![]() |
|
|
#21 |
|
Super Lid
|
leuk om te lezen dat de vakantie is bevallen
![]()
|
|
|
|
#22 |
|
Forum Freak
|
Fijn dat het zo goed is gegaan Fijne man! Jammer dat Mia de volgende reis niet mee gaat, maar je hebt gelijk, je moet elkaar vrijlaten.
Ik hoop dat de b.b.q. gezellig was!
|
|
|
#23 |
|
Super Lid
|
Jammer dat jullie (tot nu toe) (nog) niet dezelfde passie delen voor ´jouw´ Tsjechie, waar volgens mij toch wel een beetje jouw hart ligt. Tuurlijk moet je elkaar vrij laten en een keer apart op vakantie kan echt geen kwaad, maar het zou natuurlijk leuk zijn als jullie (met de vrije tijd die je hebt) lekker daar konden rondreizen, wandelen, pivootje drinken...
Ik hoop voor je dat dat nog komt! |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Actief Lid
|
Nog even een foto van ons met Krystof.
Of we in de toekomst samen naar Tsjechie gaan weet ik niet. Ik oefen daar geen druk op uit,maar haar voorkeur gaat naar andere bestemmingen,alhoewel ze het eten fantastisch vond. Volgende week zaterdag heb ik een kennismakingsfeestje met wederzijdse fam. en vrienden ik hoop dat het droog is anders moet ik uitwijken naar cafe het zonneke want mijn huis is daar te klein voor. Het voornaamste is dat we het samen ontzettend goed kunnen vinden en Tsjechie daar kom ik toch wel,dan maar met vrienden. cees.
|
|
|
#25 |
|
Forum Freak
|
Prachtig Cees wat een mooi plaatje zo met zijn 3-en
Mia wilde hem al bijna niet teruggeven.
|
|
|
|
#26 |
|
Forum Freak
|
Wat een mooie foto, Fijne man.
Ja wat is dat toch? Tsjechië... Toen ik de grens over ging had het me al te pakken. Al die kleine lieflijke dorpjes, de natuur en de vele mooie ontmoetingen. Vrienden die met ons meegingen, gaan nooit meer. We liepen in dezelfde staatjes, door dezelfde bossen, maar ze zagen en voelde niet wat ik voelde. Ik vraag me af wat dat is.. Met tranen reed ik de grens weer over naar Duitsland en ik kan niet wachten tot de zomervakantie. Ik hoop zo voor jou dat Mia toch nog een keertje meegaat, niet iedereen is natuurlijk op slag verliefd op een land. Maar ik kan me niet voorstellen dat met jou erbij het niet zou lukken om datzelfde gevoel te krijgen. Gelukkig lees ik wel dat jullie het samen heel goed hebben en dat is wel het allerbelangrijkste. Succes saampjes!!
|
|
|
#27 |
|
Super Lid
|
Wij vinden het er ook geweldig (we gaan alleen in de winter) en ondanks de skibeperkingen door alle randverschijnselen zó leuk om er toch steeds weer naar terug te keren. Vrienden van ons waren ook na één keer klaar, en gaan weer naar Frankrijk. Ik vind juist de 'kneuterigheid' zo ontzettend leuk en het gevoel dat je vanuit je luxe leven in Nederland daar net als Alice een sprookjeswereld instapt. Heerlijk!
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Wij hadden dit dus afgelopen december ook. Wij vinden Tsjechie heel leuk, idd met de leuke dorpjes, de bouwvallen die nog bewoond worden, de mooie gebouwen, de bergen en de omgeving. Vriendin/kennis van ons vond het afschuwelijk en gaat er nooit meer naar toe. En ik weet niet of je hier anders over gaat denken als je er meerdere keren naar toe gaat.
Tis heel simpel, je vind t meteen leuk en mooi of absoluut niet. En ik heb nu ook weer niet datgeen Mayca heeft. Ik ga niet met tranen in mn ogen de grens over maar eerder van sjips, vakantie over, nu duurt t weer een tijd voor we hier zijn. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Lid
|
wij zijn al een beetje gewend, maar blijven ons verbazen
wij zijn al een paar jaar naar tsjechie heen en weer gereisd, hotel, campings en pensions ervaren. De kneuterigheid heeft ook ons hart gestolen. Je voelt het of je voelt het niet. Maar vooral hebben wij de verwondering, dat alles ieder jaar weer verbetert. Een paar jaar geleden, kon je bijna niet langs Liberec rijden. Je zakte tot je assen in de bagger en nu een prachtige snelle weg. Huizen waarvan je denkt: komt dit ooit nog goed en ja hoor een paar jaar of soms al maanden later, ben je verbaasd, wat er van geworden is.
Maar vooral zijn we steeds weer verbaasd, dat zoveel mensen, zoveel energie hebben om te starten met zo'n bouwval. Ieder doet het op zijn eigen manier en iedereen is zoooo TROTS op hun werk. En als je dan die programma's op tv ziet, dat mensen huis en haard verlaten in Nederland, vaak toch wat uitzichtloos weg en dan gewoon maar handen uit de mouwen en beginnen. Ik kan daar zooooo van genieten. Het is een prachtig land en de mensen zijn vriendelijk en gastvrij, als je verder kijkt dan de buitenkant. We komen er graag en dat is niet alleen door onze eigen Tsjechische familie. We komen er altijd weer THUIS en ja ik ga ook altijd met Tranen het land weer uit, maar dat werd de laatste keer wel heel erg veroorzaakt door mijn allerliefste kleine neefje Kryštof.
|
|
|
#30 |
|
Forum Freak
|
Weet je Sas, ik ben een jankerd, bij films, bij mooie muziek,bij ontroerende dingen. En bij het weggaan speelt ook bij mij mee, de vakantie is over!! Maar omdat ik het zo heerlijk had gehad wilde ik helemaal geen afscheid nemen. Tsjechië had me echt gepakt. Ik kan niet zeggen hoe het precies werkt, maar soms voel je je zo lekker ergens. Ik weet het.... ik ben een veel te emotioneel mens.
|