![]() |
|
|
#21 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
In Praag koop je of losse kaartjes, of je hebt een abonnement. Dus, ga je twee of drie keer per week met tram/bus/metro koop je losse kaartjes. Kosten boven de 1 euro per stuk (als je moet overstappen). Zet dat af tegen het uurloon alhier. In Amsterdam met een strippenkaart, betaal ik voor een ritje minder dan de helft! Nog even kijken naar het topic: meevallers WONEN in Tsjechie. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Actief Lid
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
VIP Lid
|
Lieve Liesje, je hebt helemaal gelijk!... Het gaat inderdaad over de Meevallers van het Wonen in Tsjechie...Ik ben dit topic gestart om te kijken of er ook positieve kanten zitten aan het leven/wonen in Tsjechie.... Gewoon eens vragen/kijken hoe het leven daar is..Even het positieve gevoel opsnuiven... Dus een tegenhanger van het topic over de nadelen van het leven in Tsjechie...
Blijken de diverse reacties, op beide topics, elkaar te overlappen dus.... Char. __________________________________________________ ___ Char. ...zou zonder vast inkomen nooit naar Tsjechie verhuizen... |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Actief Lid
|
De meevaller "OV in Tsjechië goedkoop" hangt van de afstand af die je wilt afleggen. Voor korte rijtes en incidenteel reizen is Praag wel duur, voor abbonementhouders en mensen die uit Èerný Most naar Zlièín voor 26 CZK reizen is het goedkoop. De actuële prijzen van strippenkaarten ken ik niet meer maar volgens mij had je toch vaak meerdere strippen per keer nodig? En de strippen kosten ook iets van een halve euro?
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
VIP Lid
|
We hadden het niet over abonnementen, die zijn namelijk spotgoedkoop (ca 170 euro voor een jaarabonnement heel Praag)
Er werd gesteld dat het een meevaller is dat er in Tsjechie geen onhandige strippenkaarten hebt en dat het een gebruiksvriendelijk systeem is. Dat is niet waar (je kunt in de tram bijvoorbeeld geen kaartje kopen) en als je niet vaak genoeg reist voor een abonnement kun je alleen losse kaartjes kopen en die zijn stikduur (in verhouding tot het gemiddelde uurloon, dat bedroeg vorige jaar 6,71 EUR, dus de meesten verdienen minder). Laatst aangepast door Liesje; 24-07-08 om 08:19. |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Ik vind het strippenkaart systeem handig omdat het in het hele land geldig is maar of het goedkoper is... |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Lid
|
Tsjechische z.k. verzekering
Ahoj,
Voor zo´n verzekering kun je via internet even kijken op www.vzp.cz deze zijn landelijk verspreid met al hun kantoren. Succes gr JPH ![]() |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Lid
|
Ov
kom op Hollanders,
de juffrouw op de school "vroeg" aan onze zoon is jouw vader ook gierig zo staan we overal bekend, maar het OV is kei goedkoop te Tsjechie, we laten de auto staan als we naar Praha moeten, rijden met de bus over een afstand van ca 95 km naar Praha betalen daarvoor pp ca 3 euro geen discussie voor mij en nog sneller als de trein, ff proberen gr jpg ff weekend ticket pakken met de trein 5 personen de hele dag gebruik kunnen maken v.d. trein voor ca 170 Kè Laatst aangepast door jean-paul; 10-08-08 om 23:06. Reden: ff vergeten |
|
|
|
|
|
#30 |
|
VIP Lid
|
laat ik nu helemaal niet 95 km met de bus hoeven.
als ik naar het centrum moet, 5 km, en ik doe met een los kaartje, kost met dat 26 kronen. en dat is duur tov het gemiddelde uur salaris alhier. het zou derhalve zeer welkom zijn als er ook hier een systeem zou zijn voor mensen die regelmatig met het ov reizen, maar niet vaak genoeg voor een abonnement ala het strippenkaartsysteem. |
|
|
|