het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 23-05-08, 09:51   #11
VIP Lid

Liesje's avatar

Nationaliteit:
Je zult met je werkgever moeten overleggen of hij je bruto kan/wil uitbetalen. Je zult dan een verklaring van de NL belastingdienst moeten hebben dat je in NL aangifte doet, dat kan middels een verklaring van belastingdomicilie ter voorkoming van dubbele belasting. Maar als jij voornamelijk in Tsjechie je geld verdient, weet ik niet of je dan per definitie in Tsjechie belastingplichtig bent.
Liesje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-05-08, 18:02   #12
Nieuw Lid

Nationaliteit:
info over emigreren

Kijk even op de website van Jongbloed, fiscaal juristen, www.jongbloed-fiscaaljuristen.nl, zij hebben veel info over dit onderwerp. Persoonlijk denk ik dat NL het duurste is en over dat AOW verhaal; afhankelijk hoe veel jaren je nog moet, als je straks aan de beurt bent is er geen geld meer, daar wordtwelvoor gezorgd.
Investeer een deel van je salaris/loon in grond en onroerend goed, brengt altijd zijn geld op.
Billclint is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-05-08, 22:07   #13
Nieuw Lid

NL duurder?

Bilklint,

Jij zegt dus dat je over dat Tsjechish salaris relatief meer betaalt dan in Tsjechie? Hoe kan dit? Stel je verdient 28000 kronen en je zet dat om naar Nederlandse standaard (is laag salaris) zal toch lager belast worden (lagere schaal) dan in CZ? Kun je dit engszins toelichten?

P
kuenen.pja is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-05-08, 07:08   #14
Nieuw Lid

Nationaliteit:
NL belastingen

Vraag het aan Jongbloed, in CZ betaald een buitenlander 30% van zijn salaris aan belastingen, voor een CZ is dat 15%. Misschien is het beter om een firma te stichten en die als werkgever op te voeren. Ik ken mensen die dat doen, werken voor NL bedrijven en hebben een SRO die hun in huurt.

Alles hangt af van persoonlijke omstandigheden en wat je denkt in de toekomst te gaan doen, terug naar NL of niet.
Oud 26-05-08, 08:24   #15
VIP Lid

Liesje's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Billclint schreef:
In CZ betaald een buitenlander 30% van zijn salaris aan belastingen, voor een CZ is dat 15%.
Ik heb die site van Jongbloed bekeken, maar deze gegevens kom ik daar niet tegen...
Oud 26-05-08, 12:19   #16
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Neem contact met ze op via hun website, misschien antwoorden ze of verwijzen ze je door.
Oud 26-05-08, 13:04   #17
VIP Lid

Liesje's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Billclint schreef:
In CZ betaald een buitenlander 30% van zijn salaris aan belastingen, voor een CZ is dat 15%.
Lijkt mij namelijk klinklare onzin en in strijd met de Europese regeltjes. Ze hebben een geintje uitgehaald begin dit jaar, maar dat is weer rechtgetrokken.
Oud 26-05-08, 14:54   #18
VIP Lid

Liesje's avatar

Nationaliteit:
Billclint, waar heb je nou die informatie vandaan die je in je eerdere bericht schreef dat buitelanders in CZ 30 procent belasting betalen en Tjsechen 15....
Oud 26-05-08, 16:10   #19
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Heb zelf 30% betaald die in mindering werd gebracht van mijn te betalen belasting in NL dit i.v.m. het voorkomen van dubbel belasting betalen. Nu doe ik het anders, via een SRO. Maar vraag een goede belastingconsulent, ze brengen echt hun geld op!
Oud 26-05-08, 16:34   #20
VIP Lid

semabyt's avatar

Nationaliteit:
De 30% klopt wel, als het gaat om 2007 en daarvoor, sinds 1-1-08 is het flat-tax 15% (bij inkomen uit arbeid in CZ komt daar nog wel een werkgeversdeel bij)
semabyt is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels