![]() |
|
|
#201 |
|
Nieuw Lid
|
hey bedankt voor de informatie. ik ga eens driftig op zoek naar het betalen van belastingen. ook maar eens even kijken hoe het zit met allementatie en dergelijke.
het is wel weer een beetje boel geld wat je kan verhalen. grtz Remco |
|
|
|
|
|
#202 |
|
VIP Lid
|
hoe lang geldig?
Ik ben dus sinds een week in het bezit van een verblijfsvergunning.
Mooi stukje papier. Heb dat ding eens goed bestudeerd omdat ik wilde weten hoe lang die geldig is. Ben ik vergeten te vragen toen ik hem kreeg ![]() Ik heb dus nergens iets van een datum kunnen vinden op dat documentje met de naam: potvrzeni o prechodnem pobytu na uzemi Wel het nummer van mijn paspoort. Nou denk ik dan: Als ik mijn paspoort moet verlengen in 2012 dan krijgt dat natuurlijk een ander nummer lijkt me, maar hoe zit het dan met die verblijfsvergunning? Hoe lang is die dus geldig????? of misschien toch onbepaalde tijd? |
|
|
|
|
|
#203 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
Verblijfsvergunning
Een verblijfsvergunning is automatisch voor EU ingezetenen voor vijf jaar en wordt daarna omgezet in permanent.
![]() |
|
|
|
|
|
#204 |
|
VIP Lid
|
Dank je Phileas voor je reactie.
weten we dat ook weer |
|
|
|
|
|
#205 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Nog een leuke: de postbank geeft betaalde rentes op aan de belastingdienst die deze gegevens weer doorstuurt aan de belastingdienst in CZ. Helaas geven ze die informatie niet aan de belastingplichtige die dus door het FU verrast wordt! (en vervolgens belasting mag betalen plus een boete) Of andere banken dit ook doen weet ik niet, maar wel wordt duidelijk dat de informatie uitwisseling in een hoog tempo vooruit gaat. |
|
|
|
|
|
|
#206 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
wel tonen/overleggen bij de vreemdelingenpolitie in Tsjechië. |
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
VIP Lid
|
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Moderator
|
Een verblijfsvergunning vraag je in principe aan om in Tsjechië te wonen, vandaar de meldingstermijn van 2 weken. Voor vakanties heb je deze absoluut niet nodig.
Niet onredelijk lijkt me. |
|
|
|
|
|
#209 |
|
Pivonist
|
Nou Gorrit, met verontschuldigde eerbied, nu ga je iets te kort door de bocht volgens mij. Mijn paspoort was in januari verlopen en in mijn verblijfsvergunning staat het nummer van mijn paspoort. Sinds januari heb ik een ID en ben in JULI!!!! naar de vreemdenlingendienst geweest in Trutnov met Lukas, geen probleem dus een nieuwe veblijfsvergunning terwijl ik daar niet permanent woon!
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
VIP Lid
|
In principe heb je wel een beetje gelijk, maar jij weet net zo goed als ik dat je een verblijfsvergunning nodig hebt wil je (zonder SRO) een huis kunnen bouwen in CZ en zelfs ALS je er al permanent wil gaan wonen dan kan dat pas als die woning er staat en daar gaat toch zeker wel 1 to 1.5 jaar overheen. Leuk als dan in die periode je paspoort verloopt.
|
|
|
|