![]() |
|
|
#171 | |
|
Moderator
|
Citaat:
Aan een verblijfvergunning zijn geen kosten verbonden. Ik heb me al eens eerder laten ontvallen dit geen werk voor "makelaars" te vinden. Bovendien heb je als nederlands staatsburger al enige tijd helemaal geen verblijfsvergunning meer nodig om een tsjechisch huis te kunnen bezitten, maar dat terzijde. Nog even over de ziektekosten: Als je een bewijs van verzekering volgens Europees model hebt, dient deze te worden geaccepteerd. In Trutnov doen ze dat iig al wel. Dit bewijs in de vorm van een creditcard-formaat pasje kun je (ook al gratis) bij je verzekering aanvragen. Levertijd pm 10 dagen |
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Moderator
|
Ik heb dit afgelopen zomer van onze boekhoudster die in de regel zeer goed is ingelicht vernomen. Als je wil kan ik jullie met elkaar in contact brengen. Dat kunnen we evt via PM of email regelen
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
welke makelaar heeft je deze poot uitgedraaid ? |
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Volwaardig Lid
|
vlak voor wij ons huis kochten heb ik dit forum ontdekt eigenlijk te laat.
wij dachten dat we veel hulp nodig zouden hebben maar tot nu toe is dit minimaal geweest. onze fout is dus wel geweest dat we ons er van te voren niet al te veel in verdiept hebben . in ons geval is de 5000 euro commissie wel erg snel verdiend, hierbovenop kwam de 400 euro voor de verblijfsvergunning. ik ga volgende week informeren bij onze makelaar "beste investering" of zij dit echt betaald hebben bij de vreemdelingenpolitie van cheb. |
|
|
|
|
|
#176 |
|
Super Lid
|
Echt niet!
Vergeet niet om het bonnetje te vragen volgende week! ![]() |
|
|
|
|
|
#178 | ||
|
Volwaardig Lid
|
Citaat:
Ik wil het gezicht van de mensen wel eens zien als ze bij de notaris zitten om te tekenen, als er geen verblijfsvergunning is. Ze zullen de akte niet accepteren en het kadaster al helemaal niet Citaat:
![]() |
||
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
en wil je toch een verblijfsvergunning hebben omdat je er wilt gaan wonen, regel dat dan zelf bij de vreemdelingen politie waar je woonplaats onder valt. kosten ..... niks nada noppes. en niet door makelaar voor 400 euro Groetjes Loek |
|
|
|
|