|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
Actief Lid
|
Vind ik wel discriminerend, ze zijn dus niet in hun kleine burgers in het buitenland geïnteresseerd. Ik dacht altijd dat we het enkel ontvangen omdat de kinderen Nederlanders zijn maar blijkbaar heeft het dus met een inkomen uit Nederland te maken.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Klopt, het heeft zeker met inkomen uit nederland te maken, voor ons zeker. Wij zijn hier 1,5 jaar in CZ, tijdelijk voor mijn partner zijn werk en ontvangen iedere keer kinderbijslag. Moesten hiervoor wel het een en ander, schriftelijk, regelen via de SVB, sociale verzekerings bank. Voorheen kreeg ik de kinderbijslag op mijn naam, we zijn niet getrouwd, kinderen wel naam van partner. Ik heb mijn baan opgezegd , dus ook mijn inkomen , mijn partner bleef wel zijn ned. inkomen behouden. Moesten dus alleen alles, verhuis etc, schrifelijk doorgeven.
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Volwaardig Lid
|
Citaat:
als je er zelf voor gekozen hebt om uit nl weg te gaan dan heb je daar ook geen recht meer op er zou heel wat meer belasting moeten worden betaald willen ze ook alle inhet buitenland wonende kinderen kinderbijstand te geven Dat zijn er heel wat
|
|
|
|
#14 |
|
Forum Freak
|
Inderdaad Tonca dat zou wat wezen, ze doen wel gek in Nederland maar nog net niet zo gek. Nee hoor, ik krijg voor mijn zoon (met de tsjechische en de nederlandse nationaliteit) gewoon hier in Tsjechie tsjechische kinderbijslag.
|
|
|
|