Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Diversen
Zijn wij de rijken of verbeelden wij ons dat alleen maar?

Zijn wij de rijken of verbeelden wij ons dat alleen maar?

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 04-04-08, 12:39   #11
Maria
Super Lid

Maria's avatar

OK, dan had ik het toch goed begrepen. Het is vast ook de taalbarriere, omdat je er helemaal niets van begrijpt leer je de mensen, cultuur, land etc niet goed kennen, en ga je uit van aannames (spreek even voor mezelf).
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-04-08, 12:54   #12
jolanda berben
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Ik denk dat er in Tsjechie gewoon ook verschil is in arm en rijk,net zoals hier, en overal ter wereld.
Als er hier Tsjechen komen die hun kleren dumpen breng ik ze wel naar de voedselbank of zo.
Er zijn vast mensen die je er blij mee kunt maken, ook in Tsjechie.

Ik vraag me wel af hoe rijk of arm tsjechie zelf is.
Zit daar uberhaubt nog geld in kas.
jolanda berben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-04-08, 13:22   #13
noekie14
VIP Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
als ze hier zouden komen dan zal ik het in een bak gooien voor een goed doel, soms gaat het dan naar bijvoorbeeld arme landen toe.
noekie14 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-04-08, 13:40   #14
baret
Actief Lid

baret's avatar

Nationaliteit:
Is er überhaupt iemand die mijn stelling begrijpt? Het gaat toch niet om wat wij met die kleren doen. Het gaat om welk idee de Nederlanders hebben over de Tsjechen in het algemeen.

SJORS
baret is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-04-08, 13:47   #15
Nathalie L.
Actief Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Ik heb wel moeten lachen om bovenstaande teksten! Wij hadden onlangs ons huisje verhuurd aan bekenden en toen we de keer daarop terugkwamen zat onze hele kledingkast vol met kleding. Dus ik bel ze op en zeg : "jullie moesten zeker hals over kop weg ofzo, want jullie zijn je hele garderobe vergeten". "Nee zeiden ze, dat is voor de arme Tsjechen". Welke arme Tsjechen? Kijk eens in het straatbeeld in Praag en omgeving hoe de mensen gekleed gaan. Die staan echt niet te wachten op onze oude rommel! Ik roep bij deze dus iedereen op die een huisje huurt bij wie dan ook: Neem je oude spullen mee, wij moeten alles weer weggooien (hebben geen eigen container, dus ik kan met twee zakken kleding weer de heuvel op).

Ik geloof ook niet meer zo in armoede in Tsjechië en rijkdom in Nederland. Wel heb ik het idee dat de gepensioneerde Pragenaren het financieel steeds moeilijker hebben: Praag wordt er niet goedkoper en het pensioentje blijft nog steken op 5000 kronen per maand, misschien moet dat gewoon omhoog?
Nathalie L. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-04-08, 14:05   #16
Maria
Super Lid

Maria's avatar

Citaat:
baret schreef:
Bericht bekijken
Is er überhaupt iemand die mijn stelling begrijpt?
Ik dacht dat ik het wel begreep.
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-04-08, 15:22   #17
Josef
VIP Lid

Josef's avatar

Nationaliteit:
en IK heb het natuurlijk over over-the-top decadente zaken als buitenkeukens, zonnebanken, americaanse ijskasten etc.

de tsjech die ik beschreef in een dorpje heeft geen behoefte aan dit soort zaken. de 'arme' nederlander juist wel, want de buurman heeft het ook!! dus wordt er weer ach en wee geklaagd als de lonen slechts 2% stijgen ipv 4% en de 100cm platte beeldbuis niet afbetaald kan worden.

De Tsjech is volgens mij niet arm, maar in Nederland zijn we zo onderhand veel te materialistisch geworden (inderdaad vaak gefinancierd met overwaarde op huizen). Ik hou mijn hart vast als hier de zeepbel barst.
Josef is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-04-08, 15:27   #18
noekie14
VIP Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
ja, dat idee heb ik ook, dat wij in Nederland maar alles willen hebben en dat de tsjechen misschien denken van ach dat hoef ik helemaal niet.
noekie14 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-04-08, 15:41   #19
dieter
Super Lid

dieter's avatar

Nationaliteit:
Op het moment dat de rijkdom die je in je hoofd hebt zich verplaatst naar de achterzak, dicht tegen je kont, waar je portemonnee heerst, ben je vervallen tot armoede.
dieter is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-04-08, 18:34   #20
Tomasovic
Nieuw Lid

Ik zie Tsjechie, en dan m.n. Praag en Brno, maar ook de andere provinciale hoofdsteden, langzaam Nederland inhalen. Als je toch de bouwprojecten zien die in Praag uit de grond schieten. Een winkelcentrum als Palladium heb je in NL niet. Nieuwbouwappartementen vliegen weg, tegenwoordig is € 3000,--/m2 al normaal aan het worden. Dat zijn gewoon Nederlandse prijzen. En het merendeel wordt gekocht door Tsjechen hoor. In Praag zijn vorig jaar meer Bentleys verkocht dan in heel Nederland, hoorde ik laatst. Dus materieel gaat het ongelooflijk hard.

Nederland begint een beetje stil te staan.
Tomasovic is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed