![]() |
|
|
#21 |
|
Lid
|
Daarnaast denk ik dat er ook verschil zit in of je in Tsjechie wilt gaan wonen of dat je, zoals ik, een huis hebt gekocht om je vakanties in door te brengen.Maar oké het hoeft nu niet en toch proberen wij ons de taal een beetje machtig te maken.
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Als je je in Tsjechië wilt vestigen, vraag je dus gewoon de 1-jarige verblijfsvergunning aan en hoef je geen woord Tsjechisch te kunnen spreken. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
VIP Lid
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Actief Lid
|
Ik vind het moeten leren van de Tsjechische taal geen probleem alleen heb ik de tijd nodig.
Ik ken vandaag al meer dan gisteren dus er zit al schot in. ![]() útìchy |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Het gaat om de aanvraag voor een permanente verblijfsvergunning (trvale pobyt) die vreemd genoeg 10 jaar geldig is. Deze kun je aanvragen als je 5 jaar in Tsjechië woont. De overheid gaat ervan uit als je dat er op hebt zitten dat je dan de taal genoeg beheerst om de test te kunnen halen. Dit geldt voor iedereen die deze vergunning aanvraagt. Let wel: als EU ingezetene hoef je geen vergunning aan te vragen om in Tsjechië te wonen en werken, registratie bij de vreemdelingen politie volstaat. Dit behoudens mogelijke andere eisen ivm onroerend goed en s.r.o. |
|
|
|
|