|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 | |
|
Legende
|
Citaat:
Het zal vanaf januari 2009 voor iedereen gelden en men rekent op een 30000 taaltests per jaar. Bericht 25-02-08 om 13:07 aangepast door PuNkEnStEiN. Reden: Ingangsdatum toegevoegd om misverstanden te voorkomen. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Moderator
|
Ik heb dit onderwerp bovenaan vastgezet in deze rubriek, omdat het belangrijk nieuws kan zijn voor mensen met vestigingsplannen in Tsjechië.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
Ik vind het goed dat mensen een talentest moeten doen. Wanneer je je in een land wilt vestigen, moet je toch minimaal een basis hebben. Dit verwachten Nederlanders ook van de buitenlanders die zich in NL vestigen. Ik heb begin jaren 90 ook een test moeten doen om de juiste vergunningen te krijgen om een hotel- restaurant te runnen. Vind dit niet meer dan normaal. Enne, als het moet dan lukt het altijd.
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Actief Lid
|
Als het moet lukt het altijd, maar binnen 10 maanden als je ook nog een fulltime drukke tot zeer drukke baan hebt in Nederland is voor mij een beetje teveel gevraagd ......vrees ik.
Maar goed, we zien wel
|
|
|
|
|
#16 |
|
Actief Lid
|
Sorry hoor, wat doe je in een land wanneer je niet bereid bent om de taal te leren.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Moderator
|
Je eigen leven leiden?
![]() |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Ons Tsjechisch is ook nog niet perfect maar we kunnen ons wel aardig behelpen in het dagelijks leven en hebben iedere week een paar uur les...voor ons zal het examen geen probleem zijn ![]() |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Actief Lid
|
ja maar........
Ik ben het helemaal eens met iedereen die zegt dat je de taal moet spreken van het land waarin je woont Maar Tsjechisch is een knap moeilijke taal en zeker mensen die nagenoeg tegen de VUT aan zitten leren niet meer zo makkelijk een vreemde taal. Is wetenschappelijk onderzocht en bewezen. Ik denk dat je echt in het land moet wonen wil je het een beetje behoorlijk kunnen leren. Ik zou zeggen geef ze een jaar en eis niet dat je die test moet doorstaan VOORDAT je er mag gaan wonen.
|
|
|
#20 | |
|
Moderator
|
Smoesjes, feertje! Je doet maar wat beter je best...
Maar zonder dollen, ik denk dat je je er niet al teveel van moet voorstellen: Citaat:
|
|
|
|
|