|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#31 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Ik heb een uitkering, en ben wat ik heb.En gezondheid telt daar ook bij.
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
Maar dat was in de communistische tijd, nu gaan ze ons heel erg hard achterna, en of ze daar "beter" van worden?? Neemt niet weg dat ik het ze allemaal van harte gun hoor!!! (Meer welvaart bedoel ik)
|
|
|
|
#33 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#34 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
En kijk eens naar het wagenpark van de Tsjechen, hoeveel van die nieuwe auto's zijn contant betaald? Het merendeel van de Tsjechen koopt hun auto op "leasebasis", dus eigenlijk op krediet! ![]() |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Actief Lid
|
Nou, ik heb wel wat teweeg gebracht, of niet? Twee forumvriendinnen hebben zich de hele nacht suf gepiekerd waar ze nu met de gebruikte kleding heen moeten. Weer andere maken zich zorgen over de al dan niet verstrekte leningen aan Tsjechen. De oude Skoda's doen het nog best en de tuinen staan vol met etenswaren en dan heeft nog niemand gezegd dat het zo zielig is voor die arme konijnen die die Tsjechen opeten uit armoede. (waarschijnlijk ben ik ook arm, want ik ben gek op dat vlees, HEERLIJK!!!!) Wel klaarmaken met de juiste kruiden en veel knoflook! En de saus het liefst een beetje zurig.
Ik heb alleen maar willen vragen of we moeten ophouden met het kleineren, het medelijden hebben met "die arme Tsjechen", want echt, dat zijn ze al heel lang niet meer. En andere oost europese landen zijn ook hard op weg een rijk land te worden. Wat denk je van de inname van b.v. Karlovy Vary door de Russen. De nieuwe rijken. En dit is beslist geen maffia. Dit zijn die clevere jongens die op het moment van de revolutie de logistiek in huis hadden om het immense land te voorzien van de veel gevraagde produkten. Die hebben enorme winsten kunnen maken. En dat geld wordt weer geïnvesteerd in het buitenland. De voertaal in Karlsbad is al haast allemaal Russisch. Dit verschijnsel doet zich ook voor in verschillende landen in Zuid Amerika. Maar even terugkomend op die Tsjechen, ze zijn met een hele grote inhaalslag bezig en economisch gezien is het een van de snelst groeiende naties binnen de Europese Unie. Dus al die Tsjechen in Praag, die misschien niet lachend over de straat lopen, dit komt niet van de armoede!! Misschien hebben ze wel slecht geslapen, omdat ze met het probleem zitten: Waarheen met onze gebruikte kleding?? SJORS |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Actief Lid
|
Paula,
En denk je niet dat het hele fileprobleem in Nederland morgen helemaal opgelost is, wanneer er morgen besloten wordt om alle gefinancierde en geleaste auto's van de weg te halen? Sjors |
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() Ahum... maar we dwalen af. Tsjechië, daar hebben we het over. ![]()
|
|
|
|
#38 |
|
VIP Lid
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Super Lid
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Super Lid
|
Wat wil je nou eigenlijk horen Sjors, dat er in Tsjechie geen arme mensen zijn, net zoals er mensen zijn die beweren dat er hier geen arme mensen zijn?
Of wil je horen dat ik in ieder geval nooit kleinerend ben geweest door net te doen of ik rijk ben en de Tsjech arm. Als ik iets wil geven aan mensen die er iets mee kunnen doen, vind ik het zelfs 'n beetje kleinerend tegenover mij over hoe jij daar op reageerd.Ik heb 'n grote famillie, en bij ons is het heel normaal dat kleding nog van de een naar de ander gaat. En geloof het of niet, iedereen is er blij mee.Het gaat er niet eens om dat ik of mijn famillie niet zelf iets kunnen betalen, het gaat erom dat wij blij zijn als wij nog dingen kunnen delen. Maar nee hoor, je hebt gelijk, andere helpen hoort niet meer thuis in deze nieuwe materealistische wereld.Als je met iemand iets wilt delen wordt het dus gezien als kleinerend.Ik ben blij dat ik er zo niet over denk.
|
|