|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#111 |
|
Volwaardig Lid
|
Misschien zou de internationale school in Brno een goede tussenoplossing voor jullie kunnen zijn - http://www.ebsbrno.com/ .Er zijn Tsjechische en Engelse (internationale) klassen. In de internationale klassen worden de hoofdvakken in het Engels gegeven maar de andere (creatieve) vakken in het Tsjechisch. Uiteindelijk leren alle kinderen op deze school Tsjechisch!!!
Het onderwijs op deze school is gratis!!! Maar ja, er moet natuurlijk net een mooie camping in de buurt van Brno zitten die jullie (Krulletje met haar gezin) leuk vinden.... |
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Volwaardig Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Volwaardig Lid
|
Kijk op: http://www.wereldkids.nl/search en vul als zoekterm "Melinda" in - jij kan daar een verslag lezen van Melinda over Tsjechië...
...hopelijk bemoedigend voor Krulletje en haar kinderen... |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Actief Lid
|
Dat klinkt erg goed, Jana. Misschien handig om er nog bij te vermelden dat het gaat om een basisschool, maar dat die in Tsjechië 9 klassen heeft (i.p.v. 6 in NL, ik reken de kleuterschool niet mee omdat die in CZ geen onderdeel van de basisschool is). Kinderen zitten hier dus tot hun 15e op de basisschool. Voor Krulletjes dochter lijkt deze school een goede optie. En Brno is natuurlijk sowieso erg leuk, moet ik er als oud Brno'er bijzeggen!!!
|
|
|
#115 |
|
Moderator
|
heb ook even snel gekeken, en vond de site die Jana heeft aanbevolen, en de belevinissen van Melinda heel (ontroerend) mooi
|
|
|
#116 |
|
Lid
|
Het NOP verzorgt onderwijs in Nederlandse Taal en Cultuur (NTC). De NTC-lessituatie is te gast in twee internationale scholen:
- International School of Prague (ISP), Praag 6 - English International School of Prague (EISP), Praag 4 Voor leerlingen van andere internationale scholen kunnen wij de mogelijkheid bekijken om op een van beide locaties de lessen te volgen. NOP e-mail adres: n.o.p@volny.cz 6.7 Schoolgeld/ouderbijdrage Het bedrag van de ouderbijdrage wordt vastgesteld op grond van onder andere het leerlingenaantal, de groepsgrootte en het beschikbare subsidiebedrag. De ouderbijdrage voor leerlingen in groep 1 en 2 bedraagt 340 Euro per leerling. De ouderbijdrage voor leerlingen in groep 3 en hoger is 380 Euro per leerling. In speciale gevallen kan de Stichting de ouderbijdrage aanpassen. Exacte betalingsvoorwaarden zijn opgenomen in het huishoudelijk reglement. Voor meer informatie kunt U ook contact opnemen met de penningmeester. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Forum Freak
|
Dat bedrag, is dat per maand of per jaar.
|
|
|
#118 |
|
Volwaardig Lid
|
Hier nog een interessante site: http://www.wereldexpat.nl/nl/ - voornamelijk voor expats, er staan veel handige tips dus volgens mij ook interessant voor mensen die willen emigreren....
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
VIP Lid
|
Bedankt allemaal voor weer een hele hoop info. Dat gaan we morgen allemaal lekker doorspitten, ik heb vandaag helaas geen tijd meer.(Mannetje jarig) Ik houd u op de hoogte!
|
|
|
#120 |
|
Forum Freak
|
Gefeliciteerd met je echtgenoot en een fijne dag verder!!
|