![]() |
|
|
#31 |
|
Lid
|
Dag Lies,
Heb voor mijn zoon een legitimatie met foto gekocht bij de busmaatschappij. kost me ca 300 Kè per maand en daar kan hij onbeperkt de hele maand mee reizen. advies: ff jezelf een klein beetje verdiepen in de infrastructuur, dan steek je ook wat op van Tsjechie. dat moeten we in Holland ook. gr JPH Laatst aangepast door PuNkEnStEiN; 12-08-08 om 08:11. Reden: Leestekens toegevoegd. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
VIP Lid
|
Zeg JP,
Maak het "ff"! Ik hoef niet op losse kaartjes te reizen, ik heb namelijk een jaarabbonnement en daar reis ik dus het hele jaar onbeperkt voor. Het gaat erom dat je als je niet genoeg reist om een abonnement te nemen, de losse kaartjes duur zijn. Kijk, een volwassenenabbonnement kost 550 Kc p/m, Dit betekent dat het alleen rendabel is als je tenminste 22 keer reist per maand. Als je de vorige berichten had gelezen had je kunnen opmaken dat ik reeds eerder schreef dat abonnementen spotgoedkoop zijn. Misschien kun jij je beter verdiepen in de inhoud van de berichten dan mij te betichten van een gebrek aan interesse in de infrastructuur! |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Moderator
|
En zo werd het toch nog gezellig!
![]() |
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Maar je kunt inderdaad ruzie maken over een willekeurig onderwerp alleen is de werkelijkheid meestal wat complexer dan het lijkt. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Volwaardig Lid
|
Alles kan hier en als het niet kan is het onwil. Vorige week even in de hospoda de as kerstmaaltijd aangeroerd. Tsjechen eten doorgaans karper. Bij mij werd binnen 3 dagen een geschoten hert afgeleverd, woog bijna 60 kg. Zelf helemaal uitgebeend (moet je zelf doen). Met Kerst ligt er een herterug op tafel. Lukt je in NL nooit. Ik ben alleen maar positief over Tsjechie. Overal is wat. Ik heb het genoegen gehad om op Hare Majesteits schepen 5 keer de wereld rond te mogen varen, heb dus wel het e.e.a. gezien. Ik blijf wel hier.
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Volwaardig Lid
|
Het leven is hier goed, ik weet tal van negatieve zaken in de CR, maar op de keeper beschouwd, zijn ze van gering belang. Ik ben geen Tsjech maar ik probeer te leven en te denken als een tsjech. Ik leef tussen tsjechen, een enkele keer in de zomer ontmoeten we nederlanders, denken anders, en ook dat moet je begrijpen. Wat nederlanders absoluut niet begrijpen is dat andere mensen in andere landen een ander denkpatroon hebben en een andere leefwijze. Nederlanders hebben de neiging om alles af te meten naar nederlandse maatstaven. En dat in nu juist verkeerd.
|
|
|
|