|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#32 |
|
Actief Lid
|
Hoi Deef,
Als je in de richting Beneov wilt gaan wonen (zoals je me vroeg) kun je denken aan de volgende plaatsen: Praag-Spořilov Praag-Hostivař Průhonice Říčany of nog meer richting Beneov - mooi glooiend landschap Maar het is moeilijk om tips te geven omdat ik geen idee heb wat je zoekt - huis of appartement, stad of buiten de stad? |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Lid
|
Hoi Deef,
Moeilijk om concreet te adviseren. Ik kan je alleen vertellen hoe ik het gedaan heb: Ik heb (omdat ik de omgeving toen niet kende) tijdelijk een flat gehuurd in Praag 10. Ik heb daar een jaar of anderhalf gewoond, totdat ik meer over Praag en omgeving wist, en gericht kon zoeken. Je weet dan meer over prijs/kwaliteit verhouding, wegennet, bereikbaarheid openbaar vervoer. Je spreekt de taal een beetje, begrijpt huizen-advertenties beter, ga zo maar door. Je hebt gewoon wat ervaring opgebouwd. Mijn advies: geef het wat tijd, en ga eerst tijdelijk ergens wonen. 100% dat als je iets vindt waarvan je denkt "DAT IS HET" je binnen een jaar er weer weg bent. Doodsimpel omdat je na een jaar ervaring hebt opgebouwd, en meer "insider" bent geworden en je dan gericht weet waar je moet (en wil) zoeken. Overigens kun je - als je budget 1500 euro is - prima wonen. Kijk bijvoorbeeld maar eens hier :-) http://www.czech-properties.cz/adver...?id=1974698069 Succes! Bericht 21-11-07 om 06:58 aangepast door Sink. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Nieuw Lid
|
Wel, we hebben intussen een selectie van een 10 tal panden, vooral geconcentreerd rond Praha 2 en een beetje Praha 6.
Volgend weekend gaan we een kijkje nemen, en zo snel mogelijk beslissing. Het gaat meteen de eerste keer dat ik naar Praag ga, ik ben alleszins erg benieuwd. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
Goeiemorgen Deef,
Alvast veel succes met deze grote beslissing. Lijkt mij inderdaad een goed idee om misschien eerst iets tijdelijk te huren om dan na de eerste "moeilijke maanden" op zoek te gaan naar iets meer definitief. Ik kan zeer zeker het gebied aanraden richting Benesov, ik ken redelijk goed het gebied rond Ricany met Kolodeje als aanrader maar daar gaan de laatste tijd ook de prijzen loodrecht omhoog ... (een beetje het geval zoals rond Leuven ;-) Succes en als je iets nodig hebt hoor ik het wel F |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Nieuw Lid
|
Hela hola,
Vorig weekend zijn we naar Praag geweest om de woonst te gaan kiezen met behulp van een relocation agency. Uiteindelijk na een moeilijke zoektocht iets gevonden in Praag 2, en we zien het wel zitten. Tijdens het weekend ging bijna al onze tijd naar de zoektocht naar een woonst, maar 's avonds hebben we toch wel wat kunnen genieten van de mooie stad. Het was heel goed meegevallen, alleen dat we wel een slechte ervaring hadden met onvriendelijk personeel van een restaurant. De voorbereidingen van de verhuis eind januari zijn intussen begonnen... |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Nieuw Lid
|
Inderdaad.
Al zoekende naar huizen hebben we Praag iets beter leren kennen, vooral dat er niet veel huizen zijn die niet al te ver van het centrum zijn. In praag 5 & 6 zijn er wel, maar de prijzen ervan zijn soms erg stevig. Voor het weekend hadden we een shortlist met 12 panden, waarvan 2 huizen (hostivar en chodov), maar die vielen eigenlijk tegen. Het is uiteindelijk een confortabel pas gerenoveerd appartement geworden, in praag 2, in de buurt van het werk van m'n vrouw en de creche. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Ik lees dit nu pas. Onze Tsjechische vriend heeft nl. nog steeds de benedenverdieping te huur van een groot huis met gote tuin in Senohraby. Ik heb hierover eerder een topic geplaatst. Bij deze de link: http://www.tsjechie.net/board/f14/wo...ijd-14954.html
Senohraby ligt tussen Praag en Benesov. Benesov ligt op 15 km. afstand. Mocht het in Praag 2 niets worden, kan je me altijd een PM sturen. Groetjes, Nathalie |
|
|
|