![]() |
|
|
#31 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Super Lid
|
Hoi Cor, ik heb natuurlijk wel begrepen dat je reaktie voortkwam uit de post van David B! Maar er staat nergens in die post dat je dit forum niet mag bezoeken wanneer je "slechts" op vakantie gaat naar Tsjechië. Het is slechts een suggestie van jou en geen feit. Maar ik begrijp je wel hoor, David heeft waarschijnlijk dit forum nog niet echt goed bekeken en alle topics wat niet over "wonen en werken" gaat nog niet (goed) gelezen.
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Forum Freak
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Forum Freak
|
Niet alleen jullie hoor Corrie en Cor, zo heb ik het ook gelezen. Volgens mij is iedereen hier welkom, zelfs mensen die nog niet in Tsjechië geweest zijn. Ook mensen die Nederland leuk vinden om in te wonen, of mensen die Tsjechië leuk vinden om in te wonen, maar ook diegene die er alleen maar op vakantie gaan. Noem maar op, iedereen dus
![]() |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
liggen, ik zie, ook naar zes keer lezen, nog steeds nergens staan dat jij/jullie dit forum niet mogen bezoeken.Enkel de vraag waarom dit forum te bezoeken als die over wonen gaat in dit land? Zoals ik al zei, David B. heeft waarschijnlijk alleen serieus het topic "wonen en werken" gelezen en is misschien nog niet op de hoogte van al het andere wat dit forum te bieden heeft. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Actief Lid
|
Dank je wel Lina.... je hebt het helemaal bij het goede eind..... natuurlijk mag iedereen overal aan meedoen, en ja ik had het inderdaad over dit enen specifieke onderwerp..... dus voor de goed orde, waarom dit onderwerp op dit forum bezoeken, als je alleen in CZ op vakantie gaat..... de vraag is.... hoe is het om daar te wonen.... nu, deze mensen wonen er niet, hebben er nooit gewoond, en kunnen er dus eigenlijk niet over meepraten.
Nog even aan Corrie: Ik ben met mijn 27 ste begonnen Tsjechisch echt te leren, en sprak en feitelijk binnen 2 jaar beheers ik genoeg om diepe gesprekken te hebben. Ik woon in Culemborg, zoals in mijn profiel te lezen is, en ik woon weer in NL, omdat helaas mijn vrouw ook niet in Tsjechië wil wonen, misschien wel in de toekomst, maar daar ga ik niet vanuit. Dus ook ik blijf nu hier voorlopig, omdat ik niet zonder mijn gezin kan. Het treurige aan dit verhaal is wel, en ik wil dit iedereen meegeven die denkt over verhuizen, is dat je vroegtijdig moet aangeven of je iets wil of niet, en niet pas na jaren aangeven dat je het toch niet wil..... geloof mij maar want het bezorgt ontzettend veel problemen, en soms lijkt het alsof we op het randje van scheiden staan..... Het punt is nu dat mijn kinderen echt de enigen zijn die mij hier nog binden, verder heb ik alle banden al losgelaten.... Het spijt me om te moeten zeggen, maar Nederland bied mij niks, helemaal niks.... mijn HBO diploma is wc papier, niemand geeft mij hier de kans om te doen waar ik goed in ben, ik voel me hier verdoemd tot een zeer ondermatig bestaan, en ik voel me hier ook heel erg ondergewaardeerd, en in Tsjechië niet, daar luisteren mensen naar wat ik te melden heb, en zien ze mijn kwaliteiten, zonder naar mijn diploma te kijken..... zo het hoge woord is er uit..... Ik hoop dat dit een beetje duidelijkheid geeft over het hoe en waarom ik op dit forum bezig ben..... |
|
|
|