het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 28-08-06, 20:49   #21
Actief Lid

Nationaliteit:
Nee hoor wij lezen vol belangstelling verder.
Els
els van den Heuvel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-08-06, 21:22   #22
VIP Lid

heeeeeeel erg mooi verhaal
wat kan jij vertellen seg
wacht met spanning op het vervolg
bedankt voor het mogen meegenieten
spookycat is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-08-06, 21:51   #23
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Het blijft genieten om je verhaal te lezen mayca, ik voel met je mee met de indrukken die je van Praag hebt bekomen. Het moet inderdaad meer zijn, dus volgend jaar voldoende tijd inplannen om Praag rustig te bekijken en iets verder te lopen. Er is immers zoveel meer...............
Oud 29-08-06, 12:04   #24
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Al wordt dit verhaal 100 pagina's lang, het kan mij niet schelen hoor Mayca, ik vind het een prachtig verslag
Oud 29-08-06, 12:17   #25
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Mooi geschreven Mayca, vooral doorgaan!!
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-08-06, 12:56   #26
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Heel erg bedankt voor jullie reactie's, ben er erg blij mee. Ik heb foto's ge-upload van Divci Kamen, de prachtige ruïne. Ik heb hem beschreven in mijn vakantieverslagje. Ze staan nu, als het goed is in de fotogallerij. Een paar lukte niet, maar dit is denk ik voldoende om een indruk te krijgen. Het is echt een aanrader, niet alleen de ruïne, maar ook de weg er naar toe en weer terug.
Oud 29-08-06, 18:20   #27
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Ik ga verder met onze laatste week.

zaterdag 19 augustus.

Vandaag blijven we op de camping, het is mooi weer. Ik zet mijn stoel dicht bij het meer in een straaltje zon. Mijn nieuwe boek;"Praag moeder der steden" op schoot. Zo kan ik nog even nagenieten. Ik blijf er vol van zitten en wil mijn verhaal aan iedereen kwijt, maar Ronald heeft mijn verhalen al honderd keer gehoord. Ik zie mijn nieuwe Nederlandse buurvrouw uit de caravan komen. Ze gaat onder de luifel zitten borduren. Ik wens haar een goede morgen en meteen;"Ik ben naar Praag geweest". "leuk, daar ben ik al vier keer geweest, heb het nu wel gezien". Klinkt enthousiast. Misschien heeft ze geen zin om te praten, dat kan natuurlijk ook. Rechts van mijn komt de Tsjechische jongen uit zijn bolletje, volgende slachtoffer;"Dobre rano", en ik houd mijn boek omhoog en zeg:"pekny", de jongen knikt en steekt zijn duimen in de lucht. Kijk daar heb ik wat aan. Dan ga ik mijn vriendin sms-en. Die is laaiend enthousiast. Zij heeft me altijd gezegd dat ik erheen moet, zij was er 6 jaar geleden. Ze is heel blij voor me, vraagt wel of ik nog van plan ben om terug te komen. Een paar dagen later heeft ze een kaart gestuurd van Amsterdam met de tekst: Amsterdam is ook heel mooi! Dank je Saskia!

zondag 20 augustus.

We gaan weer naar de ruïne Divci Kamen. Het was zo mooi dat ik het ook aan Fabian en Jaimy wil laten zien (beschreven in vorige verslag) We hebben in ieder geval veel beter weer en ik heb voor de verandering goede schoenen aan. Snel een korte broek gezocht, iets te hoge gympen eronder en de buurman vraagt of ik ga bergen beklimmen. Ja, toevallig wel!
Het ziet er nu ineens heel anders uit, veel helderder allemaal, de bomen liggen niet in een nevel. Na de ene helft bekeken te hebben besluiten we op een picknick bank wat te gaan eten. Ik heb allerlei harde bolletjes met smeerkaasjes en Majka smeerworst voor de verslaafde Rik. Nou, dit was niet zo'n heel goed idee. We waren even vergeten dat er berggeiten rondliepen en die roken al van verre al het lekkers. Binnen de kortste keren zat er eentje bij Jaimy op schoot en nam meten haar broodje mee. Ik probeerde de spullen weer snel in de tas te doen, maar ik kreeg de slappe lag omdat deze dieren toch iets aanhoudender waren en sneller. Een berggeit beland op tafel en eet het blikje Majka helemaal leeg, als hij z'n tong maar niet snijd aan het randje, maar het gaat allemaal goed. Ronald blijft gewoon aan tafel zitten en is er helemaal niet blij mee, probeert te redden wat er te redden valt. Aan mij heeft hij niets meer, want je kunt me van de grond rapen, mijn kaken doen pijn van het lachen. Ik snap ook niet waarom Ronald blijft zitten.
Achteraf snap ik waarom, Mazzel is in paniek gaan kantklossen met zijn riem. Ze zat vast onder de tafel en ging om poten heen en ook om de benen van Ronald die helemaal vast zat aan de band. Toen ik dat zag kwam ik helemaal niet meer bij. Gemeen misschien, maar het was zo'n koddig gezicht. Toen de geit weg was en Mazzel weer rustig konden we Ronald bevrijden. Jammer dat we het niet gefilmd hebben, had iets voor de "Leukste thuis geweest".
Na de hele ruïne gezien te hebben en de geiten gedag hebben geaaid, besluiten we weer een andere route terug te nemen. Mijn rugzak is een stuk lichter na de maaltijd met de geiten.
We gaan nu linksom de berg. Een klein paadje kronkeld langs de berg en hier en daar een schilderachtig huisje. Ik vraag me af waar ik ben beland, het is zo mooi. De berg blijft in zicht, dus we denken dat we nooit ver van de auto kunnen zijn. Dachten wij! We lopen een woonwijk in.Volgens Fabian en Ronald moeten we links af en volgens Jaimy en mij rechtsaf. We gaan dus ...links, met lichte tegenzin. Ik ben het spoor alweer bijster, terwijl ik me normaal toch goed kan oriënteren. Lopen, lopen en nog eens lopen. Gelukkig zijn we links gegaan, want ik hoor het treintje weer. En daar vind ik mijn spoor weer, alleen een aantal stationnetjes verwijderd van de onze. Eindelijk komen we boven en daar is de parkeerplaats. We hebben nog langer gelopen dan de eerste keer met Tim en Manouk. Rik loopt dapper mee met zijn nog korte beentjes. Ik ben bekaf na al dat gewandel, maar het was wel heel erg mooi en een heerlijke dag.

's avonds het vuur weer aangestoken en 1 of misschien wel 2 of 3 Gambrinus. Ronald een Becherovka, gemaakt in Karlovy Vary, las ik.

Jaimy en Tim verdwijnen naar Mariaan met mijn boekje "wat en hoe" en proberen een gesprek met hem te hebben.

maandag 21 augustus

Een lome slome dag. Samen met Rik ga ik de boodschappen doen in Chlum U Trebon. Dat is gewoon om de hoek. Bij thuiskomst ligt iedereen nog in bed. Het is schitterend weer dus de korte broek weer aan, binnen korte tijd donkere wolken en de lange broek weer gepakt. Probeer mijn boek uit te lezen, het wordt helaas weer kouder en het gaat motteren. Rik, Ronald en Fabian maken een dorpje van het brandhout.
Morgen willen we nog een ruïne bezoeken. Deze is weer uitgezocht door Rik. Het is de ruïne Landstejn. Rik wil niet naar aangekleden kastelen, daar kan hij minder goed zijn fantasie gebruiken.
's avonds natuurlijk weer het vuur en de muziek aan de overkant. Heerlijk allemaal. Ik bekijk alvast het kastelen en burchten boekje en lees over Landstejn. Ziet er erg mooi uit.

straks schrijf ik verder, want zoonlief moet achter de p.c.
Oud 29-08-06, 20:16   #28
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Mayca, geweldig, ik heb weer vreselijk zitten lachen om je man, Mazzel en de geiten.
Oud 29-08-06, 20:26   #29
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
mayca schreef:
straks schrijf ik verder, want zoonlief moet achter de p.c.

Haal zoonlief a.u.b. achter de p.c. vandaan en ga verder met je verslag.
Alleen het geitenverhaal al... schitterend. Mooie foto trouwens van die geit op schoot.
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-08-06, 21:01   #30

kukel's avatar

Nationaliteit:
Lieve Mayca,

Ik heb net je verhalen gelezen.
Diep onder de indruk.
Je bent een talent.

Ga asjeblieft verder met je verhalen.
Wij genieten.

Groet van Kukel die zoveel in je verhalen herkent.
kukel is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels