Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Wonen & Werken
Onderwijs in Tsjechië

Onderwijs in Tsjechië

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 15-09-06, 20:19   #111
Volwaardig Lid

Jana's avatar

Nationaliteit:
Misschien zou de internationale school in Brno een goede tussenoplossing voor jullie kunnen zijn - http://www.ebsbrno.com/ .Er zijn Tsjechische en Engelse (internationale) klassen. In de internationale klassen worden de hoofdvakken in het Engels gegeven maar de andere (creatieve) vakken in het Tsjechisch. Uiteindelijk leren alle kinderen op deze school Tsjechisch!!!

Het onderwijs op deze school is gratis!!!

Maar ja, er moet natuurlijk net een mooie camping in de buurt van Brno zitten die jullie (Krulletje met haar gezin) leuk vinden....
Jana is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-09-06, 20:22   #112
Volwaardig Lid

Jana's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Krulletje schreef:
En ik zit inmiddels met een nieuw probleem. Het wordt mijn dochter van 12 langzaamaan duidelijk dat wij het menen met onze plannen. Zij viel gisteren dan ook behoorlijk uit over onze ideeen. In het kort samengevat: Ze wil niet naar een Tsjechische school omdat ze de taal niet machtig is. Tegenwerpingen van mij dat zij op haar leeftijd juist die taal nog redelijk snel op kan pikken, mogen nog niet baten. Wie kan mij delen in zijn of haar ervaringen met kinderen in deze leeftijd? Ik kan een hoop zeggen, maar wat weet ik er nou van? Uit de mond van iemand met ervaring zal het allicht overtuigender zijn.
Kijk op http://www.wereldkids.nl/ - de site voor en door Nederlandstalige kinderen wereldwijd
Oud 15-09-06, 20:38   #113
Volwaardig Lid

Jana's avatar

Nationaliteit:
Kijk op: http://www.wereldkids.nl/search en vul als zoekterm "Melinda" in - jij kan daar een verslag lezen van Melinda over Tsjechië...

...hopelijk bemoedigend voor Krulletje en haar kinderen...
Oud 15-09-06, 21:20   #114
Actief Lid

Nationaliteit:
Dat klinkt erg goed, Jana. Misschien handig om er nog bij te vermelden dat het gaat om een basisschool, maar dat die in Tsjechië 9 klassen heeft (i.p.v. 6 in NL, ik reken de kleuterschool niet mee omdat die in CZ geen onderdeel van de basisschool is). Kinderen zitten hier dus tot hun 15e op de basisschool. Voor Krulletjes dochter lijkt deze school een goede optie. En Brno is natuurlijk sowieso erg leuk, moet ik er als oud Brno'er bijzeggen!!!
Oud 15-09-06, 21:38   #115
Moderator

Smajlík_M's avatar

Nationaliteit:
heb ook even snel gekeken, en vond de site die Jana heeft aanbevolen, en de belevinissen van Melinda heel (ontroerend) mooi
Oud 15-09-06, 22:30   #116
Lid

Nationaliteit:
Het NOP verzorgt onderwijs in Nederlandse Taal en Cultuur (NTC). De NTC-lessituatie is te gast in twee internationale scholen:

- International School of Prague (ISP), Praag 6

- English International School of Prague (EISP), Praag 4

Voor leerlingen van andere internationale scholen kunnen wij de mogelijkheid bekijken om op een van beide locaties de lessen te volgen.

NOP e-mail adres: n.o.p@volny.cz

6.7 Schoolgeld/ouderbijdrage

Het bedrag van de ouderbijdrage wordt vastgesteld op grond van onder andere het leerlingenaantal, de groepsgrootte en het beschikbare subsidiebedrag. De ouderbijdrage voor leerlingen in groep 1 en 2 bedraagt 340 Euro per leerling. De ouderbijdrage voor leerlingen in groep 3 en hoger is 380 Euro per leerling. In speciale gevallen kan de Stichting de ouderbijdrage aanpassen. Exacte betalingsvoorwaarden zijn opgenomen in het huishoudelijk reglement. Voor meer informatie kunt U ook contact opnemen met de penningmeester.
orchid is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-09-06, 09:52   #117
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Dat bedrag, is dat per maand of per jaar.
Oud 16-09-06, 10:01   #118
Volwaardig Lid

Jana's avatar

Nationaliteit:
Hier nog een interessante site: http://www.wereldexpat.nl/nl/ - voornamelijk voor expats, er staan veel handige tips dus volgens mij ook interessant voor mensen die willen emigreren....
Oud 16-09-06, 12:48   #119
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
Bedankt allemaal voor weer een hele hoop info. Dat gaan we morgen allemaal lekker doorspitten, ik heb vandaag helaas geen tijd meer.(Mannetje jarig) Ik houd u op de hoogte!
Oud 16-09-06, 12:50   #120
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Gefeliciteerd met je echtgenoot en een fijne dag verder!!

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed