd...

- water uit de kraan kan toch echt beter niet gedronken worden

- ondanks alle aanwijzingen in toeristenboekjes om Praag met de metro te doen: NIET DOEN.

Verder één gevalletje corruptie meegemaakt.

Wel moet het land nog het nodige doen aan het opknappen van gebouwen en infrastructuur, en het tegengaan van corruptie.

Ik kan me echt niet voorstellen, dat een echte Tsjech zo'n buurman uit NL wil hebben. Een Nederlander, die het altijd, ook in Tsjechie, beter weet.

Trouwens, corruptie .. Dat was toch geen corruptie wat u beschrijft?
Kunt u dit dan even uitleggen, mijnheer A?
pepo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-07-07, 22:25   #40
aswnl
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Citaat:
pepo schreef:
Bericht bekijken
Ik kan me echt niet voorstellen, dat een echte Tsjech zo'n buurman uit NL wil hebben. Een Nederlander, die het altijd, ook in Tsjechie, beter weet.
Ik heb dn ook niet de behoefte om in CZ te wonen. Voor een vakantie is het een mooi land, maar als je nu ook al niet meer tegen een paar kritische noten kunt, tja, dan houd het snel op, meneer Pepo (of zullen we maar meneer P. zeggen ?)

Citaat:
pepo schreef:
Bericht bekijken
Trouwens, corruptie .. Dat was toch geen corruptie wat u beschrijft? Kunt u dit dan even uitleggen, mijnheer A?
Agent houdt je aan (terwijl hij er tig doorlaat), wappert driftig met notitieblokje en zegt dat je zogenaamd een inrijverbod bent gepasseerd. Wil wel je paspoort zien, maar niet je rijbewijs. Vervolgens vraag je waar dat bord staat en vraag je of hij een protocol gaat uitschrijven, en plots blijkt dat alles niet meer nodig is en wordt je aangemaand maar snel door te rijden. Uiteraard stond er geen bord, dat heb ik nogmaals gecontroleerd. Tsja, dergelijke praktijken noem ik een gevalletje van corruptie. Hoe wilt u het anders noemen, meneer P ? "Bijzondere behandeling van mensen met een buitenlands kenteken" of zo ?
aswnl is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed