![]() |
|
|
#81 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Pivonist
|
Één week, voor mij althans in trutnov, gratis en voor onbepaalde tijd!
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
VIP Lid
|
1 dag normaal!
Formulier is o.a. te halen bij de vreemdelingenpolitie in Tsjechie en is tweetalig, Tsjechisch en Engels, geen probleem bij het invullen dus! |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Pivonist
|
In welke stad was dit?
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Moderator
|
Zelfs in Trutnov hebben ze tweetalige formulieren, wel ff om vragen
![]() |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Lid
|
Verhuizen
Ahoj allemaal,
In mei heb ik bij de vreemdelingenpolitie in C. Budejovice mijn verblijfvergunning aangevraagd. Afgezien van een beetje onwil om in het duits of engels te communiceren, ging dat vrij snel. (2 weken). Nodig waren: Aanvraagformulier, copie pas, EU-verzekeringspas en 2 pasfoto's, waarvan 1 later teruggekregen. Binnenkort hoop ik te verhuizen van Hluboká naar Trebon. Ik meen ergens gelezen te hebben, dat je dan opnieuw een verblijfsvergunning moet aanvragen in de Okres waar je dan woont. (Jindrichuv Hradec ?). Wie kan hier uitsluitsel over geven? Na shledanou. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
VIP Lid
|
Een verblijfsvergunning is voor Tsjechie, niet voor een plaats!
Wel moet je je aanmelden als bewoner van Trebon, en je afmelden in je huidige woonplaats, maar dat lijkt me logisch! |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Lid
|
Op de verblijfsvergunning wordt je woonadres vermeld.
Dus lijkt het me logisch dat dat verandert moet worden. Toen ik in Hluboká ging wonen heb ik bij de gemeente aangemeld, maar daar zei men dat dat verder niet nodig was. |
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Volwaardig Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Nieuw Lid
|
Matthijs,
ik lees dat jij informatie hebt over een verblijfsvergunning. Zou ik dat van jou mogen ontvangen? alvast bedankt. Mijn mailadres: j.vanlienen@quicknet.nl |
|
|
|