![]() |
|
|
#61 |
|
VIP Lid
|
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Actief Lid
|
Haha!! ja inderdaad... echt in ieder ander gebied hebben ze weer andere regels.
Soms best vermoeiend. Citaat:
Maar als het echt zo is moet je je diep gaan schamen eerlijk gezegd. |
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Ben je niet meer de jongste en ben een Beta-mens moet je je dan schamen? |
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Ben het niet helemaal eens met je opmerking. 1. Het wordt tijd dat de hele wereld eens gaat beseffen dat we met al die talen nergens komen uiteindelijk. Zeker in de EU moet er één voertaal komen en dat mag dan best Engels zijn. 2. Als je werkzame leven voorbij is, waarom zou je dan zo veel bloed, zweet en tranen stoppen in een taal die zo vreselijk moeilijk is en verder nergens ter wereld gesproken wordt? Ik heb dan wel wat beters/leukers te doen. 3. Als je net zoals Semabyt getrouwd bent met een Tsjechische die meer dan goed met jou in het engels kan communiseren dan is de drive om die moeilijke taal te leren wel erg ver weg en dat is meeer dan begrijpelijk. Als het nou Spaans, Frans of Italiaans was, maar Tsjechisch ![]() Overigens vind ik nog steeds dat je de taal moet spreken van het land dat je brood verzorgt en voordat iederen over mij heen valt. ja..... ik ben ook aan het zwoegen op die taal. |
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
VIP Lid
|
toch maar ff reageren.
Ik heb hier (Praag) van 1996 tot 2001 m'n brood verdiend bij een tsjechisch bedrijf (een hele grote, had iets met telecom te doen....). Dit werk gebeurde in een internationale omgeving (zo'n 13 nationaliteiten, 30% uit CZ, 30% uit Israel, 30% uit NL en 10% uit 10 andere landen van angola tot zimbabwe -bij wijze van spreke) Het was "strictly prohibited" om Nederlands of Tsjechisch of...noem maar op... te spreken, voertaal was engels. Als ik aan uitvoerenden (tsjechen) iets moest uitleggen gebruikte ik daarbij een tolk, niet alle tsjechen waar ik mee te maken had spraken engels! De tsjechen hebben daarbij heel wat engels "opgepikt" en ik tsjechisch, maar dan spreek je het nog niet! P |
|
|
|
|
|
#68 | |||
|
VIP Lid
|
Citaat:
Je krijgt hier geen ww-uitkering als je niet hebt gewerkt in Nederland. Zie de site van UWV Citaat:
Citaat:
En sommige van die Tsjechen hier op het forum verstaan ook Nederlands. Hier heb je d'r één. |
|||
|
|
|
|
|
#69 |
|
VIP Lid
|
Nieuwe info (engelstalig)
Voorbeeldexamen (ook engelstalig) Voorlopig niet van toepassing voor staatsburgers uit EU-lidstaten. Niet verplicht als je met een Tsjech/Tsjechische bent getrouwd. Laatst aangepast door Liesje; 08-09-08 om 12:48. Reden: extra info toegevoegd |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Actief Lid
|
Ben nog niet zover dat ik een dergelijke test zou kunnen maken
Leer er elke dag wat woorden in de conversatie met de buren .Hoe doen jullie het in deze test?,JoepWat gebeurt er met mensen die om medische redenen, hersenbeschadiging,alzheimer etc niet deze test kunnen maken,Joep |
|
|
|