het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 11-08-08, 10:20   #31
Lid

Nationaliteit:
Dag Lies,

Heb voor mijn zoon een legitimatie met foto gekocht bij de busmaatschappij. kost me ca 300 Kè per maand en daar kan hij onbeperkt de hele maand mee reizen. advies: ff jezelf een klein beetje
verdiepen in de infrastructuur, dan steek je ook wat op van Tsjechie. dat moeten we in Holland ook.

gr JPH

Laatst aangepast door PuNkEnStEiN; 12-08-08 om 08:11.
Reden: Leestekens toegevoegd.
jean-paul is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-08-08, 11:16   #32
VIP Lid

Liesje's avatar

Nationaliteit:
Zeg JP,

Maak het "ff"!

Ik hoef niet op losse kaartjes te reizen, ik heb namelijk een jaarabbonnement en daar reis ik dus het hele jaar onbeperkt voor.
Het gaat erom dat je als je niet genoeg reist om een abonnement te nemen, de losse kaartjes duur zijn.

Kijk, een volwassenenabbonnement kost 550 Kc p/m, Dit betekent dat het alleen rendabel is als je tenminste 22 keer reist per maand.

Als je de vorige berichten had gelezen had je kunnen opmaken dat ik reeds eerder schreef dat abonnementen spotgoedkoop zijn.

Misschien kun jij je beter verdiepen in de inhoud van de berichten dan mij te betichten van een gebrek aan interesse in de infrastructuur!
Liesje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-08-08, 11:24   #33
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
En zo werd het toch nog gezellig!
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-08-08, 11:54   #34
Actief Lid

Lesnìnka's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Liesje schreef:
Bericht bekijken
Kijk, een volwassenenabbonnement kost 550 Kc p/m, Dit betekent dat het alleen rendabel is als je tenminste 22 keer reist per maand.
...waaruit je zou kunnen afleiden dat het voor een bewoner van Praag die 11 keer per maand (heen en terug) naar de stad gaat altijd gunstiger is een abbonnement aan te schaffen. Het is ongetwijfeld ergens na te zoeken hoveel mensen er werkelijk gebruik maken van die losse kaartjes van 26 CZK... Het zullen niet zoveel zijn, schat ik. Bejaarden betalen de helft en boven 70 reizen ze gratis, voor zover ik weet. In Nederland pakken veel mensen voor korten afstanden weer liever de fiets dus die basisprijs van een los kaartje (en wat is daarvan dan het equivalent in NL?) is geen goed gegeven dat tegenover een gemiddeld salaris gezet zou worden.
Maar je kunt inderdaad ruzie maken over een willekeurig onderwerp alleen is de werkelijkheid meestal wat complexer dan het lijkt.
Lesnìnka is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-08-08, 12:26   #35
VIP Lid

Liesje's avatar

Nationaliteit:
toeval?

(engelstalig)
Oud 15-08-08, 13:10   #36
Actief Lid

Lesnìnka's avatar

Nationaliteit:
Maar denk je, Liesje, dat mensen zwartrijden omdat het zo duur is? Of getuigt het van het van nature corrupte gedrag van Tsjechen (sorry, dat heb je vast niet bedoeld)?
Lesnìnka is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-08-08, 13:41   #37
VIP Lid

Liesje's avatar

Nationaliteit:
Ik bedoelde hier niet mee dat het goedkoper zou zijn, maar een soort strippenkaart-achtig systeem
Oud 18-11-08, 13:23   #38
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
Alles kan hier en als het niet kan is het onwil. Vorige week even in de hospoda de as kerstmaaltijd aangeroerd. Tsjechen eten doorgaans karper. Bij mij werd binnen 3 dagen een geschoten hert afgeleverd, woog bijna 60 kg. Zelf helemaal uitgebeend (moet je zelf doen). Met Kerst ligt er een herterug op tafel. Lukt je in NL nooit. Ik ben alleen maar positief over Tsjechie. Overal is wat. Ik heb het genoegen gehad om op Hare Majesteits schepen 5 keer de wereld rond te mogen varen, heb dus wel het e.e.a. gezien. Ik blijf wel hier.
Fredsr is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-11-08, 18:24   #39
Actief Lid

Nationaliteit:
beste fred

met alle respect maar ik lees dat je hier in cz woont met een nl pensioen.
logisch dat je erg gelukkig bent.
het moet hier het paradijs zijn voor jou.
curious is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-11-08, 18:39   #40
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
Het leven is hier goed, ik weet tal van negatieve zaken in de CR, maar op de keeper beschouwd, zijn ze van gering belang. Ik ben geen Tsjech maar ik probeer te leven en te denken als een tsjech. Ik leef tussen tsjechen, een enkele keer in de zomer ontmoeten we nederlanders, denken anders, en ook dat moet je begrijpen. Wat nederlanders absoluut niet begrijpen is dat andere mensen in andere landen een ander denkpatroon hebben en een andere leefwijze. Nederlanders hebben de neiging om alles af te meten naar nederlandse maatstaven. En dat in nu juist verkeerd.
Fredsr is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels