het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 19-01-08, 16:36   #71
cajonez
Gast

Hallo "buren",
Leuker kan het niet worden met al die "Nederlanders" binnen een straal van 30 km.

Zou zeggen langskomen mag, maar niet aanbellen.

Ik kan eventueel helpen bij het vinden van een dakdekker, die afspraken maakt en na komt, ook de offerte prijs wordt niet zomaar verhoogd, gek de korting verhogen zo nooit ongevraagd.

Laat maar horen of je hulp nogdg hebt.
  Bericht citeren in antwoord
Oud 19-01-08, 16:54   #72
Nieuw Lid

baartjo's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
cajonez schreef:
Bericht bekijken
Hallo "buren",

Zou zeggen langskomen mag, maar niet aanbellen.

Ik kan eventueel helpen bij het vinden van een dakdekker
Bedankt Cajones, eerst even de andere dakdekker opzeggen. Lijkt me de juiste volgorde. Daarna zien we weer wel. Kan jouw dakd. eventueel ook alleen maar nieuwe nokpannen leggen, want zoveel mankeert er niet aan ons paardenbloemenhokje? En wat bedoel je met niet aanbellen? Wij hebben namelijk ook geen deurbel (wel een deur) en iedereen roept ahoy en staat gezellig ineens voor je neus, Groeten, Baartjo.
baartjo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-01-08, 17:08   #73
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
baartjo schreef:
Zo duidelijk Gorrit?
Groeten, Baartjo
Klip en klaar
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-01-08, 17:43   #74
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
baartjo schreef:
Bericht bekijken
hieronder een foto van onze spitkeet

...... Het lijkt er op dat jullie heel wat meer grond hebben dan wij. ........We wonen niet ver van elkaar af inderdaad. Ik heb eens even op de kaart gekeken en gemeten en het zal een kleine 14 kilometer zijn. .....Ken je trouwens een betrouwbare dakdekker in de buurt? ....... wist hij te vertellen dat het waarschijnlijk augustus 2008 wordt. ......
Nee, we hebben maar weinig grond rondom het huis. Bewust. Wilde niet te veel werk hebben aan tuin etc. Eigenlijk hebben we nu iets te weinig rondom het huis. 14 kilometer is inderdaad bijna buren. Lijkt ons leuk om eens langs te komen. Als we er zijn dan zijn jullie van harte welkom.
Dakdekkers?? een bijzonder volkje. Toen bij ons in februari vorig jaar een aantal pannen van het dak af waren heeft onze Tsjechische vriend direct een bedrijf gebeld voor de reparatie. Zouden direct langs komen. Niet dus. Kwamen drie maanden later na stevig aandringen van mij en onze Tsjechische buur. Daarna was het in een uurtje geregeld en gerepareerd.
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-01-08, 18:51   #75
Nieuw Lid

tumtum's avatar

Nationaliteit:
Heel herkenbaar Baartjo. Ik wil hetzelfde gaan doen over 7 jaar; ik ben dan 55 jaar.
Ik wil over een paar maanden naar Tsjechie gaan en er dan een huis kopen dat ik de komende jaren kan gaan opknappen en uiteindelijk definitief kan gaan bewonen. Veel uit je verhaal is dus erg herkenbaar.
Ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen.
Succes.
tumtum is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-01-08, 18:58   #76
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
vraagje aan tumtum

Ik zit zowat in dezelfde situatie met dat verschil dat ik 52 ben en dus nog 10 jaartjes te gaan heb.

Na heel veel zoeken en huizen bekijken ben ik tot de conclusie gekomen dat je beter iets nieuws kunt bouwen, zeker als je er zelf definitief wilt gaan wonen. We hebben dus nu (bijna) een kavel en zijn bezig met de vervolgstap.
Heb jij niet gedubt tussen bestaande woning en nieuwbouw?

eh het vraagje is aan tumtum dus :-)

Laatst aangepast door Gorrit; 19-01-08 om 20:10.
Reden: naam aangepast ;)
feertje22 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-01-08, 08:04   #77
Nieuw Lid

tumtum's avatar

Nationaliteit:
Nou Feertje, ik kies voor het opknappen van een bestaand huis omdat dit over een aantal jaren uitgesmeerd kan worden (ik heb te weinig geld dus ) en omdat de koop van een bestaand huis eenvoudiger is dan koop van grond en een nieuwbouw. (SRO etc.) Uiteraard is nieuwbouw wel geweldig en mocht ik een klein beetje lotto winnen dan zeker te overwegen.

Ik zie dat er, op internet althans, genoeg te koop is met een beperkt budget en heb twee rechterhanden dus volgens mij moet dat lukken. Over een week of 6 ga ik erheen, ijs en weder dienende, en laat ik wel weer horen op dit geweldige forum. Het mag wel weer eens gezegd worden.
Oud 20-01-08, 08:36   #78
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
tumtum schreef:
...en omdat de koop van een bestaand huis eenvoudiger is dan koop van grond en een nieuwbouw. (SRO etc.) ....
bestaand kopen is inderdaad iets minder bewerkelijk qua papieren maar wat die SRO daar nu mee te maken heeft...
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-01-08, 08:53   #79
Actief Lid

Nationaliteit:
Wij hebben 9 jaar geleden een bestaand huisje zeg maar gerust krot gekocht, de buitenmuren zijn blijven staan wel opgeknapt.
Binnen hebben we letterlijk alles gesloopt en een hele andere indeling gemaakt.
Eigenlijk hebben we een nieuw huis maar aan de buitenkant de sfeer van zo als het was straalt toch wel gezelligheid uit.
Maar inderdaad het regelen van het verbouwen kost heel wat kruim.
els van den Heuvel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-01-08, 14:17   #80
Nieuw Lid

tumtum's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Gorrit schreef:
Bericht bekijken
bestaand kopen is inderdaad iets minder bewerkelijk qua papieren maar wat die SRO daar nu mee te maken heeft...

Misschien heb ik het mis maar ik had begrepen dat als je grond koopt om daar een huis op te gaan bouwen, je een SRO moet oprichten. Mede daarom mijn keuze voor bestaand.
Is dit niet (meer) zo?
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels