het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 07-10-08, 21:22   #81
Lid

neeltje's avatar

Nationaliteit:
Ik heb op dit moment een goed lopende zaak op internet (webshop met sieraden) welke ik in Tsjechie prima kan voortzetten. Alleen de administratie lijkt me een ramp.. Voordeel van Tsjechie zal zeker zijn dat mijn verdiende geld daar meer waard is.

Mijn ouders hadden altijd een goedlopend hotel en ik heb gekozen om dat niet voort te zetten. Ik heb bewust gekozen voor een gezinsleven. Laat de zoveelste camping ook maar zitten .
Maar een huisje of appartementje om te verhuren daar zou ik wel open voor staan. Maar dan meer voor de gezelligheid daarvan.

Voor mijn gevoel is voor een kind het gezin het belangrijkste. We houden van ze, zijn trots op ze en dat weten ze ook. Wat me erg aan Tsjechie trekt is de natuur en de mogelijkheid om van daaruit makkelijk Europa te verkennen.

Maar dat de taal en school (en de huiswerkbegeleiding!) erg moeilijk zullen worden realiseer ik me erg goed en zet zeker een rem op onze plannen. Tenminste van mijn kant dan. Als het aan mijn man ligt vertrekken we morgen...
neeltje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-10-08, 07:30   #82
Super Lid

Maria's avatar

Begin vast met de taal te leren (als je daar nog niet mee bezig bent). Heb je één obstakel in elk geval (voor zover mogelijk) uit de weg geholpen.
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-10-08, 18:14   #83
VIP Lid

paula's avatar

Nationaliteit:
Ik denk dat je zelf als ouder het best kan bekijken of je kinderen zullen kunnen aarden.
Zo hebben wij deze stap pas gezet toen de kinderen het huis uit waren, ik weet zeker dat mijn dochter niet had kunnen wennen.
Zij hield/houdt absoluut niet van veranderingen en om zo'n kind dan naar een vreemd land waarvan ze de taal niet spreekt mee te nemen kan niet vonden wij!
Heb je kinderen die gauw contact maken en niet bang voor het onbekende zijn is het een heel ander verhaal.
Maar ook dan heb je geen zekerheid, het is altijd afwachten!
paula is online now   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels