Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Hoe was jouw vakantie in Tsjechië?
Bestolen op de camping

Bestolen op de camping

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 09-08-06, 18:26   #21
©Eefje
Lid

©Eefje's avatar

Nationaliteit:
.....maar dit gebeurt niet alleen in Tsjechië.... gisteren belde een vriendin van mij met haar vakantieverslag. Bleek dat ze bestolen was van haar tas met alles erin (paspoorten, geld etc). Ze zijn in de auto bestolen, terwijl ze er zelf bijzaten en dat was in Frankrijk.....
Oud 11-08-07, 17:00   #22
Rika/Gerben
VIP Lid

Rika/Gerben's avatar

Nationaliteit:
gerben en tiny zijn een paar dagen naar praag.
vamorgen belde hij of ik snel alles wou blokkeren,zijn beurs was gestolen in de metro.
dan gaat erheel wat door je heen,verdrietig ben je,hoe komen ze aan geld zodat ze zich toch nog een paar dagen kunnen redden enz enz
gelukkig was het blokkeren van de passen snel klaar.
toen interhelp gebeld en het geld kon afgehaald worden bij de bank.
gelukkig zijn de paspoorten en tickets niet gestolen deze lagen in het hotel.
ondanks dat gerben een buidel met riem door zijn broek draagt,steeds als een waakhond zijn bezittingen beschermt kunnen ze er dus nog bij komen.
hij had nog 7000 kronen in de beurs,ze hebben dus een goede dag die zakkenrollers.
onvoorstelbaar
Rika/Gerben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-08-07, 20:48   #23
Anja en Nick
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Hallo,

Wij zijn op onze allereerste nacht in Tsjechie bestolen. 's Nachts terwijl wij sliepen, werd uit onze binnentent (!) een MP3-speler en onze Euro's en CZK uit mijn handtas gestolen. Ook de mountainbike van mijn man was verdwenen. Die was vastgemaakt met een slot aan mijn fiets, en alle fietsen samen (ook die van de kinderen) waren afgedekt met een oud tentzeil.
Gelukkig handen ze mijn handtas, met de bankkaarten en identiteitskaarten buiten aan de tent achtergeleten. En het had nog erger gekund : in mijn handtas zaten ook de autosleutels...
Het regende lichtjes die nacht en we hebben dus niet gehoord dat de ritsen geopend werden.
Een serieuse kater dus op onze eerste ochtend in Tsjechie.
Gelukkig maakte de natuurpracht er nog veel goed zodat we toch nog een deugddoende vakantie beleefd hebben.
Anja en Nick is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-08-07, 22:58   #24
algera
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
Jammer, het komt vaker voor en ligt niet altijd aan de eigenaar. Tegenwoordig komen ze al over het meer.
Je kunt je spullen zo goed mogelijk beschermen, maar wat is wijs.
Iemand die er op uit is wacht zijn/haar kans gewoon af.
Wij nemen altijd een zakje mee, dat onder de kleding kan.Hierin gaan de paspoorten en pasjes.
algera is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-08-07, 13:03   #25
RoJo
VIP Lid

RoJo's avatar

Nationaliteit:
Maar inderdaad, diefstal komt overal voor, dus ook in Tsjechië. Wij nemen dus altijd onze voorzorgsmaatregelen. En dat zijn dezelfde maatregelen die we ook nemen bij een bezoekje aan Amsterdam of een andere Nederlandse (of West-Europese) stad.
Oud 24-08-07, 21:46   #26
parlies
Actief Lid

parlies's avatar

Nationaliteit:
Toch gek eigenlijk, er wordt om mij heen beweerd dat dit gebeurd omdat de bevolking vrij arm is, maar als je criminaliteit googled onder denemarken krijg je 92.500 hits en onder tsjechie is dat "maar"52.000 hits......???? maar goed,
dit zijn geen leuke berichten, net zoals die camera bewaking op verscheidene campings, ik had er nog nooit van gehoord, ben ook eens naar Oost Duitsland geweest, Denemarken, Duitsland,nooit camera's gezien.
parlies is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-08-07, 12:40   #27
Fam. Veen
Lid

Fam. Veen's avatar

Nationaliteit:
Het zijn vaak zigeuners die dit doen,
de Tsjechen hebben er zelf ook last van!
Ze wonen vaak in bouwvallige woningen in de buitenwijken en "verdienen" hun geld met stelen.
Paar weken terug zijn ze op onze "goed "beveiligde camping een aantal tenten binnengedrongen en hebben geprobeerd om autosleutels te vinden, diverse mensen hebben oog in oog met ze gestaan, waaronder twee Nederlanders en iemand uit Litouwen. Ze waren met z'n vijven.
Waarschijnlijk zodra ze de autosleutels hebben verstoppen ze zich ergens, als dan om 6 uur de poort en de hefboom opengaat, starten ze de auto's en rijden de camping af. Voordat je het weet, is je auto de grens over.
Afgelopen Mei hebben ze onze auto geprobeerd te stelen, ze doen dit aan de rechterkant, dan kunnen ze bij de grens niet zien dat hij is gestolen, daar staan ze n.l. altijd aan de linkerkant.
Het is ze gelukkig niet gelukt, maar het kost je wel weer 2 1/2 uur op het politieburo!
Fam. Veen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-08-07, 13:02   #28
parlies
Actief Lid

parlies's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Fam. Veen schreef:
Afgelopen Mei hebben ze onze auto geprobeerd te stelen, ze doen dit aan de rechterkant, dan kunnen ze bij de grens niet zien dat hij is gestolen, daar staan ze n.l. altijd aan de linkerkant.
Het is ze gelukkig niet gelukt, maar het kost je wel weer 2 1/2 uur op het politieburo!
Gatsie, da's best eng! Gelukkig hebben wij een oude roestige Hyundai bestel H200.

Wel gek dat het daar ondanks de beveiliging toch gebeurt is.Je waant je veilig, des te groter is de schrik lijkt mij.
parlies is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-08-07, 20:34   #29
Annemiek
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Ook wij hebben dit jaar op de camping Obora gestaan in Veltrusy. Dit was een weekend in augustus. Er liep nu wel een `bewaker` rond.
Soms denk ik dat het tijd wordt voor een digi, maar het voordeel van onze camera is wel dat als een filmpje vol is deze foto´s niet in de camera blijven zitten...
Annemiek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-09-07, 17:27   #30
Arjan Lenderink
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Ja bestolen worden is nooit leuk. Nederlandse vriend van ons heeft een camping nabij praag, genaamd Bucek en ook daar is sprake van een bende die auto's en caravans leeg rooft. Voor zover ik hoorde gaat het om een bende van mensen uit rusland. De eigenaar heeft de bende 2 weken geleden op heterdaad betrapt. Gewapend met een taser en zijn herdershond heeft hij één van de leden te pakken gehad. Deze heeft toch nog kunnen handelen wat resulteerde is een snee in het gezicht van een stanlymes en een ziekenhuis bezoek met flink aantal hechtingen. Maar de politie heeft de man te pakken gekregen de volgende dag. De persoon was herkend... de rest wordt geloof ik nog gezocht.
Arjan Lenderink is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed