het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 17-09-07, 16:29   #71
Actief Lid

martimmie's avatar

Nationaliteit:
Ik zeg altijd maar:"Het leven is een feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen en zelf bepalen hoe die slingers eruit zien".
martimmie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-10-07, 02:51   #72
Actief Lid

David Beliën's avatar

Nationaliteit:
hm..... ik vind het soms heel moeilijk hoor, om het leven leuk te vinden. Momenteel wel, heel erg zelfs, maar ja, laat zich raden waar ik nu ben.....? juist in CZ!!!
Fijn mijn vrienden weer te zien, en leker glas te maken.....
Het zijn inderdaad de slingers die ik wil..... maar wat nu, als je ze niet op kunt hangen? en verplicht anderen moet gebruiken?

Het is nota bene ontzettend actueel.... ! veel mensen in NL zouden willen meebeslissen over de slingers ( referendum ) maar Bakellende bepaalt gewoon welke je krijgt..... als je ze mooi vindt ben je tevreden, zo niet...... pech gehad! Hoeveel heb je dan te bepalen? je kunt immers enkel een keuze maken uit de dingen die je geboden worden.....
David Beliën is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-10-07, 10:03   #73
Actief Lid

martimmie's avatar

Nationaliteit:
Ben het wel met jou eens hoor David. Soms is het moeilijk. Er wordt teveel voor je bepaald. Wat hebben we eigenlijk nog te zeggen in
dit land? Natuurlijk het lijkt alsof je heel veel keuzes hebt, maar schijn bedriegt vind ik.

Natuurlijk kan je hier in Nederland ook een vrijstaand huis kopen met wat grond eromheen en bossen of zo in de buurt. Dat kost je dan minstens een half miljoen Euro. Wie kan dat ophoesten? Ik niet in ieder geval.

Zoals je zelf zei: "in Tsjechie kan je met minder geld een vrijer leven leiden". Een zin die ik niet meer vergeet. Je had het écht niet mooier kunnen zeggen.

Maar we zijn zeker van één leven nl. hier op deze aarde. En ik wil het hoe dan ook zo goed mogelijk naar mijn zin hebben. Zolang ik nog plannen/dromen heb en ik nog iedere dag bijleer, vind ik het leven zinvol. En gelukkig gebeuren er ook nog steeds mooie dingen.
Straks moet mijn dochter afrijden. Als zij het haalt ben ik supertrots op haar en heel gelukkig. Ik hou heel veel van mijn kinderen (twee dochters) en om ze verder te zien opgroeien en te zien hoe zij zich ontwikkelen en dat ik deel uit mag maken van hun leven, vind ik heel erg de moeite waard. DAT ZIJN OOK SLINGERS!
Oud 10-10-07, 10:04   #74
Actief Lid

martimmie's avatar

Nationaliteit:
O ja, David, heel veel plezier en geluk in CZ. Geniet maar van elk moment dat je daar bent!!! SLINGERS!!!
Oud 10-10-07, 15:33   #75
Nieuw Lid

valerie's avatar

Nationaliteit:
excuus voor deze enorme uitbarsting van vreugde...maar ik moest het effe kwijt:
Martimmie en David --> MIJN EEUWIGE DANK voor het zo duidelijk en eloquent verwoorden van mijn gedachtengoed. Scheelt mij alvast een paar pagina's aan berichten. Bei de wei...dat verhaal dat je geschreven hebt om anderen duidelijk te maken wat dat gevoel nou precies is wil ik gerust via een PM-etje ontvangen hoor Martimmie, ik begrijp namelijk heeeeeeeeeeeeeeeel erg goed hoe het is om te verlangen naar een land waar je met minder, rijker kan leven. En hoe inderdaad de meeste mensen in deze consuMEER-maatschappij alleen maar schamper reageren wanneer je dit soort gevoelens uit. Ik begon al aan mezelf te twijfelen...of ik niet één of andere psycho-analyst met mijn onbestemde gevoelens kon vermaken.
Maar neen...het lijkt dus dat er meer mensen zijn met deze symptomen ...
Dus nogmaals: !!!!!!
valerie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-10-07, 17:20   #76
Actief Lid

David Beliën's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
martimmie schreef:
Bericht bekijken
Geniet maar van elk moment dat je daar bent!!! SLINGERS!!!
Doe ik.... iedere keer weer, is het of ik meer en meer thuis kom. Gelukkig heb ik ook in Nederland mijn slingers, en leer ik genieten van kleine dingen. Mijn kinderen zijn ook mijn alles, en geven me super veel terug. En als ze met me in Tsjechië zijn ben ik echt compleet..... dat gevoel is met geen pen of toetsenbord te beschrijven......
David Beliën is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-10-07, 08:44   #77
Actief Lid

martimmie's avatar

Nationaliteit:
Fijn dat je zo enthousiast reageert Valerie . Ik weet heel goed dat er vele mensen zijn die er zo over denken als wij, dus maak je maar niet ongerust.
Als je zo tegen de dingen aan kijkt als wij, wordt je vaak voor negatieveling uitgemaakt. Dat is niet terecht. Ik ben een heel positief ingesteld mens en ben altijd een levensgenieter geweest, ondanks hard werken, druk leven etc. Ik weet altijd toch de positieve dingen uit alles te halen.
Maar als wij in Tsjechie zijn is het anders. Dan gaat dat toch allemaal veel gemakkelijker. Dan hoef je het niet op te zoeken, maar het is er gewoon!! Overal om je heen. Dan voel je je zo vrij. En dat dingen primitiever zijn helpt daar juist aan mee.
Onze vriendin in Tsjechie (Tereza, 22 jaar) zegt:
"Ze zeggen dat jullie Nederlanders allemaal zo rijk zijn, maar volgens mij is dat niet zo. Jullie hebben misschien meer geld dan wij, maar jullie hebben ook veel meer nodig".
Zij is nog nooit in Nederland geweest, maar volgens mij begrijpt zij precies waar het om gaat.
Oud 12-10-07, 17:50   #78
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Wat me wel opviel in Tsjechië is het volgende, de rustige autowegen geen files, ook de maniakken heb ik niet waargenomen. In de supermarkt het rustige publiek, die ongehaast hun boodschappen doen en rustig in de rij bij de kassa op hun beurt wachten. Kinderen, rustig en gedisiplineerd geen bleren en schreeuwen. Wij kwamen een schoolklas tegen, overstekend klassikaal en het waren kinderen van een jaar of 12, maar zeer rustig en zonder bijverschijnselen. En wat ik ontzettend gemist heb zijn de grote groepen geteisem met hun aanverwante verschijnselen waar wij in Nederland toch zo rekening mee moeten houden, heerlijk Tsjechië een verademing in tegenstelling tot het uitvretersland Nederland!
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-10-07, 18:39   #79
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Lekker hé zo'n rose bril!!

Maar ik ben het wel in heel veel zaken met je eens hoor Arie!!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-10-07, 18:46   #80
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Macek schreef:
Bericht bekijken
In de supermarkt het rustige publiek, die ongehaast hun boodschappen doen en rustig in de rij bij de kassa op hun beurt wachten.
En daarna met de bewaking mee moeten om te laten zien of ze alles wel 'echt' gekocht hebben ....
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels