![]() |
|
|
#101 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Bij mij was de gehalte na ruim een jaar bloedprikken weer op goede waarde. Hierdoor hoefde ik dus geen bloedverdunners meer in te nemen. Wel moet ik bijv. tijdens een zwangerschap (wat niet meer zal voorkomen bij mij
) mezelf injecteren met bloedverdunners. Ook als ik plat kom te liggen vanwege een operatie of iets dergelijks moet ik dit aangeven en bloedverdunners toegediend krijgen. Ik moet bijvoorbeeld in de gaten houden dat zodra ik weer pijnlijke opgezette kuiten krijg ik aan de bel trek. Want daar had ik mijn trombose in. Toendertijd volgens mn huisarts niet omdat ik veel te jong was. Na 4 weken rondhobbelen met zalfjes en pijnstillers en tranen over de wangen kwam ik bij een vervangend arts terecht. Zij twijfelde, stuurde mij naar t ziekenhuis. Daar werden echo's van mijn kuiten gemaakt en ik mocht geen stap meer zetten. Ik werd met bed en al vervoerd van rontgenafdeling naar ziekenhuiskamer waar ik ook ruim 1 week heb gelegen, met de benen omhoog en absolute rust. Er hoeft dan maar 1 prop los te schieten naar je hersenen en t licht gaat uit. Maar je ziet, ik gebruik geen bloedverdunners meer en mag doen en laten wat ik wil. Dus t komt goed ![]() |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Actief Lid
|
Dank je Sas voor de uitleg. Gelukkig dat het allemaal zo goed gaat met jou. Ik hoop dat die tijd ook voor Bart aan zal breken. Bij Bart zat er niets in de benen. Daar was hij zelf wel heel blij om want hij zag zichzelf al met een kous lopen. Dat vond hij erger dan de bloedproppen in zijn lijf. Dat het goed gaat komen geloof ik ook wel maar dat geloof gaat erg langzaam.
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Tja Jolanda, je zal er mee moeten leren leven en het niet je leven laten leiden, is ook helemaal niet nodig met de medicijnen. Het heeft gewoon zn tijd nodig en wat is nou 1 of 2 jaar op een mensenleven. Nou zet m op. Groetjes.
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Forum Freak
|
Goh, Sas, wat ben jij een nuchter en positief mens, knap hoor
Maar soms moet je wel hè. Je kan bij de pakken neer gaan zitten of verder gaan, jij gaat duidelijk verder.
|
|
|
#105 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Nou ik vind dat wel meevallen. Als je gewoon verder kan leven, je moet alleen elke dag even je pilletjes innemen en 1 keer in de zoveel tijd bloed moet laten prikken dan vind ik dat niet zo zwaar. Er zijn veel ergere dingen.
Niet dat dit nu niet vervelend is voor Bart maar er valt mee te leven. (Of ben ik nu dan echt zo nuchter, nee toch?) |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Actief Lid
|
Nee hoor Sas, jij bent niet te nuchter. Bart denkt er eigenlijk precies hetzelfde over. Hij zegt: het is toch zo dus we doen het er maar mee. Hij moet nog wel om de 3 dagen laten prikken maar dat is hier om de hoek en die pilletjes innemen is even wennen als je nog nooit medicijnen nodig hebt gehad maar het gaat goed en het komt goed!
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Gelukkig maar. Alleen dat prikken :traan: , ze konden bij mij nooit zo snel mn aders vinden. Soms werd het uit mn vingers gehaald, of bovenkant van mn hand of binnenkant van mn onderarm. Op gegeven moment wilden ze het zelfs in mn enkels laten prikken door een arts van spoedeisende afdeling. Pppfff gelukkig lukte de laatste poging.
En het zelf prikken wat ik heb moeten doen tijdens en na zwangerschap van mn derde. Zelf de injectie in je buik zetten. Was in begin eng, daarna Tsjakka. Maar na tijdje bont en blauwe en gevoelige buik. Maarja, ook dat gaat weer over, t was voor een goed doel ![]() |
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#110 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Oke dan, nou kom maar op met die veer, ik zal ff bukken
.(nee ff zonder dollen, kheb genoeg meegemaakt en ik heb gelukkig deze positieve instelling. Anders had ik hier niet gezeten. Maar we gaan door en kheb lol in mn leven en tis wat je er zelf van maakt). |
|
|
|