![]() |
|
|
#32 |
|
Nieuw Lid
|
Ik heb mijn 1e reactie voor de zekerheid nog even gelezen en zie inderdaad dat ik het nergens over een houtkachel heb gehad.
Ik reageerde alleen omdat ik denk dat er meer mensen problemen hebben om aan hout te komen en dat voor een relatief korte vakantie. Om kolen te kunnen stoken moet je kachel een geschikt rooster hebben en vooral een schuif voor onderlucht. Niet elke kachel is daar dus geschikt voor. Groet Frans |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Moderator
|
Ik heb de berichten over (kolen)briketten verplaatst naar dit topic.
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
maar daar willen we gauw vanaf. alleen al de lucht. Onderweg heb ik `Drevo Briquetti` zien staan. Zijn dat deze geperste briketten of is dit hout en kolen. ![]() Dank alvast. Hilde |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Nieuw Lid
|
Hallo Hilde,
Die geperste langwerpige kolenbriketten zijn volgens mij met name bedoeld om de kachel tijdens de nacht aan te houden en niet veel meer dan dat. De boel koelt wel af maar hij is 's ochtends zo weer aan de praat te krijgen. Drevo=hout (google translation) dus het zullen briketten van geperst zaagsel zijn. Het ziet er een beetje uit als spaanplaat maar dan zonder bindmiddel/lijm. Wij doen er meestal 1-2 tegelijk in (voor/naseizoen). Van een mix heb ik nog nooit gehoord! Groet Frans |
|
|
|
|
|
#37 |
|
VIP Lid
|
Ik was niet duidelijk.
![]() Ik bedoelde of het houtbriketten waren of dat er bij dit adres verschillende soorten brandstof te koop waren. Zoals hout, bruinkool,etc We stoppen gewoon een keer om te kijken. We willen het liefst helemaal over op hout,maar er is nog heel veel te doen. Dus voorlopig gebruiken we de oude voorraad. Heel divers in ons geval. Dus we weten hoe het eruit ziet. Maar het Tsjechisch leren schiet nog niet zo op. |
|
|
|