het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 02-11-07, 14:04   #161
Lid

BenGrob's avatar

Nationaliteit:
Verblijfsvergunning

Ik zit met een heel andere vraag mbt een verblijfsvergunning.
Zijn hier kosten aan verbonden en zo ja hoeveel kunnen die bedragen? Zo'n kruiwagen (waar men het wel eens over heeft) wat zijn daarvoor gangbare prijzen?
Ben benieuwd?
Greetz Ben
BenGrob is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-11-07, 14:29   #162
Actief Lid

Ricardo's avatar

Nationaliteit:
Ben, er is hierover al veel genoemd op het forum. Rechtsbovenaan kan je bij "zoeken" de tekst verblijfsvergunning intikken. Dan zie je veel info. Kijk anders eens op mijn website. Succes.
Ricardo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-11-07, 14:45   #163
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
BenGrob schreef:
Bericht bekijken
Zijn hier kosten aan verbonden en zo ja hoeveel kunnen die bedragen? Zo'n kruiwagen (waar men het wel eens over heeft) wat zijn daarvoor gangbare prijzen?
Mijn verblijfsvergunning was gratis en de kruiwagen heb ik die dag betaald en lekker gegeten en gedronken.
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-11-07, 15:27   #164
Lid

BenGrob's avatar

Nationaliteit:
Ricardo,

Ok, ben direct gaan kijken en heb gevonden wat ik zocht. Merciekes hé.
Oud 02-11-07, 15:50   #165
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Als mijn vermoeden juist is, dan heeft U indertijd in Tsjechie gewoond en gewerkt. Op grond daarvan kreeg U een verblijfsverguning. Het is geen nieuws,die is gratis. Op het moment dat U Tsjechie verlaat, elders gaat wonen en werken, vervalt de geldigheid van de verblijfsvergunning. Meldt U dat niet, dan wil dat niet zeggen dat U een geldige verblijfsvergunning heeft, die geldigheid is nl vervallen. Lees de voorwaarden. Als gepensioneerd politieman weet ik donders goed wat er in de wet staat. Gelukkig voor U, geen enkele zaak vraagt bij bv aankoop naar de geldigheid van Uw verblijfsvergunning. Alleen de vreemdelingenpolitie zal enige vragen stellen als U niet meer daadwerkelijk in Tsjechie woont.
Fredsr is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-11-07, 16:27   #166
Lid

chinto's avatar

Nationaliteit:
Verblijfsvergunning

Over een verblijfsvergunning is al heel vaak geschreven .Macek en ik hebben het al meerdere malen geschreven: Ze vragen niet of je in Nederland ingeschreven staat of niet. Het belangrijkste is dat je bent verzekerd voor de zorgverzekering in Nederland.

Ook zijn er geen kosten verbonden aan een verblijfsvergunning.

Chinto
chinto is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-11-07, 21:32   #167
Super Lid

Nationaliteit:
Citaat:
Fredsr schreef:
Bericht bekijken
Als gepensioneerd politieman weet ik donders goed wat er in de wet staat.....
Maar bent u dan wel op de hoogte van de huidige wetgeving omtrent verblijfsvergunningen na de toetreding van Tsjechië aan de EU? Deze is immers in een drastisch tempo gewijzigd de afgelopen jaren en wel zo snel dat veel Tsjechen die gebruik dienen te maken van deze nieuwe wetgeving niet eens van alle wijzigingen op de hoogte zijn.
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-11-07, 08:43   #168
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Heel goed Lina, dit is wel eens de realiteit, ik kan hier een mooi voorbeeld van geven; Ik kwam met L.... (mijn kruiwagen!) bij het kadaster met mijn verblijfsvergunning om mijn verworven huisje op mijn naam te zetten. Het bleek een nieuw model te zijn zonder foto en de ambtenaar van het kadaster kende het niet en weigerde mij te helpen en zei nog tegen L.... "iedereen kan wel op een kleurencopieerapparaat zoiets maken" of woorden van gelijke of dezelfde strekking. L.... vroeg hem om even zijn collega bij de vreemdenlingendienst te bellen en liet hem ook nog even a passant een stempel in mijn paspoort zien die correspondeerde met de stempel in de verblijfsvergunning of zoiets. Na enig heen en weer bellen was de zaak opgelost en verkreeg ik alsnog het felbegeerde document van deze figuur. Zo zie je maar dat zelfs de ambtenaren niet op de hoogte zijn van de inderdaad snelle wetswijzegingen en als ik L.... niet bij me had gehad was ik weer het bos ingestuurd. Dit alles speelde zich af in Trutnov een grote stad en dus niet in een of andere negorij in een afgelegen gebied!
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-11-07, 09:53   #169
Lid

BenGrob's avatar

Nationaliteit:
Fredsr,

Als je op mijn bericht reageert, dan moet ik dit ontkennen. Ik heb nog nooit eerder in Tsjechië gewoond. Maar ik merk wel dat de bureaucratische molen inderdaad harder begint te draaien en dat de mensen op het veld niet mee kunnen.

Mvg
Ben
Oud 03-11-07, 11:12   #170
Volwaardig Lid

judith p.'s avatar

Nationaliteit:
ik zit een beetje te lezen op het forum en kom tot de conclusie
dat het mij ineens opvalt dat er mensen zijn die "gratis" een verblijfsvergunning hebben gekregen .
is dit echt waar?
ik heb er 400 euro voor betaald en die kwam bovenop de commissie van onze nederlandse makelaar...
het valt mij steeds meer op dat er enorme verschillen zijn in kosten die wij hebben om een huis in cz te kopen !
judith p. is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels