het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 11-03-08, 00:47   #41
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Sorry!!.. Nog even, wat Hollandse nuchterheid!!!...

IK vind het een leerzame discussie...

Char.

__________________________________________________ __
Char. ... houdt van wikken en wegen...

(Voor mensen die dit Nederlandse gezegde niet kennen: Proberen, voor jezelf, de juiste afweging te maken tussen twee, of meerdere, mogelijkheden, gedachtes, kansen, meningen, etc).
char is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-03-08, 18:20   #42
Volwaardig Lid

Stephanovitz's avatar

Nationaliteit:
Mooie discussie! Veel tekst maar de moeite waard! Lesnenka en Been There tegen de onmogelijkheid aanlopen om waardeoordelen uit te wisselen zonder daarbij "emotioneel" te worden. Je neemt vaak dingen aan over iemand als je direct op hem reageert en tja dan gaat het gauw op de persoon en minder over de inhoud. Jammer wat qua inhoud was het in het begin een interessante discussie.

Dus bij deze mijn steunbetuiging aan Been There......want inhoudelijk ben ik het op heel veel punten eens met hem!

Achterdocht en ieder-voor-zich is hier in CZ naar mijn mening meer aanwezig dan gemiddeld in NL. Mijn vriendin kijkt me aan of ik een idioot ben als ik een vuil-verzamelplaats bij mij om de hoek opruim of ze is erg verbaasd als ik vertel dat mijn ouders zich een slag in de rondte werken in het vrijwilligers circuit. De verklaring is dan: "we have been raised 50 yrs with working for the community, now everybody wants to work for himself". Ach en zo zijn er wel meer dingen. Maar zeker wat Lesnenka zegt: Fortuijn, VanGogh, Moskee, etc.... ook leuk in NL...... Maar gaan we dan over de Roma beginnen...... Kortom iedere cultuur z'n ding(en). Op naar de volgende leerzame thread met veel tekst...
Stephanovitz is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-03-08, 00:59   #43
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Stephanovitz schreef:
Bericht bekijken
Op naar de volgende leerzame thread met veel tekst...
IK mag jou wel!... Weinig woorden voor nodig...

Char.

__________________________________________________ ___
Char. ... heeft aan een hele zin genoeg, om een half woord te begrijpen...
char is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-03-08, 07:04   #44
Actief Lid

Lesnìnka's avatar

Nationaliteit:
Tja, Stephanovitz. Het is heel moeilijk om zich niet als een persoon te gedragen en als een persoon te reageren als je een echte persoon bent. Tenslotte beoordelen we, tot een zeker niveau, alles uit onze eigen levenservaring.
Het probleem zat in die depressieve verzameling van negatieve verschijnselen - alles was fout in dat land.
Er zijn trouwens wel best veel mensen in Tsjechië die vrijwilligerswerk doen, alleen ken jij ze waarschijnlijk niet (sorry als dit te veel tegen je persoon gericht is).
Lesnìnka is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-03-08, 09:13   #45
Volwaardig Lid

Stephanovitz's avatar

Nationaliteit:
Gelukkig maar dat er (bijvoorbeeld) vast ook veel vrijwilligerswerk door CZ'ers wordt verricht! En nee hoor ik lees niks dat tegen mijn persoon is gericht dus dat sorry lijkt me overbodig.
Stephanovitz is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels