![]() |
|
|
#22 |
|
Volwaardig Lid
|
hallo
Je kan inderdaad de premie door bliven betalen maar niet tot je 65ste. Of je moet 60 jaar zijn Ze hebben mij verteld dat je maar 5 jaar de premie kan door blijven betalen daarna is dat niet meer mogelijk. Heb ik vorig jaar nagevraagt bij de instantie die erover gaat. groetjes Hetty |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Actief Lid
|
Hoe doen ze dit soort dingen in Tsjechie dan?? Daar zullen ze toch ook wel zo'n regeling en verzekering kennen voor hun inwoners?
en kun je daar als buitenlander dan ook aanspraak op maken als je er vast gaat wonen? Esthertje jij had het laten uitbetalen in nederland, heb je nu niets meer dan nu je in Tsjechie woont? Of word men daar nog door familie onderhouden als ze oud worden, net als bij ons vroeger? (je denkt een antwoord te weten maar het lijkt wel of er steeds meer vragen bij komen ) |
|
|
|
|
|
#24 |
|
VIP Lid
|
clowntje, lees posting 7 nog eens door, ik denk dat het antwoord daar staat
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Forum Freak
|
Voor mij was het zoiezo een aparte situatie. Aangezien ik 10 jaar in Zwitserse dienst geweest ben (passagiersvaart). In Nederland had ik voordien geen pensioen opgebouwd, veel seizoenswerk en bij mijn baas nadien ging je pas opbouwen na 2 jaar diensttijd, dat was dus ook een appel en een ei. En ik vind de toekomst-situatie vwb pensioen opbouw erg onzeker. Straks is er tegen de tijd dat ik 65 word (als ik dat al word) geen pensioen meer en kun je fluiten naar je centen, of je moet bij afschaffing naar Nederland om van alles te gaan regelen. Wij konden het geld best gebruiken en ons pensioen is nu ons huis. Tegen de tijd dat we oud en grijs worden en niet meer werken neem ik aan dat we verhuizen naar een kleiner onderkomen en ik hoop dat we dan ook zo goed ons best gedaan hebben dat we lekker iets gespaard hebben.
|
|
|
|