Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Wonen & Werken
Onderwijs in Tsjechië

Onderwijs in Tsjechië

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 13-09-06, 09:20   #101
Corrie
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Dat jullie dochter er tegenopziet vind ik niet zo raar, kinderen van die leeftijd willen alles nog hetzelfde houden en geen veranderingen, zeker niet weg van al je vrienden en vriendinnen.
Misschien is dat idee van haarzelf voor die internationale school daarom toch niet zo'n gek idee, net weat JipJan zegt, ze kan langzamer aan de taal wennen dan dat ze gelijk op een Tsjechische school gaat.

Ik wens jullie heel veel sterkte toe in deze!!!
Oud 13-09-06, 09:45   #102
mayca
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Krulletje schreef:
En ik zit inmiddels met een nieuw probleem. Het wordt mijn dochter van 12 langzaamaan duidelijk dat wij het menen met onze plannen. Zij viel gisteren dan ook behoorlijk uit over onze ideeen. In het kort samengevat: Ze wil niet naar een Tsjechische school omdat ze de taal niet machtig is.
Moeilijk voor jullie. Je wilt toch graag dat je kind er ook achter staat. Logisch, denk ik, dat ze in verzet gaat. Het is nogal wat natuurlijk. Ze moet nu echt aan het idee gaan wennen, misschien had ze eerder gedacht, zal wel overwaaien die ideeën. Nu wordt het ineens echt allemaal. Ik wens jullie heel veel sterkte en wijsheid.
Oud 13-09-06, 10:39   #103
Lisa F.
Actief Lid

Nationaliteit:
Als je overweegt haar naar een internationale school te sturen, dan is het handig om daar na te vragen hoeveel het schoolgeld bedraagt. Er is wel eens zo'n rekening door mijn handen gegaan en het gaat echt om een paar duizend euro per jaar (de actuele bedragen ken ik niet). Dit komt omdat er voornamelijk kinderen van expats op zitten, voor wie het schoolgeld door de werkgever van hun ouders wordt betaald.

Afgezien daarvan lijkt het mij voor je dochter inderdaad fijner om het eerst een jaar op zo'n internationale school te proberen.
Oud 13-09-06, 10:43   #104
Lisa F.
Actief Lid

Nationaliteit:
Ik heb het even gecheckt en op de International School of Prague gaat het om een bedrag van rond de 19.000 dollar per jaar.
Oud 13-09-06, 10:47   #105
Raymond Veronika
Actief Lid

Raymond Veronika's avatar

Nationaliteit:
fuck zeg he, dan ga ik mijn kleine lekker op een CZ school doen als t zover is.........

19.000 dollar per jaar............zoveel verdien k straks ni eens in een jaar, hahahahahahahahaha
Oud 13-09-06, 10:51   #106
JipJan
Volwaardig Lid

JipJan's avatar

Nationaliteit:
Nogal geen verschil 'een kleine' of 'een puber', maar t is wel een aardig bedrag. Maar misschien kan je ergens een of andere studiebeurs vinden...?
JipJan is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-09-06, 10:53   #107
Lisa F.
Actief Lid

Nationaliteit:
De pech is ook dat de Engelse scholen veel goedkoper zijn dan de Amerikaanse, maar die gaan maar t/m groep 8, omdat de Engelse kinderen de middelbare (kost)school allemaal in Engeland volgen.
Oud 13-09-06, 11:15   #108
Raymond Veronika
Actief Lid

Raymond Veronika's avatar

Nationaliteit:
kijk, was net ff te snel met reageren. had ni begrepen dat t om pubers ging, maar ook voor de kleinere zal het dan best wat kosten.......

ben nog bij an t bijkomen van het bedrag..........19.000 dollartjes........kolerepieten
Oud 13-09-06, 12:10   #109
Krulletje
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
19.000 dollar is geen kattenpis... Zeker als je verwacht dat het met de opbrengst van de camping en het bedrijf het eerste jaar geen vetpot wordt, da's toch een kwestie van opbouwen en, in aanvang, potverteren...
Toch nog maar weer eens met dochterlief praten.
Ik heb wel met Jacob afgesproken dat we de oudste zoveel mogelijk overal bij betrekken. Dus we gaan straks kijken naar campings in de herfstvakantie, dan kan ze lekker mee.
Oud 13-09-06, 13:59   #110
Lukas15
Forum Freak

Ik heb ooit ergens wat gehoord dat je je middelbare school ook thuis kon doen..Ik weet niet of dat klopt
Lukas15 is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed