![]() |
|
|
#21 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Ok, meer ruimte heb je hier wel, maar vrijheid... Ik zet daar vraagtekens bij... De bureaucratie in CZ is toch een aantal malen erger dan in NL.. Trouwens meer ruimte is NL ook te vinden als je even buiten de Randstad kijkt. Waar je ook woont, overal zijn er minder leuke zaken. Het leven is wat je er zelf van maakt... |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Actief Lid
|
Gelukkig heb ik inderdaad wel de vrijheid om te bepalen wat ik doe..hier blijven of vertrekken. En geloof me het kan kort of wat langer duren, maar vertrekken is wat ik zal doen.
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Kankeren is bijna een nationale sport, en dat scheelt niet zoveel tussen Tsjechen en Nederlanders. Met zijn allen loeien de koeien. Tijdens het loeien kijken ze niet naar het mooie, malse en groene gras waar ze van eten.
We worden wellicht weleens belazerd, maar het aantal keren dat we met een lege maag naar bed moeten is in beide landjes onbestaande. Zo slecht zijn de politieke bestuurders dus echt niet. |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
ww is hier 2700 kc/maand ![]() |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Pivonist
|
Even dit.... ik heb vanaf mijn 14e jaar mijn eigen de pleuris gewerkt, ook op de koopvaardij waar we weken maakten van 80 uur en overwerk is extra belast dus veel voor de belasting. Nu heb ik door het ongeluk teveel uren verlof dus mag ik ze laten uitbetalen, dus 50% belasting want het zijn extra uitgaven, graaien maar. Nederland is een schitterend land voor uitvreters, toen ik hulp nodig had mocht ik het volle pond bijdragen ivm mijn salaris, de niet Nederlandse uitvreter die naast mij lag in het AMC kreeg bijna alles vergoed, want hij had, uiteraard een uitkering. Werken in dit klotenland wordt bestraft dus wegwezen!
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Actief Lid
|
Bekend allemaal,we zijn verschrikkelijk blij dat we de kans kregen om uit die zooi te ontvluchten...vooral de mentaliteit was om te huilen en nu we hier wonen zien we toch een vreselijk groot verschil en van die uitvreters die jij bedoelt zie je hier gelukkig(nog) niet.
Groot gelijk dat je weg gaat over een paar jaar als je de kans hebt. Hier is ook niet altijd alles alleen maar leuk maar voor ons toch wel een klein beetje het paradijs vergeleken met Nederland. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Moderator
|
Heren, het topic dreigt steeds meer over Nederland te gaan i.p.v. Tsjechië en dat moet niet. De vraag was of het in Tsjechië net zo erg is als in Nederland (als dat al zo is); of je daar net zo belazerd wordt als hier (als dat al zo is). Dus zullen we het daar weer over hebben?
![]() |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Legende
|
tsjonge tsjonge, wat hebben we het hier toch slecht. iedereen aan het plasma/lcd tv-scherm, alle kids hun eigen dvd+tv op de kamer, 2-3 keer per jaar met vakantie, enz enz (ja ja, de firma Frisia doet goede zaken)
als ik dan hoor dat mijn tsjechische buurman 2200 kroon per maand verdient, dan bedenk ik : sjips, dat betaal ik maandelijk al aan loonbelasting e.d. ! want in vergelijk zijn de prijzen met het gemiddelde tsjechische loon in Tsjechie vele malen hoger dan voor ons hier/daar met (de meeste) nederlandse salarisstrookjes. |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Pivonist
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Nieuw Lid
|
Stop met dit topic. Ik heb er spijt van dat ik gereageerd hebt op dit bericht en zo (onbedoeld) deze discussie hebt aangewakkerd.
Ik weet een land waar je bijna geen belasting betaald. Het enige nadeel is dat er nagenoeg geen enkel sociaal vangnet is. Als je ziek bent moet je het maar uitzoeken en ben je niet verzekerd dan wordt je het hospitaal uitgeflikkert. Misschien is dat een prima land voor mensen die de belastingdruk in Nederland vervloeken. Laat mij maar gewoon me belasting betalen zodat ik niet 's-morgens over de zwervers heen moet stappen op weg naar mijn werk. We moeten ons eigenlijk schamen voor sommige reactie's op dit topic. Als er al wat fout zit in deze samenleving dan is het geklaag! Zie je, daar ga ik weer. Ik stop met deze topic. |
|
|
|