![]() |
|
|
#92 |
|
Lid
|
Beste mensen,
Nog even over die verblijfsvergunning, die van ons was in twee uur tijd geregeld in Pisek. De makelaar had het voorwerk gedaan en wij hebben daar nog een formulier ingevuld. We kregen een permanente verblijfsvergunning mee. Volgens mij scheelt het heel erg in welke stad of welk kantoor je het aanvraagt. Volgens onze makelaar die uit Karlovy Vary komt, is in de afgelopen paar jaar een keer een onderzoek geweest en hebben ze fraude met verblijfsvergunningen ontdekt. De desbetreffende ambtenaar had zichzelf behoorlijk verrijkt. Daar doen ze nu alles precies volgens het boekje en doen ze extra veel moeite om zelfs maar de schijn van fraude te vermijden. Misschien zijn ze daar dan een beetje in doorgeschoten? Wij hebben in ieder geval niets extra´s hoeven betalen voor de snelheid of zo. Over de hypotheek kan ik ook heel positief zijn. Die hebben we geregeld in Karlovy Vary. Vanaf de aanvraag tot de storting van het geld duurde het vijf weken en we hebben een 100% hypotheek gekregen. We hadden wel een beetje mazzel dat de prijs die we hebben betaald gelijk was aan de taxatiewaarde, want 100% is dus 100% van de taxatiewaarde. Wederom had de makelaar al het voorwerk en uitzoekwerk gedaan. De bankrekening openen is appeltje-eitje, dat kun je zelf met een paspoort en vier handtekeningen. Ook het internetbankieren was zo geregeld. Daar was de makelaar verder niet bij nodig. Groeten, Brenda |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Actief Lid
|
verblijfsvergunning voor ons was ook een fluitje van een cent.
geldig paspoort, twee kleuren pasfoto's en geldige ziekenfondskaart en volgende dag konden wij de verblijfsvergunning ophalen. kost verder niets. zal ongetwijfeld verschillen van stad tot stad. wij zijn naar usti nad orlici geweest. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Legende
|
bron : Prague Daily Monitor
http://www.praguemonitor.com/ctk/?st...47608i20061211 er staan weer lange wachtrijen voor het het verlengen van de verblijfsvergunning in Praag. 'snachts staan mensen al in de rij. alleen 'smorgens worden er nummers uitgegeven. dus 'smiddags aan komen lopen heeft geen zin. er zijn zo'n 101.500 geregistreerde buitenlanders in Praag. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Lid
|
Ahoj,
Vandaag heb ik juist m'n nieuwe verblijfsvergunnig (inlegvelletje in NL-paspoort) gehaald in Jindrichuv Hradec. Geen lange rijen en nummertjes! Je moet een 'ambtelijk' bestempelde kopie van je huurcontract of koopakte overleggen en het aanvraagformulier opnieuw invullen. In principe is de verblijfsvergunning geldig zolang je NL-paspoort geldig is, tenzij je van adres verandert. Als je een nieuw NL-papoort aanvraagt of verhuist, dan moet je binnen een maand opnieuw naar de Vr.Pol. in de okres waar je woonplaats onder valt. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Nieuw Lid
|
Geldigheidsduur verblijfsvergunning in Tsjechië
Hallo, ik heb een apartement aan het Lipnomeer gekocht. Nu heb ik daar een verblijfsvergunning voor nodig. Dat gaat ook wel geregeld worden, maar men kon nog niet zeggen hoe lang die geldig is. Men meent dat er iets veranderd is, maar weet nog niet precies wat.
Graag hoor ik hier meer van. Gr, Aad. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Forum Freak
|
Emile Ratelband, volgens mij is een verblijfsvergunning tegenwoordig voor onbepaalde tijd. Maar je kunt dat apppartement/vakantiehuis toch pas kopen met een verblijfsvergunning in handen.
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Lid
|
Permanente verblijfsvergunning CZ en NL status
Goedenavond,
Ik vroeg me af indien je in Tsjechie een permanente verblijfsvergunning aanvraagt en deze krijgt, je vervolgens je moet laten uitschrijven bij de gemeente in Nederland. Bedankt, R |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Actief Lid
|
Ahoj Tsjechie78,
Als je van plan bent je ook permanent in Tsjechie te vestigen, ben je volgens mij verplicht je te laten uitschrijven in Nederland. Je kunt tenslotte maar 1 hoofdverblijfsplaats hebben. ![]() |
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
|
|