het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 29-08-08, 21:54   #211
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Macek schreef:
Bericht bekijken
Nou Gorrit, met verontschuldigde eerbied, nu ga je iets te kort door de bocht volgens mij. Mijn paspoort was in januari verlopen en in mijn verblijfsvergunning staat het nummer van mijn paspoort. Sinds januari heb ik een ID en ben in JULI!!!! naar de vreemdenlingendienst geweest in Trutnov met Lukas, geen probleem dus een nieuwe veblijfsvergunning terwijl ik daar niet permanent woon!
Ook wij hebben zonder problemen een nieuwe verblijfsvergunning in Trutnov gekregen hoor Arie, terwijl we al lange tijd in het bezit waren van een ander nieuw paspoort. Maar we werden wel vriendelijk gewezen op de (wettelijke) termijn van twee weken en de eventuele boetes die je hier voor kunt krijgen. Gelukkig zijn ze in Trutnov erg coulant, maar of dat elders ook zo is....
Het komt wat zwart/wit over, maar zo werd het ons verteld.
Met eerbiedige groet, de aspirant.

Citaat:
feertje22 schreef:
Bericht bekijken
In principe heb je wel een beetje gelijk, maar jij weet net zo goed als ik dat je een verblijfsvergunning nodig hebt wil je (zonder SRO) een huis kunnen bouwen in CZ en zelfs ALS je er al permanent wil gaan wonen dan kan dat pas als die woning er staat en daar gaat toch zeker wel 1 to 1.5 jaar overheen. Leuk als dan in die periode je paspoort verloopt.
Zo zaten wij ook te denken vorig jaar, maar wel een goede smoes voor een extra vakantie.
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-08-08, 11:02   #212
VIP Lid

Liesje's avatar

Nationaliteit:
Ik zal wel een boete krijgen :-)
Ik heb echter wel wat beters te doen dan bij de vreemdelingenpolitie op het bordes te hangen. Ik heb al een jaar een nieuw paspoort ter vervanging van het oude. Heel fijn dat in dit nieuwe paspoort staat vermeld: te vervanging van paspoort nummer xxxx.
Ik sla al het gezeik over nummers en zo in de wind. Allemaal gelul. Waarom heb ik een geboortenummer nodig als ik hier niet geboren ben om om bijvoorbeeld het contract voor een vaste telefoon rond te krijgen terwijl ik wel een belastingnummer heb...
Het ziekenfonds heeft van af het moment dat ik hier ben ingeschreven mij een geboortenummer toegekend (fictief), dat vul ik altijd in als er expliciet om gevraagd wordt. Onzinnummer, bestaat niet, ik heb er geen. Hellll dit is de EU!
Semabyt schreef in een ander topic: een beetje spaargeld op je NL rekening en de rente wordt door NL belasting doorgegeven aan CZ belasting zonder dat de "betrokkene" weet heeft. Ze weten blijbaar dondersgoed wie en waar je bent. Wat nou verblijfsvergunning, geboortenummer?

Mijn devies: poot stijf houden. Als je opgeeft wat je verdient, als je je buren niet doodsteekt, je bent een lid van de EU. Je hebt geen verblijfsvergunning nodig, dus twee weken anders boete voor elke verandering???? GELUL.

Liesje, die het gezeik spuugzat is!
Liesje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-08-08, 11:57   #213
Volwaardig Lid

Fam. Veen's avatar

Nationaliteit:
Wij hadden het papiertje volgens mij alleen nodig voor de notaris en het kadaster, nu dit alles geregeld is hebben we er volgens mij niks meer aan, of hij nu volgende week verloopt of in 2012 (in ons geval wat betreft paspoort) Dus ik sluit me wat dat betreft bij het vorige bericht aan, als je je eigen maar kunt legitimeren.
Fam. Veen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-08-08, 12:37   #214
VIP Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Liesje schreef:
Bericht bekijken

Liesje, die het gezeik spuugzat is!
Mogelijk is veel van dat "gezeik" een overblijfsel van het oude communisme. Ze zijn hier wel helemaal gek van stempeltjes.

Ik heb een hele mooie laten maken met mijn naam erop. Werkt misschien ook wel
feertje22 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-08-08, 16:36   #215
VIP Lid

Liesje's avatar

Nationaliteit:
Ik ook

En, je gelooft het niet, roepen ze "Razitko!"... trappen ze er nog in ook!
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg stempel.jpg (67,5 KB, 1x bekeken)
Liesje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-08-08, 18:33   #216
VIP Lid

semabyt's avatar

Nationaliteit:
mijn "razitko" komt uit m'n pen, heb ik nog nooit problemen mee gehad!
semabyt is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-08-08, 20:54   #217
Actief Lid

HeiDi's avatar

Nationaliteit:
voor het verzekeren van huis hadden ze ons om pas of id gevraagd. Gegeven. kwamen ze afgelopen woensdag avond om 21.00 uur langs om ff een nieuw papiertje te tekenen, ivm dat id niet geldig was, en daaronder mijn geboortedata stond en dat wel(verglijkbaar als geboorte nummer in cz) tja.................
HeiDi is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels