![]() |
|
|
#21 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Nu krijg je dus ook de gevallen die het niet/nauwelijks kunnen betalen en zelf maar een extra aspirine slikken en het verder aankijken? |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
VIP Lid
|
We gaan een serieus stapje verder Lubnik!!!... Hoe komt het dat er zoveel Polen in NL werken? En Tsjechen zie je hier, bijna, niet!!...Komt dat, omdat het in Tsjechie beter gaat dan in Polen? Andere mentaliteit, handelsgeest, luiheid, volksaard, trots??
Char. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
VIP Lid
|
MOOI !!!!.... Maar TROTS kun je niet eten!!...
Met alle respect, Char. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Actief Lid
|
Helemaal mee eens Char!
Maar de meeste mensen in onze buurt roeien hier met de riemen die zij hebben en doen er vaak van alles bij. Een voorbeeld van een goede vriend van ons: Hij heeft een klein jaar in Duitsland gewerkt voor een baas met veel hoger loon maar waar hij wel hard moest werken met bijbehorend regime wat hij niet gewend was,na deze tijd had hij het wel gezien...de mentaliteit en vooral hoge werkdruk beviel hem niet en hij miste zijn mooie land...dan maar minder geld maar ik ben nu wel stukken gelukkiger vertelde hij pas. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
VIP Lid
|
Als men daar voor kiest, Prima!!..
En ik geef eerlijk toe, ik heb zelf nooit in zo'n situatie gezeten! Neemt niet weg ,dat ik een heleboel hardwerkende Tsjechen ken, waarmee het goed gaat. Maar ook een aantal die, in het verleden, het bijltje er bij neer gegooid hebben. Voor deze laatsten wordt, de toekomst steeds moeilijker. Zeker nu. En met de aanloop naar de invoering van de Euro, wordt het, voor een groot gedeelte van de bevolking alleen maar minder. Char. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Nieuw Lid
|
Zit nu een paar weken in Praag.
Veel dingen zijn toch een stuk goedkoper. Wonen is hier nog steeds ruim goedkoper dan vergelijkbare appartementen in Amsterdam. Voor een maandabonnement Leiden - Amsterdam kun je hier een jaar met de metro, vooral de basiszaken in supermarkten (brood groenten) zijn ruim goedkoper dan in Nederland en uit eten kost ongeveer de helft of minder. DVD's en CD's zijn duur, maar huren is weer een stuk goedkoper. Qua internet zitten ze hier qua aanbod en prijzen op het niveau van Nederland 5 jaar geleden. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
VIP Lid
|
Vriend, CKoen, Welk geld geef je nu uit? Geld uit NL,? Of moet je er in Tsjechie zelf voor werken?
Zomaar een vraag. Char. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Nieuw Lid
|
Ik geef geld uit waar ik in Tsjechie voor werk. Misschien is mijn situatie niet standaard. Ik heb hier gesolliciteerd (IT), ze wilden me graag hebben en ik heb een salaris gevraagd en bijna gekregen waar ik in Nederland voor werkte.
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
VIP Lid
|
OK, begrepen!
Char. Laatst aangepast door char; 03-01-08 om 22:29. |