het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 15-07-08, 17:13   #121
VIP Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
1-2 tje lijkt het wel :-)
feertje22 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-10-08, 15:59   #122
Actief Lid

Nationaliteit:
ik dacht dat het toch wel bekend was dat een universitaire titel in cz niet veel zegt.
curious is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-10-08, 16:17   #123
Actief Lid

Nationaliteit:
Dat lijkt me wel wat overdreven gesteld. Sommige studies die in Tsjechië universitair zijn, zijn in Nederland HBO, dat klopt (maar hebben dan ook een wat andere invulling dan in Nederland), maar dat een Tsjechische universitaire titel over het algemeen niet veel zegt???
Lisa F. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-10-08, 19:34   #124
Actief Lid

Nationaliteit:
wel vreemd dat ik mensen tegenkom met een universitaire titel die niets weten over hun vakgebied ??????
helaas maar waar.
en er hier dus mensen zijn, die na wat kronen stimulatie een titel hebben.....
er zullen ook wel goede zijn , maar die ben ik nog niet tegengekomen.
Oud 23-10-08, 19:48   #125
Lid

kukuska's avatar

Nationaliteit:
Wat jammer. Dat spijt me voor jou dat je in Tsjechië nog geen mensen bent tegengekomen die goed opgeleid/gekwalificeerd zijn. Dat er mensen zijn met een een universitaire titel die niets over hun vakgebied weten is volgens mij ook in andere landen zo - dat is niet alleen een kwestie van Tsjechië.
kukuska is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-10-08, 20:06   #126
VIP Lid

semabyt's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
curious schreef:
Bericht bekijken
wel vreemd dat ik mensen tegenkom met een universitaire titel die niets weten over hun vakgebied ??????
helaas maar waar.
en er hier dus mensen zijn, die na wat kronen stimulatie een titel hebben.....
er zullen ook wel goede zijn , maar die ben ik nog niet tegengekomen.
Als ik dit zo lees moet je wel in een heel louche branche werkzaam zijn!

En wat die kronen stimulatie betreft, ik denk dat je dollars bedoeld bij enige zg. amerikaanse universiteiten, ik ben het hier in de afgelopen twaalf jaar nog niet tegengekomen.
semabyt is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-10-08, 20:17   #127
Actief Lid

Nationaliteit:
dit is bij tsjechen algemeen bekend, als je een tijdje hier woont kom je ze vanzelf tegen. moet je natuurlijk wel Tsjechisch spreken.
en kronen stimulatie werkt nog steeds, van laag tot hoog,overal.
Oud 23-10-08, 20:22   #128
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Het is off-topic, ik weet het, maar mij valt op dat veel van curious' bijdragen over Tsjechen en Tsjechië een zeer hoog azijngehalte hebben. Zelden lees ik iets positiefs, bijna altijd is het niet goed (genoeg) en proef ik zelfs een zekere mate van neerbuigendheid en weerzin. Het is (voor mij tenminste) langzamerhand zo opvallend aan het worden, dat ik me wel eens afvraag wat curious uberhaupt in Tsjechië te zoeken heeft.
PuNkEnStEiN is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-10-08, 21:41   #129
Actief Lid

Nationaliteit:
mij valt het op dat er mensen zijn die vanuit hun luie stoel in nederland
een zeer positief beeld hebben van tsjechie.
meestal spreken deze mensen geen woord Tsjechisch of nemen niet deel aan het leven hier.
de eerste 2/3 jaar had ik bijna de zelfde mening als de vele Nederlanders die het ongelooflijk goed hebben in hun eigen land.
voor de een een azijn gehalte voor de ander een wijze les.
persoonlijk wordt ik liever gewaarschuwd voor praktijken die hier regelmatig voorkomen.
misschien zou je bij je volgende bezoek aan tsjechie eens een forummeeting willen bijwonen hier in brno.hoor je nog eens wat anders.
je bent van harte welkom,drankjes op mijn rekening.
gaan we daarna naar een hospoda en praten we met willekeurige tsjechen. a mluvime o podvod a zivot tady.
maar natuurlijk heb je gelijk en heeft iedereen recht op zijn eigen fouten.
tot slot om je vraag te beantwoorden,wat ik hier nog doe en wat ik reeds in een ander topic geschreven heb.
In de loop der jaren zijn een aantal mensen afh. geworden van mijn firma.
Oud 24-10-08, 08:37   #130
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Curious, natuurlijk zal het zo zijn dat er in Tsjechië (net als overal) dingen minder mooi en rooskleurig zijn dan de doorsnee vakantieganger op het eerste oog ziet. En daar mag zeker voor gewaarschuwd/over gesproken worden.

Hopelijk heb ik het helemaal mis, maar op mij kom je over als een sjacherijnige, ouwe zuurpruim; als iemand die alleen nog maar de tekortkomingen van Tsjechië ziet; als iemand die vergeten is hoe mooi Tsjechië is en hoe heerlijk je er kunt leven.
Vaak klink je zelfs bijna jaloers als er op het forum weer eens iemand over de leuke, mooie dingen vertelt. Op die momenten kan je het zelden nalaten om te benadrukken dat jij als ervaren inwoner wel beter weet en dat Tsjechië helemaal niet zo leuk is.

Ik vind dit allemaal, vooral voor jou, ontzettend jammer, want zo mis je alles wat voor zovelen juist reden is - en voor jou misschien ooit was - om naar Tsjechië te gaan.

Ik schrijf dit niet om je af te zeiken, maar om je een spiegel voor te houden. Mensen kunnen soms heel geleidelijk een bepaalde houding gaan aannemen zonder te beseffen hoe negatief het op anderen overkomt.
Vandaar mijn goedbedoelde aanmerkingen...
PuNkEnStEiN is online now   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels