![]() |
|
|
#71 |
|
Actief Lid
|
Haha!!! nee hoor er zijn geen gewonden gevallen of ruzie geweest...
Sommigen van onze familie zijn hier geweest en er bestaat gelukkig ook zo iets als telefoon/skype en internet. Mijn broer woont al heel wat jaren in Denemarken,getrouwd met een Deense dus mijn ouders keken niet eens vreemd op toen wij het vertelden. |
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Nieuw Lid
|
Daar ben ik het met Paula over eens.
Citaat:
Ook is het zo dat Tsjechen vooruit betaald willen hebben anders hoeft het niet, iets wat mij ook vaak verbaasd, tot op de dag van vandaag. Kijk, welke baas betaald geld vooruit als je niet weet wat je krijgt. Dingen kunnen zeer lang duren, zeker als je op iets wacht of zaken wilt doen. Heb je genoeg geld dan ken je mensen vooruit betalen, maar dat wil nog niet zeggen dat je waar voor je geld krijgt.. Heb je geld, dan wil men zeker zaken met je doen, tot op zekere hoogte. Een ander probleem is, iets wat ik regelmatig hoor is de mentaliteit in Praag, de hoofdstad en ergens anders, waar men veel relaxter is men zogenaamd buitenlanders. Okee, we moeten niet iedereen over een kam scheren, want niet iedereen is hetzelfde. Persoonlijk vind ik velen hier onbetrouwbaar en doe dan ook geen zaken mee met de ''gewone man'', want dan wacht je lang en als je iets dringends moet geregeld hebben, dan sta je mooi te kijken... welke weer negatieve gevolgen voor jezelf heeft mocht je deadlines of iets dergelijks hebben. En wat betreft andere reacties op dit topic, ja dat klopt, velen die hier op vakantie komen of thuis in Nederland op een luie stoel zitten weten het vaak beter, zonder daar bij na te denken, hoe het echt werkt hier. Zelf vind ik het land geweldig en enkele mensen zijn wel relaxed, anderen daar houd ik mij gewoon niet mee op ivm zelfbescherming want uit eindelijk sta je zelf te kijken. maak je bijvoorbeeld afspraken om met 10 man te gaan kanoen of iets anders en je spreekt af, dan garandeer ik je, dat je alleen op je afspraak staat, want niemand komt opdagen... raar maar waar, iemand anders is dat al vaker overkomen, en zelf maak ik maar een keer een afspraak, komt men niet opdagen (wat al vaker is gebeurd) dan is dat meteen de laatste keer ooit. heb wel betere dingen te doen. Het klopt ook dat op dit forum een negatieve sfeer hangt, van andere nederlanders die het allemaal zo goed weten daar vanuit Nederland, iets wat ik al vaker gehoord heb van anderen op dit forum. Bedenk wel dat we met zijn alle op dit forum zitten om elkaar iets te leren of te informeren. mvg |
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Lid
|
Citaat:
Ik woon in Praag sinds februari 2008, en ik schat dat ik 7 kansen op de 10 een onvriendelijke dame achter een kassa tref. En niet alleen in supermarkten heb ik de indruk dat die Tsjechen frequent hun dag niet hebben... Ik weet niet wat jij in Nederland gewend bent, maar in Vlaanderen was ik toch anders gewoon. |
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Char. |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Actief Lid
|
Of misschien om mensen iets AF te leren!
![]() |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Over sfeer en kritieken: Niets of niemand is boven kritiek verheven. En ook stevige kritiek zegt niet veel over onze voorkeur (bij dingen) of liefde (bij personen). Dus geen kritiek mogen hebben om de goede sfeer te bewaren lijkt me grote onzin. Bij openheid en eerlijkheid hoort ook kritiek. En ook complimenten - voor de evenwichtigheid.
Dusse .... complimenten en lovende woorden genoeg op dit forum. Dit onderwerp (en bijv. het onderwerp over wisselkoersen etc.) brengt middels kritische noten wat evenwicht op dit forum. En ondertussen is het wel zo dat lezers en schrijvers op dit forum duidelijk iets hebben met het Tsjechische land, de balans is blijkbaar een bepaalde richting op geslagen. Anders hebben mensen niets meer te zoeken op dit forum en in Tsjechië. Toch? Dus wat mij betreft; kom maar op met al die leuke, mooie, vervelende etc. verhalen! Ik ben benieuwd. Wellicht dat anderen er iets van kunnen opsteken ... |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Super Lid
|
Zoals overal zullen er voor en tegens zijn, nou én?!
Wat onnuttig om elkaar ervan te overtuigen dat het toch echt wel tegenvalt of meevalt. Juist de tegenstelling maakt het leven leuk, zonder dalen geen toppen. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
VIP Lid
|
@ Lubnik : de jehova's komen ook hier regelmatig op zondag aan de deur!
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Actief Lid
|
Waar ik flink van baal is dat het vandaag alweer gestormd heeft..........
Net weer noodweer gehad, de schade van Emma is nog niet opgeruimd en hersteld, vorige week woensdag een flinke hele flinke hagel, wind en weet ik het wat voor bui met flinke schades en ook vandaag was het weer raak. Weer een paar boompjes om -van een meter of 30- , weer een flinke schade, vind het nu wel bijna genoeg geweest...... Maar of dat dit nu alleen in CZ is................. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
VIP Lid
|
Dit is volgens mij in heel europa aan de gang, ook was het vandaag weer zeer plaatselijk!
Bij ons heeft de hele dag de zon geschenen, temperatuur boven de 30 graden en nog steeds niets aan de hand! Op buienradar zagen we vanalles aankomen maar op een of andere manier verdween dit weer als het in de buurt van ons kwam! |
|
|
|