het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 14-04-08, 20:54   #21
Actief Lid

jordaanoever's avatar

Nationaliteit:
Voor deze prijs moet je zeker een leuke flat kunnen vinden. De meeste kennissen van mij wonen allemaal in Praag omdat de reistijden anders uit de hand lopen. Tenzij je een auto aanschaft.

Kijk eens rond op sreality.cz of soort gelijke websites. Het beste is dan om de Tsjechische versie aan te houden, dan heb je meer aanbod.

gr.
jord
jordaanoever is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-04-08, 15:28   #22
VIP Lid

Beruska's avatar

Citaat:
jordaanoever schreef:
Bericht bekijken
De meeste kennissen van mij wonen allemaal in Praag omdat de reistijden anders uit de hand lopen.
Inderdaad. Ik woonde zo'n 35 km ten noorden van Praag en reisde elke dag naar Praag 5 (Smíchov). De reistijd was toch 1,5 uur heen en 1,5 uur terug.

Eerst 1 km lopen naar bushalte, wachten, dan 40 minuten met de bus, dan naar metro - 20 minuten, eruit en dan lopen ...

En dan nog de kosten die je kwijt bent aan OV.
Beruska is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-04-08, 15:44   #23
Actief Lid

Liesje's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Beruska schreef:
Bericht bekijken
Eerst 1 km lopen naar bushalte, wachten
Volgens mij ging je dan te vroeg van huis
Liesje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-04-08, 20:37   #24
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Thanks allemaal voor alle reactie en eventueel komende reactie, en zeker ook voor alle PM`s.
Komende week ga ik naar Praag en hoop de woonruimte puzzel te volbrengen!
En dat is natuurlijk erg ok!
Groet, Patrick
Patrick777 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-04-08, 11:40   #25
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Woning in Praag gezocht (i.v.m. werk bij Accenture)

Hoi,

Per 1 juni ga ik in Praag bij Accenture werken. Ik ben op zoek naar een woning. Ik vind het niet erg om met iemand samen te wonen en mijn budget reikt tot 300/350 euro. Wie kan mij helpen?

Over mijzelf:

Ik ben een jongen van 28 jaar uit Nijmegen en heb de intentie om na een jaar terug te keren naar Nederland. Een jaar werken in Praag en vooal bij een groot bedrijf als Accenture lijkt me een geweldige ervaring. Ik moet hier melden dat ik het liefst (als ik zou gaan samenwonen) met mensen in een huis zit die ook werken. Een studentenomgeving (ik ben het lang genoeg geweest) ben ik ontgroeid. Aan de andere kant is gezelligheid ook een grote waarde en ben ik erg flexibel.

Interesses:
- lezen
- muziek maken/luisteren
- film/kunst
- uitgaan

Groet,

Merijn
merijn is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-04-08, 15:14   #26
Nieuw Lid

Sylvia81's avatar

Nationaliteit:
Hoi Merijn,

kijk eens op www.spolubydlici.cz of www.expats.cz. Hier staan veel kamers aangeboden in flats die je dan met anderen deelt.

Misschien kom ik je wel een keer tegen, ik werk intussen al 2 jaar bij Accenture. Als je ergens hulp bij nodig hebt laat het me dan weten, wie weet kan ik je helpen.

Groetjes,
Sylvia
Sylvia81 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-04-08, 16:46   #27
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Hoi Sylvia,

Alvast bedankt voor alle info tot nu toe. Ik heb een goed contactpersoon bij Accenture, maar wilde zelf wat initiatieven nemen, vandaar dat ik via deze weg ook zoek. Even een vraag buiten het woningzoeken: Zorgverzekering is bij Accenture geregeld he? Dat is niet iets wat ik zelf buiten het bedrijf hoef af te sluiten? Hopelijk heb je een antwoord. Aan de andere kant kunnen de dingen voor jou en mij anders geregeld zijn. Wellicht tot ziens!

Groet,

Merijn
merijn is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-04-08, 17:58   #28
Nieuw Lid

Sylvia81's avatar

Nationaliteit:
Hoi Merijn,

ja een zorgverzekering wordt voor iedereen geregeld, dus daar hoef je je niet druk om te maken.
Verder weet ik niet wat Accenture voor je regelt, maar mochten ze je helpen met accommodatie dan kun je ervan uitgaan dat het geen goedkoop huis zal zijn. Het is dus goed om je ook verder te blijven orienteren zodat je weet wat er nog meer is en hoe die prijzen ongeveer liggen.
Wat je wel zelf zo snel mogelijk na aankomst moet regelen is een bankrekening, maar dit is over het algemeen geen probleem. Er zijn een paar grote banken waar goed Engels gesproken wordt.

Weet je eigenlijk bij welk project en in welk gebouw je gaat werken?
Sylvia81 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-04-08, 20:36   #29
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Hoi Merijn

Ik wens je veel succes met et vinden van een woning.
Ik zit midden in een intervieu om voor Accenture te gaan werken, als alles goed gaat ben ik daar vanaf maandag 12 mei.

Ik ben ook op zoek naar een tijdelijke plaats in Praag.
Hoewell Accenture heeft mij verzekerd dat het verblijf voor de twee komende manden door hun wordt geregeld. Maar door het negatieve nieuws op deze site !!! vraag ik mij af ???

Groet en veel succes,

Nazmi
Nazmi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-05-08, 06:22   #30
Nieuw Lid

dutchy1975's avatar

Nationaliteit:
Hoi Merijn,

Ik zit in de laatste fase van de interviews, hopelijk weet ik maandag meer en dan ga ik ook die kant uit, dus misschien wel een idee op de koppen bij elkaar te steken??
dutchy1975 is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels