![]() |
|
|
#52 |
|
Actief Lid
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Actief Lid
|
Heh, nee dat niet hoor
, maar een flinke cursus aanbieden en dan net zo moeilijk maken als hier in NL aangezien we bij EU zitten (wat ik erg vind voor mensen die de taal wel willen leren, maar niet echt geld hebben om een cursus te kunnen betalen). |
|
|
|
|
|
#54 |
|
VIP Lid
|
Lubnik, jij zal veel vrienden maken met zo'n uitspraak!
P. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Actief Lid
|
Krijgen jullie in Nederland gratis cursus?
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
VIP Lid
|
En ik denk als het net zo moeilijk is als in Nederland dit voor vele nog een struikelblok zal worden!
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
VIP Lid
|
Tja, ik hoef dat papiertje niet te halen, woon sinds 1996 in CZ en met een permanente verblijfsvergunnig sinds 2004 (en geen bindingen / registraties in NL) maar tsjechisch spreken? Helaas nog steeds niet!!
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Hoe zit dit met de vele Nederlanders hier in Tsjechie die zichzelf moeten bedruipen zonder hulp van wie dan ook? Volgens mij is Nederland EN tsjechie lid van de EU!!! Wereld van verschil dus. |
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
De taal gaan wij eenvoudigweg nooit 100% leren. De grammatica en verder basis is er bij ons aardig ingestampt maar dit duurde ook weer langer dan normaal omdat wij deze Tsjechishe lessen in het Engels kregen van onze lerares en dus meerdere keren moesten switchen...my God!...het is en blijft een vreselijke moeilijke taal,het Nederlands en vooral het Engels is er echt een eitje bij. Wij horen heel veel van de radio etc,kennen vreselijk veel woorden, en vooral mijn man kent de technische woorden,hij heeft Tsjechische klanten waar hij Duits/Engels mee praat en heeft zelfs 2 klanten waar hij alleen maar Tsjechisch mee kan praten omdat ze geen andere taal spreken...het komt steeds goed en ze snappen elkaar....mooi toch? Maar het is en blijft een verdomd moeilijke taal. |
|
|
|
|