Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Wonen & Werken
Kinderbijslag

Kinderbijslag

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 14-01-08, 14:28   #11
Actief Lid

Lesněnka's avatar

Nationaliteit:
Vind ik wel discriminerend, ze zijn dus niet in hun kleine burgers in het buitenland geïnteresseerd. Ik dacht altijd dat we het enkel ontvangen omdat de kinderen Nederlanders zijn maar blijkbaar heeft het dus met een inkomen uit Nederland te maken.
Lesněnka is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-01-08, 14:38   #12
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
Klopt, het heeft zeker met inkomen uit nederland te maken, voor ons zeker. Wij zijn hier 1,5 jaar in CZ, tijdelijk voor mijn partner zijn werk en ontvangen iedere keer kinderbijslag. Moesten hiervoor wel het een en ander, schriftelijk, regelen via de SVB, sociale verzekerings bank. Voorheen kreeg ik de kinderbijslag op mijn naam, we zijn niet getrouwd, kinderen wel naam van partner. Ik heb mijn baan opgezegd , dus ook mijn inkomen , mijn partner bleef wel zijn ned. inkomen behouden. Moesten dus alleen alles, verhuis etc, schrifelijk doorgeven.
jecm is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-01-08, 15:46   #13
Volwaardig Lid

Tonca's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Lesněnka schreef:
Vind ik wel discriminerend, ze zijn dus niet in hun kleine burgers in het buitenland geïnteresseerd. Ik dacht altijd dat we het enkel ontvangen omdat de kinderen Nederlanders zijn maar blijkbaar heeft het dus met een inkomen uit Nederland te maken.
discriminerend nee, dat niet
als je er zelf voor gekozen hebt om uit nl weg te gaan dan heb je daar ook geen recht meer op
er zou heel wat meer belasting moeten worden betaald willen ze ook alle inhet buitenland wonende kinderen kinderbijstand te geven

Dat zijn er heel wat
Oud 14-01-08, 20:45   #14
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Inderdaad Tonca dat zou wat wezen, ze doen wel gek in Nederland maar nog net niet zo gek. Nee hoor, ik krijg voor mijn zoon (met de tsjechische en de nederlandse nationaliteit) gewoon hier in Tsjechie tsjechische kinderbijslag.

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed