![]() |
|
|
#32 |
|
Forum Freak
|
Wat een heerlijk verslag Noelle....zo krijg ik steeds meer zin om te gaan!
Ja, samen op vakantie gaan blijft een risico. Ik ben een keertje uit het caravanraam geklommen om mijn (ex) schoonzus te ontlopen . Je had de rest van de camping moeten zien kijken......
|
|
|
#34 |
|
Forum Freak
|
Ik ben er doorheen gekomen, maar vraag niet hoe! Na deze actie heb ik me voorgenomen om nooit meer met haar op vakantie te gaan. Een week geleden was ze hier en opperde om mee te gaan naar Tsjechië, ik was zo geschrokken dat ik geen ja en geen nee heb gezegd, dus er is nog werk aan de winkel........! Maar door jouw verslag ben ik er wel weer helemaal klaar voor om te gaan en er van te genieten, zonder....!
|
|
|
#35 |
|
Actief Lid
|
Bbq
Ikzelf ben altijd lekker lui op onze vakantie in Tsjechië. En behalve een keer een ei koken, kook ik dus nooit.
Mijn schoonzusje kookt graag en wil dan ook BBQen. We kopen bij de Hypernova in Budejovice de nodige spullen. Ze wil een houtvuur maken op de vuurplaats, dus we kopen spiezen en een tang waar je normaal vis tissen klemt. Een BBQ heb ik in het huisje niet zien staan. Ach zolang ik niets hoef te doen vind ik het prima om in het huisje te eten, en ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen. Ze zoekt het vlees uit en wat brood. We kopen wat salade een sausje wat BBQ kruiden enz. Als we thuiskomen gaan ze gelijk aan de gang, ik pak mijn boek en ga rustig wat zitten lezen. Robert was zo slim om gelijk het vuur aan te maken, want met een houtvuur duurt het nog wel even voor je kunt BBQen. Maarja waar ga je het vlees op leggen? Leuk hoor die spiezen maar om ze met de hand boven het vuur te houden...Beetje warm. Ach Robert is creatief... Als ik buiten kom zie ik wat vreemde dingen bij het vuur. Een kruiwagen, een oude gieter... Ik snap er niets van. Dan worden er 2 buizen overheen gelegd. Met een beetje fantasie kun je hier een BBQ in herkennen Maar het werkt. De "visklem" met vlees ertussen werkt prima. De spiezen zijn wat lastiger. Die worden met wat bakstenen vastgelegd. Uiteindelijk lukt het ook nog om het vlees gaar te krijgen... En het smaakt echt heerlijk. Dan komen de kipstukjes aan de beurt. Deze zijn zelf gekruid, en worden in de "tang" genomen en hup op onze BBQ. Ze zien er heerlijk uit als ze klaar zijn.... Totdat je je mes erin zet. Vet...Vet...Nog meer vet... Geen stukje vlees te bekennen?? Geen idee wat voor een stukken het waren. na veel zoeken konden we aan het hele stuk een paar piepkleine stukjes vlees vinden, die echter overheerlijk smaakten. Ik denk dat het een borststuk was ofzo, zonder de filets. De kruiden waren super, alleen jammer dat de rest niet te eten was. We hebben ook geen idee waar dit stuk van de kip voor gebruikt wordt in Tsjechië want zelfs voor soep lijkt het me erg veel vet. Hier heb ik dit ook nog nooit gezien, en deze kip lag gewoon bij al het andere vlees. Nu ja er was eten genoeg en we hebben er hartelijk om gelachen. Wel jammer want het had zo lekker kunnen zijn. Als toetje hadden we een overheerlijke banaan met chocolade er in en chocolade ijs erbij. Hmmmmmm Jummie... Ik zal nog een foto plaatsen ![]()
Laatst aangepast door Noelle; 14-06-08 om 10:10. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Super Lid
|
[quote=mayca;231465Een week geleden was ze hier en opperde om mee te gaan naar Tsjechië, ik was zo geschrokken dat ik geen ja en geen nee heb gezegd, dus er is nog werk aan de winkel........!
QUOTE] Maak het jezelf gemakkelijk en stuur een linkje naar dit topic door, succes verzekerd! ![]() |
|
|
|