![]() |
|
|
#21 |
|
Volwaardig Lid
|
Tweedeling?
Eens
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Volwaardig Lid
|
Tweedeling?
Eens met Kukel. Vooral de eerste zin zegt denk ik veel: laminaat van Gamma (of beter: Hornbach, OBI of Baumax..
... en Ikea, Ikea, Ikea....Over 10 jaar wonen de huidige twintigers met hun gezinnetjes in (kleine) maar nette nieuwbouw of gerenoveerde flatjes en vormen ze het fundament van de Tsjechische economie (nu al te zien). Wat er denk ik gaat gebeuren cq al te zien is is een tweedeling: Aan de ene kant de jonge garde die eigenlijk volledig te vergelijken is (of gaat zijn) met de mensen in Vinex wijken in NL en vrolijk en gezellig consument zijn (ik verwacht geen overdreven overconsumptie of zo)... Zij kunnen de prijsstijgingen denk ik wel bijhouden... lonen voor jonge en goede mensen zullen wel meestijgen... Aan de andere kant de mensen die (nu nog) in een gesubsidieerde oude flat wonen, zijn (of moeten) blijven hangen in een arbeiders job en de komende tien jaar niet kunnen doorgroeien... de huidige 40/50'ers zonder al te veel groei kansen. Ik zie het aan een vriendin van mij: 21 jaar, werkt op een hip media bureau in Praag en verdient met 24K evenveel als d'r 45-jarige vader elektro-monteur die op een bescheiden ex-communisten flat woont. Ik zie haar nog wel meegaan in de vaart der volkeren maar voor d'r vader ziet de welvaarts curve er wat minder steil uit denk ik zo... Terwijl er niks mis is met de beste man. Om van de huidige 60'ers nog maar te zwijgen. Allemaal niet veel mis mee hoor maar ik dat verschil gaat nogal doorwerken denk ik zo... Maar dit is ook maar wat leken-macro-economie... Mvrgr, Stephan. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
VIP Lid
|
Nog meer mobieltjes? De Tsjechen hebben al zoveel mobieltjes.
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Forum Freak
|
Je was me net voor Jan! |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Volwaardig Lid
|
minder vermoeide gezichten
gezondere levensstijl/ nog meer topsporters minder wantrouwend/ vriendelijke ondertoon herstel van de historische panden milieu vriendelijkere energie bewust natuurbeleid/ bescherming groter zelfbewustzijn van de eigen natuurschatten/ omgeving ondernemend en initiatief nemend goede infrastructuur centrum van de europese cultuur en wetenschappen innovatief centrum van europa het goede blijft |
|
|
|
|
|
#28 |
|
VIP Lid
|
![]() |
|
|
|
|
|
#29 |
|
VIP Lid
|
Over tien jaar?
vluchtelingenkampen vol met nederlanders die het steigende water ontvluchten (als ik de tsjechen moet geloven!) |
|
|
|
|
|
#30 |
|
VIP Lid
|
dan zijn we nu toch mooi op tijd
![]() |
|